اقتصادی

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار در کرمان

گیلونا/کرمان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: طرح ایجاد شبکه فیبر نوری fttx توسط شرکت «های وب» به عنوان اپراتور منتخب با اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال در کرمان آغاز شد.

حسین ساجدی امروز، ۳۱ مردادماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: انجام پروژه نهضت فیبر نوری در کرمان و سایر شهرستان‌های استان امری مهم و کار بزرگی است.

وی افزود: اجرای این پروژه از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که تا پایان سال دسترسی اکثر خانوارهای شهریِ استان در منازل و کسب و کارها به فیبر نوری برقرار خواهد شد.

ساجدی بیان کرد: با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (fttx) در شهر کرمان، خانوارها و مراکز آموزشی، اداری و درمانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: این پروژه همان زیرساخت لازم برای تحقق شهری هوشمند است که این فرصت در اختیار شهرداری است تا با تکمیل زنجیره خدمات‌دهی شاهد شهری هوشمند باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سرعت اینترنت فیبر نوری با اجرای این پروژه ۸۰ برابر خواهد شد که البته دسترسی مردم در حوزه تلفن ثابت و مناطق خاص خیلی بیش از این میزان خواهد بود.

ساجدی گفت: به لحاظ زمانی، اجرای این پروژه زیاد زمان‌بر نخواهد بود و تلاش ما بر این است که با حمایت شهردار و شورا تا پایان امسال این سرویس را در اختیار مردم قرار دهیم. البته تا دو سه ماه آینده دسترسی و افتتاح بخشی از پروژه را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ict استان کرمان در ادامه بیان کرد: استان کرمان جزء چند شهر نخست کشور در اجرای پروژه فیبر نوری است که امیدواریم این پروژه با سرعت و کیفیت خوب در مرکز استان اجرا و پس از آن در ۸۳ شهر دیگر آغاز شود.

به گزارش گیلونا، سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت: پروژه فیبر نوری یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است زیرا سال‌ها آرزوی دولت تامین این زیرساخت گران قیمت و سخت در کشور بود. لذا رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شجاعت به خرج دادند که این پروژه در کشور اجرا شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.