اقتصادی

کشف ۳۰۵ مورد کالا و خدمات مغایر با استاندارد در خوزستان

گیلونا/خوزستان مدیرکل استاندارد خوزستان از کشف و توقیف ۳۰۵ مورد کالا و خدمات مغایر با استاندارد در استان خبر داد و گفت: شهروندان موارد مغایر با استاندارد را در سایت اداره کل استاندارد خوزستان گزارش کنند.

علی داوودی در گفت و گو با گیلونا، اظهار کرد: نظارت بر تولید کالا، واردات، صادرات و توزیع کالا و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری در جامعه براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است که در این راستا بازرسی‌هایی در سطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام‌شده از مراکز و واحدهای تولیدی، توزیعی و ارائه دهندگان خدمات مشمول استاندارد اجباری از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۵ مورد کالا و خدمات مغایر با استاندارد کشف و اقدام به توقیف کالا و یا این خدمت ارائه شده مغایر با استاندارد شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: این اقلام که شامل مصالح ساختمانی، انواع روغن موتور و فیلتر هوای خودرو، مواد خوراکی، بهداشتی، سبوس گندم و خدماتی همچون آسانسور و تجهیزات تفریحی فاقد گواهی ایمنی استاندارد بودند، پس از مشاهده برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

داوودی عنوان کرد: اداره کل استاندارد خوزستان با اعمال نظارت‌های منظم و برخورد جدی با متخلفان، به دنبال ایجاد بازاری امن و قابل رقابت با بازارهای جهانی است و این مهم باید در دستور کار همه بخش‌ها قرار بگیرد تا براساس استانداردها عمل کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان موارد مغایر با استاندارد را گزارش کنند، افزود: شهروندان و مصرف کنندگان باید با دقت و هوشیاری، سازمان استاندارد را در احقاق این هدف یاری کنند و در صورت ارائه کالای فاقد نشان استاندارد و کد ده رقمی و یا خدمات مغایر با استاندارد ملی با مراجعه به سایت اداره کل استاندارد خوزستان نسبت به ارائه شکایت و دریافت حق و حقوق خود اقدام کنند.

انتهای پیام