اقتصادی

دام مورد نیاز عید قربان تامین است/ نظارت بر مراکز عرضه دام

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: امسال هیچ کمبودی در تامین دام مورد نیاز برای عید قربان نداریم و میانگین قیمت دام زنده سبک در کشور کیلویی۳۱۰ تا ۳۱۵ هزار تومان است.

به گزارش گیلونا، هر ساله با نزدیک شدن به عید قربان و افزایش تقاضای مردم برای تهیه دام زنده، مسوولان مربوطه تمهیداتی را می‌اندیشند تا جلوی افراد سودجو  که سعی در بر هم زدن نظم بازار و افزایش قیمت‌ها را دارند گرفته شده و هم اینکه نظارت‌های بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در این ایام پررنگ‌تر می‌شود. همچنین طبق سنوات گذشته پیش‌بینی های لازم در زمینه عرضه دام زنده از سوی تولیدکنندگان صورت گرفته است.

افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با گیلونا، با بیان اینکه امسال دام  فراوان است و هیچ مشکلی برای عرضه دام زنده برای عید قربان وجود ندارد، گفت: میانگین قیمت دام زنده سبک در کشور کیلویی ۳۱۰ تا ۳۱۵ هزار تومان است.

وی افزود: سازمان میادین میوه و تره بار در سنوات گذشته نیز غرفه‌هایی را مشخص و دام عرضه می‌کرد. امسال نیز این مسیر طی خواهد شد و در این غرفه‌ها دامپزشکانی حضور دارند که دام‌ها را معاینه می‌کنند و نظارت‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه‌ مرکزی دام سبک کشور در پاسخ به نوسانات احتمالی قیمت دام در روزهای منتهی به عید قربان تصریح کرد:چون عرضه دام زیاد است امیدواریم نوسانی در این بخش نداشته باشیم.

جلوگیری از گرانفروشی  با استقرار بازرسان

مسعود امراللهی – مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی – نیز روز گذشته اظهار کرد: برای رفاه حال مردم و برای اینکه بحث گران‌فروشی کاذب ایجاد نشود، بازرسان خود را در مراکز عرضه مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه استان‌ها می‌توانند قیمت خود را اعلام کنند و قیمت مصوب کشوری نداریم، گفت: در شهر تهران قیمت‌ها متفاوت است و سازمان میادین و سازمان تعاون روستایی قیمت‌ها را اعلام می‌کنند. همچنین مشکلی در دام سبک و سنگین نداریم و موجودی خوبی در دام سنگین داریم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.