اجتماعی

کاهش سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها در نوروز ۱۴۰۲

رئیس پلیس راه کشور از کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز اتوبوس‌ها در طرح نوروزی خبر داد.

سردار حسن مومنی در گفت‌وگو با گیلونا، درایـن‌باره گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده تصمیم بر آن شد که در ایام اجرای طرح نوروزی امسال، میانگین سقف سرعت مجاز اتوبوس‌های بین شهری ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور اجرایی خواهد شد، گفت: در ایام نوروز بسیاری از شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای انجام سفرهای خود استفاده کرده و از این رو ایمنی این ناوگان برای پلیس راه و همچنین راهداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس نیز تصمیم برآن شد تا سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند، تا خدای نکرده حادثه‌ای به دلیل سرعت برای این ناوگان رخ ندهد.

مومنی افزود: البته نظارت‌ بر ناوگان حمل و نقل عمومی را در دیگر حوزه‌ها نیز افزایش دادیم، بر این اساس معاینه فنی تمام اتوبوس‌ها چک شده و علاوه بر آن در مبدا و مقصد اتوبوس‌ها نیز چک‌ لیست‌های ایمنی آنها بررسی خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راه کشور طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ با مشارکت دستگاه‌های امدادی، خدماتی و … آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ همچنان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که حجم سفرها در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کند.

انتهای پیام