حوادث

سیل در ایلام/ خسارت به روستا‌ها و اراضی کشاورزی + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

بارندگی از روز چهارشنبه در استان ایلام آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

بارندگی از شب گذشته تاکنون در استان اوج گرفته و در مناطق جنوبی استان ایلام منجر به جاری شدن سیلاب، خسارت به روستا‌ها و اراضی کشاورزی مردم شده است.

از ساعاتی پیش با شدت گرفتن بارش‌ها حجم سیلاب در مسیل‌های استان ایلام بالا رفته است. روستا‌های شیخ مکان و کله جوب در شهرستان دره شهر دچار آبگرفتگی شده‌اند.

بخشی زمین‌های کشاورزی در مناطق مختلف استان از جمله در دهلران، آبدانان و دره شهر خسارت دیده‌اند. حجم آب ورودی به شهر‌ها و روستا‌های باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شده است.

مسیر‌های مواصلاتی شهرستان‌های جنوبی استان ایلام به شدت لغزنده بوده و همشهریان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ریزش برداری در ۵۹ مقطع از محور‌های ایلام انجام شده است.

سیدزاهدین چشمه خاور گفت: با وجود ادامه بارش‌ها، همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

بارش شدید باران باعث جاری شدن سیلاب در روستاهای شهرستان دره شهر شد.

طبق گزارش هواشناسی طی ۲ روز گذشته در مناطقی مثل دشت چمران، آبدانان بیش از ۱۰۰ میلی متر بارندگی و در مناطقی مثل دره شهر بیش از ۹۵ میل متر بارندگی ثبت شده است.

سیلاب در ایلام/ خسارت به روستا‌ها و اراضی کشاورزی

در پی بارش‌های شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در منطقه شیخ مکان دره شهر به برخی از مزارع گندم این منطقه خسارت وارد شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز گذشته به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در شهرستان‌های ایلام و دره شهر دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله تیم‌های عملیاتی سیلاب اعزام شدند.

حمزه محمدی مقدم بیان کرد: تاکنون امداد رسانی به ۲۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی و تخلیه آب ۴ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام و دره شهر انجام شده و نجاتگران هلال احمر عشایر منطقه کره پو شهرستان چوار را ارزیابی کردند، همچنین ۶ تخته پتو، ۴ تخته موکت و ۱ شعله والر در بین سیل زدگان توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و مدیریت بحران استانداری از شعبه و پایگاه‌های امدادی شهرستان‌های بدره، دره شهر، آبدانان، ایوان، مهران و دهلران بازدید کردند.

سامانه بارشی تا شنبه ادامه دارد

کارشناس هواشناسی استان ایلام نیز اظهار کرد: هشدار قرمز از امشب تا اواخر وقت فردا جمعه و بیشتر برای نواحی شمالی، شرقی و جنوب شرقی است که بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

احسان احمدی نژاد ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا به تدریج تضعیف شده و شنبه از استان خارج می‌شود. مردم و مسئولان نسبت به طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر هوشیار باشند.