استان هاکسب و کار ایرانی

چگونه یک لوستر مدرن برای یک فضای خانه انتخاب کنم؟

انواع لوستر را بشناسید

لوستر طبقه ای

طبقات از لحاظ بصری بدون صرف هزینه ای گزاف، باعث می شوند لوستر بزرگ تر جلوه کند؛ از این رو، لازم نیست تلاشی برای تخفیف گرفتن کنید. لوسترهای طبقه ای در هر استایلی خوش می درخشند و شما می توانید از این لوسترها در انواع چیدمان مدرن و سنتی برای روشنایی خانه استفاده کنید.جهت خرید لوستر مدرن به فروشگاه اینترنتی لوستر روژانو مراجعه فرمایید

لوستر سنتی

لوسترهای بزرگ تزئین شده معمولاً جزء لوسترهای سنتی محسوب می شوند. شما می توانید این لوسترها را به آسانی از زردوزی ها، آویزان بودنشان و همینطور از تنوع مواد با کیفیتی که در ساخت آن ها به کار رفته، شناسایی کنید.

لوستر کریستالی

لوسترهای کریستال یا مشابه کریستال نقش مهمی در ایجاد ظاهری زیبا و لوکس در فضا ایفا می کنند، به همین خاطر است که اصولاً  قیمت آن ها کمی بیشتر از توان اقتصادی یک خانواده متوسط می باشد.

شما گاهی اوقات می توانید در بعضی از وب سایت های فروش چراغ تخفیف پیدا کنید اما در اغلب موارد، بهتر است این لوسترها را از فروشگاه های معتبر شرکتی خریداری نمایید.

علیرغم بالا بودن قیمت ها، هنوز هم جزء جذاب ترین گزینه ها به حساب می آید، لوستری که روشنایی از تمامی قطعات آن منعکس می شود، به فضا ظاهری رومانتیک و درخشنده می بخشد که از طریق سایر لوسترها حاصل نمی شود. این لوسترها برای اتاق ناهارخوری انتخابی ایده آل هستند.

لوستر فلزی میانه قرن

در اواسط قرن، افراد مشغول به کشف هنر و ابتکار در شدند و در آن دوره بود که اکثر گزینه های تزئینی که ما امروزه از آن ها استفاده می کنیم، معرفی شدند.

در گذشته، تمرکز بر اشکال و دیزاین مینیمال بوده، اما ایده اصلی همچنان خلق سیستمی سنتی و تا حد امکان قابل توجه می باشد. با شکل گیری جنبش دیزاین داخلی و کشفیات فوق مدرن دهه 60 میلادی، طراحی لوسترها به تدریج مدرن تر و پیشرفته تر شد.

به منظور رسیدن به فضایی اختصاصی، لوسترهای میانه قرن اکثرا از چوب و یا آهن بودند و به آن ها لقب هایی چون “میرکل”، “اسپوتنیک” و یا “اتمیک” داده می شد که بیان گر هدف ایجاد این لوسترها بودند.

این اسامی برای لوسترهای سقف کمی عجیب به نظر می  رسند. دلیلی که همه ما از وجود داشتن چنین لوسترهایی آگاه هستیم این است که امروزه به طور گسترده استفاده می شوند.

یک لوسترکلاسیک در فضاهای بزرگ، ساختمان های لوکس و حتی در اتاق های زیرشیروانی ساده نیز زیبایی بی نظیری ایجاد می کنند. این لوسترها نه تنها از روی ظاهرشان انتخاب می شوند بلکه از لحاظ کابردی هم بی رقیب هستند.

لوستر طبلی

برای آن دسته از شما که هنوز نمی دانید لوسترسنتی می خواهید یا لوسترسقفی مدرن و مطمئن نیستید که کدامشان مناسب فضای شما می باشند، لوسترهای طبلی شکل گزینه ای مناسب خواهند بود.

مدرن ترین لوسترها را با هم ترکیب کنید و لوسترهای آویز را نیز اضافه کنید تا نور اصلی را پنهان نموده و درخشش نور را در تمامی فضا منعکس کنند.

این لوسترها، پرطرفدارترین وسیله نورپردازی برای اتاق پذیرایی هستند، جایی که پر نقش و نگار کردن فضا بسیار اهمیت دارد. چرا از لوسترهای طبلی به جای لوسترهای کریستال استفاده کنیم؟

حفظ و نگهداری این لوسترها ساده تر و آسان تر است و از لحاظ بصری نسبت به لوسترهای کریستال کنترل نور بیشتری دارند. یک امتیاز متمایز این است که این لوسترها ارزان تر هستند و در هر رنگی که تصورش را بکنید، موجود می باشند.

شما می توانید از این لوسترها به عنوان جایگزینی برای تیره یا روشن کردن نقطه ای از فضای کتابخانه یا اتاق ناهارخوری استفاده کنید و یا از ترکیبی شفاف که نور را در سراسر اتاق یکسان منتشر می کنند، استفاده نمائید. برخی از افراد لوستر آشپزخانه خود را با این مدل انتخاب می کنند.

لوستر چوبی

هنگامی که در مورد خطوط چوبی لوستر فکر می کنید، لوسترهای کلاسیک قیمتی و لوکس را به خاطر بیاورید اما مطمئن شوید تصویر ذهنی شما از این لوستر تصویری ساده و بی تجمل نباشد.

در ساخت فانتزی از آهن، چوب و یا حتی شاخ گوزن استفاده می شود که به اتاق پذیرایی جلوه ای ویژه و خاص می بخشد.

در اینترنت جستجو کنید، خواهید دید که بهترین لوسترهای چوبی عظیم الجثه هستند و از موادی دور از انتظار مانند عاج گوزن غول پیکر شمالی ساخته شده اند.

امروزه حتی از روشی به غیر از شکار حیوانات می توان به نتایجی تاثیرگذار رسید، شما می توانید از مواد دست ساز مناسب، شاخه های درخت و هر چیز دیگری که حس طبیعت را منتقل می کنند، استفاده نمائید.

ما این لوسترهای سقفی را برای کابین ها، دروازه های کوهستانی و حتی اقامتگاه های کنار دریاچه نیز پیشنهاد می کنیم. لوسترچوبی مدرن نیز بر اساس اشکال هندسی تولید می شود و جلوه ای متفاوت از نمونه های سنتی یا فانتزی دارد. نمونه های لوستر چوبی فانتزی می تواند انتخاب مناسبی برای لوستر آشپزخانه نیز درنظرگرفته شود.

لوستر کوچک

طراحان تقریبا می دانند لوسترهای عظیم و بزرگ در تمامی فضاها و چیدمان ها جوابگو نیستند و از این رو لوسترهای کوچک را طراحی می کنند تا به مالکین خانه اجازه دهند به فضایی مشابه در مکانی کوچک دست پیدا کنند. این راهکارها برای ، مهد کودک و البته اتاق خواب بسیار مناسب می باشند.

لوستر مدرن

برای طراحی شکل قانون خاصی وجود ندارد، اما اگر بخواهیم لوسترهای اتاق ناهارخوری را در نظر بگیریم، به شما پیشنهاد می کنیم به دنبال راه حلی امروزی با طرح های براق، شفاف و جزئیات کم باشید.

برای اجرای یک ایده عالی دیزاین های عجیب و یونیک را در نظر بگیرید. بسیاری از این ایده ها در وب سایت های آنلاین موجودند.

شما همچنین می توانید در کاتالوگ های عمومی مبلمان نیز راه حل های جالبی پیدا کنید. قیمت لوستر مدرن پذیرایی در مقایسه با لوسترهای ساده گران تر است.

لوستر ال ای دی

لوسترسقفی ال ای دی نمونه ای از لوسترهای مدرن شناخته می شوند. این لوسترها از زیبایی بی اندازه ای برخوردار بوده و قابلیت تغییر رنگ لامپ و کم و زیاد شدن نور به وسیله ریموت کنترل را دارند. لوستر ال ای دی از مصرف انرژی پایینی برخوردار می باشند.

 

لوستر ریسه ای

مدل لوستر ریسه ای نمونه ای دیگر از انواع لوستر زیبا می باشد که می توان از آن در نورپردازی خانه استفاده کرد. لوسترسقفی ریسه ای انتخاب مناسبی برای خانه هایی به می باشد.

 

لوستر برنزی

از جمله زیباترین انواع لوستر محسوب می شود که در قسمت های مختلف خانه مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این لوسترها از برنز می باشد و نقش و نگارهای نئوکلاسیک و تزئینی بسیاری بر روی بدنه آن ها وجود دارد.

از این نوع لوستر در گذشته در سبک کلاسیک استفاده می شد. اما امروزه نمونه های مدرن و جدیدی از لوستر برنزی نیز به بازار آمده و خود را در کوراسیون های مدرن نیز جای داده است.

لوستر شمعی

لوسترهای شمعی معمولاً دارای سه، پنج یا بیشتر شمع می باشند. این نوع لوستر برای کسانی مناسب است که سبک روستیک را ترجیح می دهند. لوسترهای شمعی به اندازه مدل های دیگر بزرگ نیستند و به فضای زیادی نیز احتیاج ندارند.

امروزه این لوسترها را به جای شمع، با چراغ هایی به شکل شمع می سازند. استفاده از لوسترهای شمعی در سالن پذیرایی خانه هایی به بسیار مناسب و زیبا می باشد و جلوه منحصربفردی را به نمایش می گذارد.

لوستر شیشه ای

لوسترشیشه ای همانطور که نامش پیداست از ساخته شده و در طیف گسترده ای از طرح ها تولید می شود. این لوسترها بسیار رایج اند و شما در یافتن یکی از مدل های متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود دچار مشکل نخواهید شد.

لوسترهای شیشه ای از نوع لوسترهای مدرن محسوب می شوند و نور درخشان و زیبایی را در خانه شما بوجود می آورند.

لوستر ساده و مینیمالیست

استفاده از لوستر بزرگ و ساده می تواند تاثیر فروانی در زیبایی خانه شما داشته باشد. استفاده از یک مدل با این ویژگی نه تنها در طراحی ، بلکه در سایر سبک ها نیز امکان پذیر می باشد. در صورت استفاده از طرح مینیمال بهتر است نمونه ای از آن را در ابعاد بزرگ انتخاب نمایید.

لوستر دیسک مانند

این لوسترها به شکل دیسک می باشند و اندازه های کوچکی دارند. از دو یا سه عدد از این نوع لوستر می توانید در بالای جزیره آشپزخانه استفاده نمایید. لوسترهای دیسک مانند علاوه بر طرحی ایده آل، نور خوبی هم به محیط منتقل می کنند.

لوستر فانتزی

لوسترهای فانتزی عموما اشکال متنوع و غیرعادی دارند. این لوسترها را برای دکوراسیون خانه هایی به سبک مینیمال و مدرن مناسب می باشند. از معمولا علاوه بر روشنایی، به منظور المانی دکوراتیو نیز در اتاق خواب، آشپزخانه و سالن پذیرایی استفاده می شود.

منبع : shadesoflight.com