اقتصادی

سقوط تولید صنعتی آلمان – گیلونا

تولید صنعتی آلمان در ماه دسامبر بیش از حد انتظار سقوط کرد.

به گزارش گیلونا، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که تولید صنعتی آلمان در ماه دسامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت که ناشی از کاهش تولید از بخش‌های انرژی‌بر بود.

این دفتر اعلام کرد که تولید صنعتی نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش یافته است. در نظرسنجی رویترز، تحلیلگران به کاهش ۰.۷ درصدی در ماه اشاره کرده بودند. این کاهش در بخش‌های صنعتی انرژی‌بر شدیدتر بود، جایی که تولید در دسامبر در مقایسه با نوامبر ۶.۱ درصد کاهش یافت.

کارستن برزسکی، رئیس کلان جهانی در ING گفت: این نشان می‌دهد که بحران انرژی چقدر به صنعت آسیب می‌زند. برزسکی گفت: موتور رشد سابق اقتصاد آلمان در حال لکنت است و امید به بهبود نیست. آلمان از خانوارها، مشاغل و صنعت درخواست کرد تا به هدف صرفه‌جویی ۲۰ درصدی گاز در سراسر کشور دست یابند تا از کمبود گاز در زمستان جلوگیری کنند. طبق گزارش در ماه دسامبر، مصرف گاز در صنعت ۱۵.۴ درصد در مقایسه با میانگین مربوط به ۲۰۱۸ تا۲۰۲۱ کاهش یافته است.

تولید صنعتی آلمان در کل سال ۲۰۲۲،  ۰.۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بود و پنج درصد نسبت به سال قبل از همه‌گیری ۲۰۱۹ کاهش داشت. کلاوس ویستسن، اقتصاددان ارشد موسسه پنتئون ماکرواکونومیکس در منطقه یورو گفت: این یک پایان تلخ سال ۲۰۲۲ برای اقتصاد آلمان پس از سقوط خرده فروشی و افت صادرات است. بر اساس برآوردهای پانتئون، تولید صنعتی آلمان در سه ماهه چهارم ۰.۷ درصد کاهش یافت. ویستسن گفت که سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بدتر خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های روز دوشنبه نشان داد در حالی که تولید صنعتی در دسامبر کاهش یافت، سفارش‌های صنعتی آلمان ۳.۲ درصد افزایش یافت که پیش‌بینی‌ها را پشت سر گذاشت و بیشترین افزایش را در بیش از یک سال گذشته به دلیل تقاضای قوی داخلی و منطقه یورو ثبت کرد.

انتهای پیام