اجتماعی

پیوست‌های فرهنگی برای تمامی رویدادهای ورزشی اجرایی می‌شود

دومین جلسه شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران با هدف بررسی راهکارهای فرهنگی در راستای ایجاد هنجارهای اجتماعی در رویدادهای ورزشی شهری تهران برگزار شد.

به گزارش گیلونا، در ابتدا حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به میهمانان این نشست گفت: این سازمان مسئولیت ورزش شهرستانی را برای همه اقشار جامعه بر عهده دارد و با برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف به دنبال افزایش شمولیت ورزش های شهری است. ورزش هر چه بیشتر در پایتخت. بدیهی است در این راستا پیوست های فرهنگی که منجر به ایجاد هنجارهای اجتماعی می شود و نیز بررسی راهکارهای مورد نیاز برای پیشگیری از ناهنجاری ها، ضرورتی انکارناپذیر است. به همین دلیل است که همه برنامه های سازمان ورزش پیوند فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه «ورزش متاثر از زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و …» است، تصریح کرد: این مشکل در بعد کلان ورزش نیز قابل مشاهده است. به عنوان مثال در طول المپیک، شاخص های اقتصادی کشور میزبان قبل و بعد از این رویداد ورزشی تغییر و بهبود قابل توجهی پیدا می کند. علاوه بر این، کشور میزبان این فرصت را دارد که فرهنگ ملی خود را به مردم جهان بشناساند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تعداد مراکز ورزشی در شهر تهران را نیز برشمرد و تاکید کرد: 20 میلیون نفر ورزش می کنند، خدمتی است که به شهروندان تهرانی ارائه می شود و بیش از 3 میلیون نفر به فعالیت های تفریحی ورزشی می پردازند. این فرصتی بی نظیر برای ارائه برنامه های فرهنگی مناسب به این تعداد از مخاطبان است و بی شک این امر توسط خانواده ها در بین سایر اقشار رواج خواهد یافت.

به گفته وی تحکیم بنیان خانواده، هویت بخشیدن به محلات تهران و ایجاد احساس امنیت در بین اقشار مختلف از مهمترین اهداف فرهنگی سازمان ورزش است. لذا لازم است با ادارات متولی فرهنگ و ورزش مشورت شود و از خرد جمعی استفاده شود.

لزوم مشارکت فعال نهادهای فرهنگی و ورزشی در امور ورزشی

حیدر سلیمانی معاون ورزش مردان سازمان ورزش با اشاره به بازدیدهای دوره ای سازمان متبوع خود از ایستگاه های ورزشی فعال در محلات تهران گفت: ایستگاه های ورزشی در سطح شهر تهران نه تنها به انجام کارهای ورزشی می پردازند، بلکه شهروندان به صورت خودجوش سازماندهی مذهبی نیز انجام می دهند. و مراسم فرهنگی

وی با اشاره به حضور شهروندان در ایستگاه های سلامت گفت: بالغ بر 80 درصد از مشتریان ما در این ایستگاه ها بالای 40 سال سن دارند و بالغ بر 90 درصد از فعالیت در این ایستگاه ها ابراز رضایت کرده اند. جالب اینجاست که زنان بیشترین توجه را از سوی پایگاه های بهداشت تهران داشته اند.

مرجان میرزایی نایب رئیس ورزش بانوان این سازمان به اظهارات سلیمانی افزود: 617 پایگاه سلامت بانوان در تهران داریم. این ایستگاه ها در مساجد یا مدارس یا پارک ها و باغ های تهران فعال هستند.

سلیمانی همچنین گفت: انتظار داریم نهادها و سایر دستگاه های فرهنگی ورزشی دست اندرکار ورزش در بحث های فرهنگی شهرستان حضور فعال داشته باشند.

محمد مشهدی یاری، رئیس اداره سرگرمی و بازی های سازمان ورزش نیز گفت: بسیاری از رویدادهای ورزشی ما به صورت مناسبتی طراحی و اجرا می شود و البته موضوع عفاف و حجاب اولویت اصلی ما در سازمان است و در در این راستا تمام تلاش خود را برای تکمیل منشور عفاف، حجاب و اخلاق و اجرای آن در تمامی مراکز سازمان ورزش به کار گرفته ایم.

سایر اعضا ضمن تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط فرهنگی در تمامی رشته های ورزشی در بخش عمومی و لیگ، از تصمیم سازمان ورزش برای رسیدگی به این موضوع استقبال کردند و تاکید کردند که اقدامات فرهنگی با برنامه ریزی قابل اجرا است.سازمان ورزش خانواده محور کلیه اقشار و گروه های سنی باید نهادینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان ورزش شهرداری تهران، این جلسه به ریاست حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش و با حضور موسوی نماینده اداره کل جهت یابی استان تهران، حسن زاده برگزار شد. نماینده سازمان توسعه ورزش، مهدوی نماینده فدراسیون ورزشهای همگانی و ذوالقدر مسئول تربیت بدنی سازمان بسیج مستضعفین. شهر تهران به ترتیب حیدر سلیمانی و مرجان میرزایی نایب رئیسان ورزش آقایان و بانوان سازمان ورزش و محمد مشهدی یاری و علیرضا عیوضی روسای اداره ورزش و بازی و روابط عمومی این سازمان را به عهده داشتند. شیخ الاسلامی نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، نماینده هرمزی توسط معاونت فرهنگی وزارت ورزش و علیرضا گیلانی معاون تربیت بدنی و سلامت برگزار شد. تهران.

انتهای پیام