اقتصادی

کاهش سود شرکت‌های صنعتی چین

سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه جولای نسبت به سال قبل ۶.۷ درصد کاهش یافت و رکود امسال را به هفتمین ماه افزایش داد و تقاضای ضعیف شرکت‌ها را تحت فشار قرار داد زیرا بهبود پس از همه‌گیری در دومین اقتصاد بزرگ جهان تضعیف شد.

به گزارش گیلونا، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که درآمدها در هفت ماهه اول سال بعد از ۱۶.۸ درصد کاهش در نیمه اول سال ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است. این نتایج نشان داد که سود در ماه ژوئن ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

سان شیائو، آمارگر NBS در بیانیه‌ای گفت: قیمت کالاها در حال کاهش است، فشار بر هزینه‌های مواد خام در صنایع کاهش یافته است و هزینه واحد شرکت‌های صنعتی به طور کلی بهبود یافته و برای اولین بار نسبت به سال قبل از ابتدای امسال کاهش یافته است. البته تولیدکنندگان بزرگ چینی در نیمه اول زیان‌هایی را ثبت کردند.

بانک‌های بزرگ پیش‌بینی‌های خود را برای رشد در سال کاهش داده‌اند و به کمتر از هدف دولت یعنی حدود ۵ درصد کاهش داده‌اند زیرا بهبودی ناشی از بدتر شدن رکود دارایی، مخارج ضعیف مصرف‌کننده و کاهش رشد اعتباری مقامات را به کاهش بهره و وعده حمایت بیشتر سوق داده است.

طبق گزارش رویترز، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، شرکت‌های دولتی در هفت ماهه اول سال جاری ۲۰.۳ درصد کاهش و شرکت‌های خارجی ۱۲.۴ درصد کاهش داشته‌اند و همچنین، شرکت‌های بخش خصوصی ۱۰.۷ درصد کاهش داشته‌اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.