اقتصادی

خرید گندم و کلزا در خوزستان؛ بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن

گیلونا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خرید گندم و کلزا در خوزستان از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با گیلونا، با اشاره به آخرین وضعیت خرید گندم در خوزستان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته و تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۰ هزارتن گندم و بیش از ۳۰ هزار تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج استان حمل و به استان‌های نیازمند ارسال شده است.

جهان نژادیان عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد کل کلزای خریداری شده به کارخانه روغن‌گیری طرف قرارداد حمل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به استقبال کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید دولتی تصریح کرد: در حال حاضر خرید گندم به بیش از ۶۹ هزار تن در روز رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  همزمان با آغاز فصل برداشت و خرید تضمینی، ۱۰۶ مرکز خرید گندم و ۴۶ مرکز خرید کلزا در استان آماده سازی و تجهیز شدند و این مراکز در حال انجام عملیات خرید هستند.

انتهای پیام