اقتصادی

بریتیش پترولیوم به ۷۰ سال انتشار آمار انرژی جهان پایان داد

بریتیش پترولیوم (BP) تصمیم گرفت به انتشار گزارش “بررسی آماری انرژی جهان” پایان داده و این گزارش شاخص را به دستان “موسسه انرژی” (Energy Institute) بسپارد.

به گزارش گیلونا، گزارش آماری بریتیش پترولیوم از نخستین باری که در آوریل سال ۱۹۵۲ منتشر شد تاکنون، مرجع آمار مورد استفاده بخش انرژی بوده و آمار مفصل درباره تولید و مصرف جهانی نفت، گاز و زغال سنگ فراهم کرده است.

این گزارش در سال‌های اخیر تحت مدیریت اسپنسر دیل، اقتصاددان ارشد بریتیش پترولیوم، گسترش یافت و شامل آمار انرژی تجدیدپذیر و مواد معدنی مورد استفاده برای باطری‌ها شد.

سخنگوی بریتیش پترولیوم اعلام کرد این شرکت تصمیم گرفته است انتشار این گزارش را به “موسسه انرژی” واگذار کند تا زمان و منابع را برای تیم دیل آزاد کند تا به تلاش‌های برنارد لونی، مدیرعامل این شرکت برای تغییر مسیر این شرکت نفت و گاز به سمت تجدیدپذیرها و انرژی کم آلاینده، متمرکز شوند.

گزارش امسال در ژوئن منتشر خواهد شد و به “بررسی آماری موسسه انرژی از انرژی جهان”، تغییر نام پیدا خواهد کرد.

نیک ویث، مدیرعامل “موسسه انرژی” به رویترز گفت: این گزارش از نقش ما به عنوان یک بازیگر بی‌طرف و مورد اطمینان که به دنیا برای طی کردن گذار انرژی کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد.

بریتیش پترولیوم از گزارش جدید حمایت خواهد کرد و شرکت حسابداری کی‌پی‌ام‌جی و شرکت مشاوره کِرنی، به شرکای “موسسه انرژی” تبدیل شده و به تامین مالی تهیه این گزارش، کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، جمع آوری داده برای این گزارش همچنان توسط مرکز سیاست و تحقیقات اقتصاد انرژی در دانشگاه هریوت -وات، انجام خواهد شد.

انتهای پیام