اجتماعی

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش گیلونا- به گزارش وبدا، در پیام دکتر بهرام عین اللهی آمده است:

“به نام خدا

ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز بزرگداشت مقام پرستار را تبریک و تهنیت عرض می نمایم. اینکه روز تولد آن بیمار و آن مقاومت را روز پرستار نامیده اند، مسئولیت پرستاران عزیز را سنگین تر می کند.

پرستاران منادی فداکاری و کرامت انسانی هستند. آنان که با پرتو ایمان و فداکاری به ارواح بیمار و رنجور جان تازه می بخشند، به پیکر جامعه جان می بخشند و این حیات را که برآمده از ایمان واقعی به خالق و عشق به خلقت است در نقش پرافتخار «پرستار» متجلی می سازند.

پرستاران تمام وجود خود را فدای آرامش و آسایش بیماران می کنند و در این اخلاص سرشار از معنویت، جلوه ای از کرامت بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را که مظهر صبر و ایثار در میان زنان جهان.

تجلیل از کرامت پرستار تنها به یک روز از سال محدود نمی شود، بلکه پرستار با تبلور حس نوع دوستی در پرتو عشق الهی در همه حال و در همه حال پرچمدار این رسالت مهم انسانی می شود. بنده صالح خداوند

پرستاران امروز در نزد مردم ما عزیزتر و شریفتر از همیشه هستند و این لطف و برکت خداوند است فرشته رحمت پرستار بیمار است. زیرا هم از جسم و هم از روح بیمار مراقبت می کند. آنها به بدن بیمار کمک می کنند و بهبودی آن را تسریع می بخشند و روح و روان او را آرام و مطمئن می کنند.

انجام اقدامات درمانی دقیق و حساس، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش های پر سر و صدا و استرس زا، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام تحقیقات، شرکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، راهنمایی و راهنمایی بیماران، کمک های معنوی و روشنگرانه. القای نور امید و اعتماد در دل بیماران، ایجاد روابط متفاوت و مهم، برنامه ریزی کار بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارش و پیشنهاد به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم پزشکی برای ملاقات با بیمار. پیشگام در تکریم بیماران به ویژه سالمندان، ارائه الگوی مهربانی و شفقت در برخورد با کودکان مضطرب، کمک به آموزش و یادگیری دانش آموزان، مدیریت خانه و مراقبت از کودکان، ایفای نقش مربی و مشاور سلامت در جامعه، دارای cr من فقط یک نفر را خوردم به نام پرستار.

در حالی که اقدامات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور جای قدردانی دارد، حضور آنان در حماسه هشت ساله جنگ تحمیلی و همراهی آنان با مدافعان حرم نقطه عطف و افتخاری برای این همکاران عزیز است. ملت ما . . در اثر همه گیری کووید 19 طی سه سال گذشته صحنه های فداکاری و فداکاری بیشتری برای پرستاران عزیز کشورمان ایجاد شده است و به درستی که در این عرصه شاهد عملکرد ایثارگرانه، محبت آمیز و تحصیلی پرستاران عزیز بوده ایم. پرستاران همراه با سایر متخصصان سلامت پرستاران به عنوان خط مقدم حامیان سلامت، در دوران سخت و طاقت فرسا مقابله با بیماری کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان رقم زدند.

ضمن قدردانی از زحمات مجدانه و زحمات پرستاران محترم، روز پرستار را به جامعه شریف پرستاری تبریک و تهنیت عرض نموده و برای سلامتی و تندرستی این ایثارگران فداکار نظام سلامت دعا می کنم.

انتهای پیام