اجتماعی

۳۵ نکته جهت کاهش خطر کرونا در مدارس

رئیس گروه نوجوانان ، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهمترین نکات را برای حفظ اصول بهداشت و ایمنی در مدارس و جلوگیری از شروع و انتقال بیماری کرونا قلب در ابتدا تشریح کرد. سال تحصیلی جدید

دکتر کامبیز نعمتی در مصاحبه با گیلونا وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی و بهداشت در مدارس در هنگام شیوع تاج کرونا به منظور حفظ سلامت دانش آموزان ، معلمان و کارکنان به عنوان یک اولویت اصلی ، اظهار داشت: طبق آخرین یافته ها ، انتقال انسان وی از طریق سرفه ویروس کرونا را ویروس می کند ، عطسه ترشحات ترشحات بینی و دهان است که می تواند تا فاصله 1 تا 2 متر منتقل شود. علاوه بر این ، تماس دست با محیط و سطوح آلوده به ویروس ، مانند تجهیزات ، دستگیره درها ، میز و صندلی ها ، شیرآلات ، نرده ها ، پله ها ، پریزها ، کلیدهای الکتریکی و همه دستگاه های متداول ، یکی دیگر از راه های انتقال ویروس کووید 19 ..

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی و به دلیل ماهیت ، شیوع و قابل انتقال بیماری ، فاصله اجتماعی یکی از مهمترین راهکارهای کنترل این بیماری همه گیر است ، اظهار داشت: فاصله جسمی ایمن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری Covid-19 حداقل یک متر توجه ویژه باید به محاسبات پیشگیرانه در مدارس توجه شود.

وی در این زمینه به نکات مهمی که باید توسط دانش آموزان ، والدین و کارکنان مدرسه رعایت شود تا احتمال انتقال ویروس کاهش یابد ، تأکید کرد:

– پوشش ماسک توسط کلیه دانش آموزان ، معلمان و کارکنان در ساعات مدرسه

– ممنوعیت کلیه فعالیتهای ورزشی دسته جمعی و شلوغ تا اطلاع ثانوی ، البته فعالیتهای ورزشی فردی در فضاهای باز منعی ندارد.

– از اجتماع در اتاق کار ، انبار آب ، اتاق کپی و هرجایی که کارمندان می توانند جمع شوند خودداری کنید.

– در صورت امکان خدمات حمل و نقل را حذف کرده و از وسایل نقلیه شخصی برای جابجایی دانش آموزان استفاده کنید. (اگر سرویس شاتل برای کارکنان و دانشجویان با اتومبیل و بدون در نظر گرفتن راننده فعال باشد ، حداکثر سه نفر در ون ها ، مینی بوس ها و اتوبوس ها با چیدمان مسافر عرضی و حداکثر 50 درصد ظرفیت استفاده می شود کارکنان و دانشجویان باشد).

– استفاده از کلاسهای درس بزرگتر برای دانش آموزان ترجیح داده می شود. در این موارد می توان از اتاق های امتحان یا نمازخانه استفاده کرد.

– لغو مراسم صبحگاهی و فعالیت های فوق برنامه مانند اردوها ، مسابقات ، تجمع ها ، جشنواره ها و سایر رویدادهایی که باعث ازدحام جمعیت می شود.

– استراحت بین کلاسهای دانش آموزان باید در حداقل زمان و در زمانهای مختلف بین کلاسها انجام شود.

– زمان شروع و پایان مدرسه باید به گونه ای تعیین شود که از جابجایی و شلوغی همزمان دانش آموزان جلوگیری کند.

– تا آنجا که ممکن است ، از ورود و رفت و آمد افراد و افراد مختلف به محیط مدرسه جلوگیری شود و روشهای پاسخگویی باید به گونه ای باشد که فاصله اجتماعی را رعایت کند.

نعمتی در ادامه با تأکید بر لزوم مراقبت های ویژه برای گروه های آسیب پذیر ، اظهار داشت: بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری های تنفسی زمینه ای ، افراد چاق) ، بیماران مبتلا به نقص ایمنی (تحت درمان با کورتیکواستروئیدها ، شیمی درمانی ، تومورهای بدخیم ، پیوند اعضا و دانش آموزان با بیماری شدید ناتوانی های جسمی و حرکتی ، فلج مغزی ، ناتوانی ذهنی و عقب ماندگی ، اوتیسم و ​​نابینایان) ، که در رابطه با آنها باید مراقبت و اصول جدی در نظر گرفته شود.

مهمترین نکات مربوط به رعایت بهداشت و محافظت شخصی در مدارس

رئیس گروه بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهمترین نکات مربوط به رعایت بهداشت و محافظت شخصی در مدارس گفت:

از دست دادن خود و بوسیدن خود خودداری کنید

– برای جلوگیری از بیماری حداقل به فاصله یک متر احترام بگذارید

– دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید یا از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل استفاده کنید

– نیاز به استفاده از وسایل حفاظت شخصی ، از جمله ماسک برای همه کارکنان ، معلمان و دانش آموزان

– هنگام عطسه از دستمال کاغذی استفاده کنید (در صورت عدم وجود دستمال ، هنگام سرفه و عطسه از قسمت داخلی آرنج خود استفاده کنید)

– برای تمیز کردن میز و صندلی ها و سایر وسایل از حوله مشترک استفاده نکنید (ترجیحاً هر کارمند باید از پارچه تمیز کننده شخصی یا پارچه یکبار مصرف استفاده کند)

– از تماس دست با چشم ، بینی و دهان قبل از شستشو یا ضد عفونی و نیاز به شستشو و ضد عفونی منظم دستها ، به خصوص قبل از لمس بینی ، دهان و چشم و همچنین قبل از غذا خوردن ، پس از شستشو ، پس از شستن ، اجتناب کنید. کار را تمام کرد و بعد از ورود به خانه

– نیاز به استفاده از آنلاین و موکت شخصی و رعایت فاصله ایمن در نمازخانه ها

– مدیران مدارس باید دستورالعمل شستشوی منظم و مکرر دستها را با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول های الکلی یا ژل ضد عفونی کننده دست برای معلمان ، کارمندان و دانش آموزان ارائه دهند. در صورت امکان ، از ژل یا محلول با ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل در همه گروه ها استفاده کنید.

معلمان و دانش آموزان ترجیحاً لیوان های کاغذی و دستمال یکبار مصرف را به همراه داشته باشند.

– دانش آموزان باید از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند.

– ممنوعیت بوفه های مدارس و پایه های تغذیه ای سالم

دانش آموزان از دست زدن به غذاهای خانگی و ساندویچ خودداری می کنند

دانشجویان و کارکنان ترجیحاً باید از آب بطری استفاده کنند که قبل از مصرف از بطری شسته شده باشد.

– به دانش آموزان توصیه می شود میان وعده های خود را در خانه تهیه کرده و برای استفاده با بسته بندی مناسب به مدرسه ببرند.

– در صورت مصرف میوه ، باید طبق اصول بهداشتی با دقت شسته و پوست آن گرفته شود.

– از تهویه مناسب استفاده کنید و درها و پنجره های سالن ها را باز بگذارید

– سیستم لوله کشی حوله و صابون مایع باید در توالت و سرویس های بهداشتی نصب شود.

زباله ها باید از نظر بهداشتی در سطل های پدال دفع شوند.

– در مکانهای تجمع مانند نمازخانه باید در فواصل هر نماز ضد عفونی شود.

– حذف موقت کولرهای آبی (موارد با پدال یا چشم الکترونیکی ممنوع نیست)

– اظهار نظر خود والدین در مورد بیماری دانش آموزان الزامی است. به والدین اطمینان دهید که در صورت نیاز کودک به استراحت و جدا شدن در خانه ، هیچ مشکلی در زمینه تحصیل و مدرسه نخواهند داشت.

از ورود دانش آموزان ویروس کرونا به علائم و مشکوک به مدرسه خودداری می کند

– کلیه دانش آموزان مشکوک به بیماری کرونا قلب باید به یک مرکز بهداشتی جامع ارجاع شده و توسط پزشک معاینه شوند. بازگشت به مدرسه منوط به داشتن گواهی پزشکی خواهد بود.

– ترجیحاً وسایل شخصی دانش آموزان در مدرسه گذاشته شود و آنها نباید چیزی را با خود به خانه ببرند.

برای جداسازی موقتی افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند ، فضای جداگانه ای لازم است.

انتهای پیام