اقتصادی

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین با ثبت رقم مصرف ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین، همزمان با افزایش تردد‌های بین‌شهری در روز‌های پایانی تابستان خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: رکورد مصرف روزانه بنزین در روز‌های پایانی شهریور ماه، همزمان با افزایش تردد‌های بین شهری و درون شهری به ویژه مناطق شمالی و شمال شرق کشور درحالی شکسته شده است که میانگین مصرف بنزین از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون، ۱۲۲ میلیون لیتر بوده است. میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال (۱۲۲ میلیون لیتر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (شهریور ۱۴۰۱)، حدود ۱۲ درصد و برابر ۱۳ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مصرف بسیار بالای بنزین طی روز‌های اخیر و لزوم سوخت‌رسانی به موقع و مناسب به جایگاه‌های عرضه سوخت تاکید کرد: با توجه به افزایش تردد جاده‌ای و خیل بسیار عظیم مسافران مسیر‌های شمالی و شمال شرق کشور، از رانندگان درخواست می‌شود با تسهیل در عبور و مرور، مسیر تردد را برای نفتکش‌های حامل سوخت باز بگذارند تا سوخت موردنیاز مردم، در زمان مناسب به مبادی عرضه منتقل شود.

نژادعلی تصریح کرد: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ستاد و تمامی مناطق کشور در وضعیت آماده‌باش جهت سوخت‌رسانی مناسب به نیروگاه‌ها (با توجه به شروع فصل سرما) و مجاری عرضه بوده و همچنین تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت در تمامی نقاط کشور، پیمانکاران و رانندگان نفتکش‌های جاده‌پیما در آماده‌باش کامل جهت عرضه مناسب سوخت در روز‌های پایانی تابستان هستند. از مردم می‌خواهیم با توجه به افزایش تردد‌های جاده‌ای و افزایش مصرف سوخت و احتمالا شلوغی جاده‌ها، نهایت همکاری را در مدیریت مصرف سوخت به عمل آورند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.