استان ها

۴۶ هزار نفر برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی کشور رقابت می‌کنند

۴۶ هزار نفر برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی کشور رقابت می‌کنند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: از تعداد ۶۷۹۳۴ نفر داوطلبی که در آزمون‌های استخدامی خردادماه ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد ۴۶ هزار و ۹۴ نفر در روز‌های ۱۷ و ۱۸ خردادماه، در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی و در سراسر کشور با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، خلیل اسدی – مدیرکل دفتر هماهنگی و پیگیری معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی- اعلام کرد: صبح پنجشنبه (۱۷ خردادماه)، آزمون استخدامی خاص معلولان و عصر همان روز آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین آزمون استخدامی ثبت اسناد و املاک کشور و آزمون استخدامی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز، صبح جمعه (۱۸ خردادماه) برگزار خواهد شد.

آزمون جذب معلولان تحت پوشش بهزیستی کشور برای استخدام ۴۳۳۶ نفر از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی، نخستین بار است که در کشور برگزار می‌شود و برای این سهمیه، تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۹ نفر شامل تعداد ۷۱۱۳ نفر مرد و ۵۶۹۶ زن ثبت‌نام کرده‌اند که صبح روز پنجشنبه (۱۷ خردادماه) در این آزمون شرکت خواهند داشت.

برای آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد که عصر روز پنجشنبه (۱۷ خردماه) برگزار می‌شود تعداد ۳۱ هزار و ۴۲۱ سهمیه استخدامی به دستگاه‌های اجرایی اختصاص پیدا کرده است. تعداد داوطلبان این آزمون ۲۱ هزار و ۹۲۰ نفر شامل تعداد ۱۰ هزار و ۵۱۹ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۴۰۱ نفر زن هستند.

۳۰۵ نفر نیز با آزمون استخدامی ثبت اسناد و املاک کشور جذب خواهند شد که در این آزمون ۱۰ هزار و ۳۸۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. آمار ثبت‌نام نشان می‌دهد که از این تعداد ۵۸۴۰ مرد و ۴۵۴۱ زن هستند. این آزمون صبح روز جمعه (۱۸ خردادماه) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سازمان اداری و استخدامی کشور نیز برای جذب ۴۰ نفر، صبح روز جمعه (۱۸ خردادماه) آزمون استخدامی در تهران برگزار می‌کند که در این آزمون ۹۸۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۶۱۰ نفر مرد و ۳۷۴ نفر زن هستند.

مرحله دوم آزمون استخدامی طرح شهید زین‌الدین نیز که شامل تمامی استان‌های کشور به جز اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، گلستان و سیستان و بلوچستان است، ۲۵ خردادماه به صورت سراسری برگزار می‌شود. در مجموع برای تعداد ۲۱۸۶ سهمیه این آزمون تعداد ۲۱ هزار و ۸۴۰ نفر داوطلب شده‌اند.