استان ها

برای هر کرسی مجلس چند گلستانی با هم رقابت می‌کنند؟

گیلونا/گلستان استاندار گلستان با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری سلایق مختلف در انتخابات، درباره علت عدم تأیید صلاحیت‌ها و تعداد افرادی که برای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان با هم رقابت می‌کنند، توضیح‌هایی داد.

علی‌محمد زنگانه امروز (پنجشنبه، ۲۱ دی ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که در ۱۱ اسفند برگزار می شود، اظهار کرد: بیش از ۸۲ درصد ثبت نام‌کنندگان استان گلستان توسط هیأت‌های اجرایی و بیش از ۶۰ درصد ثبت نام‌کنندگان توسط هیأت‌های نظارت تأیید شدند.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در زمینه حضور کاندیداها در گلستان رخ داده است و برای هر کرسی مجلس در این استان ۴۳ نفر رقابت خواهند کرد، ادامه داد: یکی از عمده دلایل عدم تأیید صلاحیت در استان نبودن شرایط ثبت نامی و تکمیل نشدن مدارک بود و تمام مجریان و ناظران انتخابات تلاش برای حضور حداکثری کاندیداها را داشتند.

استاندار گلستان گفت: ثبت نام کاندیداهای مجلس از ۴۱۸ نفر در دوره پیشین به ۵۸۱ نفر در این دوره ارتقا یافته است که نویدبخش انتخاباتی رقابتی و پر شور خواهد بود.

زنگانه با اشاره به اینکه ۵۴۵ نفر از ثبت نام‌کنندگان مدارک فوق لیسانس و دکتری دارند، بیان کرد: حضور زنان بیش از گذشته رشد داشته است. ۳۸۵ نفر از ثبت نام‌کنندگان بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند که نشان از جوان‌گرایی در این دوره انتخابات است. همچنین از سلایق مختلف سیاسی و مستقل‌ها برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند. امیدواریم با بی‌طرفی کامل دولت شاهد تشکیل مجلسی قوی باشیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه رویکرد دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات استان گلستان، برگزاری انتخابات رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: از تمام دلسوزان می‌خواهیم زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

به گزارش گیلونا، ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام