استان ها

هدیه یک میلیارد دلاری تاجر آمریکایی به دانشجویان پزشکی

هدیه یک میلیارد دلاری مایکل روبنز بلومبرگ، سیاستمدار، تاجر و نویسنده آمریکایی به دانشگاه جانزهاپکینز، هزینه شهریه را برای اکثر دانشجویان پزشکی این دانشگاه رایگان می‌سازد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هدیه یک میلیارد دلاری “مایکل روبنز بلومبرگ”، سیاستمدار، تاجر و نویسنده آمریکایی به دانشگاه جانزهاپکینز، هزینه شهریه را برای اکثر دانشجویان پزشکی این دانشگاه رایگان می‌سازد.

این هدیه که توسط سازمان بشردوستانه آقای “مایکل روبنز بلومبرگ” پرداخت شده است، هزینه‌های زندگی برخی از دانشجویان دانشگاه جان هاپکینز و شهریه تحصیل آنها را نیز پوشش می‌دهد.

هدیه یک میلیارد دلاری مایکل بلومبرگ به دانشگاه جانز هاپکینز، به اکثر دانشجویان دانشکده پزشکی این دانشگاه اجازه می‌دهد بدون هزینه در این دانشگاه تحصیل کنند.

سازمان بشردوستانه بلومبرگ در بیانیه‌ای گفت که این هدیه تضمین می‌کند که بااستعدادترین پزشکان، فرصت فارغ‌التحصیلی بدون بدهی از دانشگاه را خواهند داشت.

این موسسه که فعالیت‌های بشر دوستانه بسیاری انجام می‌دهد گفت که با شروع ترم پاییز، دانشگاه جانز هاپکینز برای دانشجویان رشته پزشکی و خانواده‌هایی که سالانه کمتر از 300 هزار دلار درآمد دارند، شهریه رایگان ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌ها را برای دانشجویانی که درآمد خانواده آنها تا 175 هزار دلار است را نیز پرداخت می‌کند.

آقای بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک که خود نیز فارغ التحصیل دانشگاه جانز هاپکینز است، در بیانیه‌ای گفت که هزینه‌های بالای دانشکده پزشکی و تحصیلات تکمیلی دانشجویان را در زمانی که ایالات متحده با مشکل کمبود نیروی متخصص پزشکی مواجه است، از ثبت نام منع می‌کند.

آقای بلومبرگ افزود: با کاهش موانع مالی در این زمینه‌های ضروری، می‌توانیم دانشجویان را ترغیب کنیم به دنبال مشاغلی باشند که به آن علاقه دارند و علاوه بر این، آنها را قادر می‌سازیم تا به خانواده‌ها و جوامعی که بیشتر به آنها نیاز دارند خدمت کنند.

سایر دانشگاه‌ها نیز در سال‌های اخیر توانسته‌اند شهریه دانشجویانرشته پزشکی را تقریبا رایگان کنند. کالج پزشکی آلبرت انیشتین در برانکس، پس از آن که “روث گوتسمن”، استاد قدیمی آنجا، در اوایل سال جاری میلادی، یک میلیارد دلار کمک مالی انجام داد، این کار را انجام داد.

در سال 2023، “کنت جی. لنگون”، سرمایه‌دار میلیاردر و بنیانگذار هوم دیپوت و همسرش، “الین لانگون”، 200 میلیون دلار کمک مالی به دانشکده پزشکی لانگ آیلند نیویورک کردند که این کار آنها شهریه را برای دانشجویان پزشکی رایگان کرد.

البته گفتنی است این اولین کمک بزرگ آقای بلومبرگ به دانشگاه جان هاپکینز نیست چراکه سازمان بشردوستانه بلومبرگ در سال 2018 نیز مبلغ 1.8 میلیارد دلار به این دانشگاه کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان مقطع کارشناسی بدون توجه به درآمد خانواده‌شان توسط دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

“|ران دانیلز”، رئیس دانشگاه جانز هاپکینز، روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: از بین بردن موانع مالی در جهت رسیدن به فرصت‌های فردی، به تعالی، نوآوری و اکتشافاتی دامن می‌زند که به نفع جامعه است.

هدیه جدید آقای بلومبرگ به این معنی است که طبق اعلام دانشگاه، تقریبا دو سوم دانشجویان پزشکی که در حال حاضر در دانشگاه جان هاپکینز تحصیل می‌کنند یا به زودی وارد برنامه‌های دانشگاه می‌شوند، واجد شرایط تحصیل رایگان یا هر دو گزینه یعنی شهریه رایگان و هزینه‌های زندگی خواهند بود. واجدین شرایط به زودی بسته‌های کمک مالی را دریافت خواهند کرد.

خوزه لوئیس کاسترو، رئیس و مدیر اجرایی یک سازمان بهداشت عمومی غیرانتفاعی به نام Vital Strategies، در رسانه‌های اجتماعی گفت که هدیه این سازمان به دانشگاه جانز هاپکینز، تحول‌کننده و الهام بخش بود و این به برآورده شدن نیاز روزافزون این کشور به پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی کمک می‌کند.