استان ها

راه‌اندازی باغ موزه کشت نهال برای مسافران

گیلونا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت تولید نهال جنگلی در استان بوشهر افزایش بیش از ۵ برابری یافته است گفت: یک باغ موزه کشت نهال برای مسافران در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر شنبه در مراسم کشت نهال در پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه تولید و کشت نهال دارای ظرفیت بالایی است گفت: استان بوشهر در عرصه تولید و کشت نهال حرا در دریا و سواحل از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ویژگی کشت حرا در سواحل تصریح کرد: پس از کشت نهال حرا مابقی مراحل آن به‌صورت طبیعی بدون هیچ عملیاتی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به کشت نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تصریح کرد: این طرح در ۴ سال در سراسر کشور و استان بوشهر مبتنی بر توان و همکاری مردم اجرا می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به همکاری صنعت نفت و نیروگاه اتمی در طرح کشت نهال در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ظرفیت بسیار بالایی در بسیج سازندگی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تأکید بر افزایش سهمیه تعیین شده در اجرای طرح درختکاری در استان بوشهر گفت: با بهبود وضعیت آب و هوای استان بوشهر، امروز طرح درختکاری و کاشت نهال با مشارکت مردم منطق و مدیران دستگاه‌های اجرایی در پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نهالستان این منطقه ظرفیت مهمی در تولید نهال دارد گفت: در یکسال گذشته، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در تولید نهال حرکت خوبی انجام داده‌اند و ظرفیت قابل توجهی برای تولید نهال ایجاد کرده‌اند و چند هزار نهال در این منطقه کشت شده است.

محمدی‌زاده از افزایش ظرفیت تولید نهال جنگلی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: توسعه طرح های مختلف تولید نهال از جمله حرا در نهالستان بوشهر در طول یکسال گذشته ۵ برابر افزایش یافته است.

وی ایجاد یک باغ موزه در بوشهر برای کاشت نهال برای میهمانان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: یک باغ موزه برای میهمانان که از نقاط مختلف کشور به بوشهر سفر می کنند راه اندازی می‌شود تا مسافران و میهمانان یک نهال با نام و یاد خودشان کشت کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای ایجاد باغ موزه کشت نهال در بوشهر، یک محل تعیین شده که اکنون مسئولان محلی و مردم استان بوشهر می توانند با حضور در پارک جنگلی چاهکوتاه یک نهال کشت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدی‌زاده اضافه کرد: یک باغ موزه کشت نهال دیگر در بوشهر برای مقامات ملی و کشوری ایجاد می‌شود.

انتهای پیام