علمی و پزشکی

آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گزارش شفاف ، مریخ نورد Perseverance ناسا شب گذشته پس از چندین ماه انتظار سرانجام شب گذشته به مریخ نشست. با استقامت در داخل دهانه ای به عرض 45 کیلومتر فرود آمد و ماموریت جاه طلبانه ای را برای کشف نشانه هایی از زندگی در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کرد. اما گفته می شود که چندین ماه طول می کشد تا ماموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ بتواند دندان های خود را به اصطلاح در کار علمی فرو برد.

مریخ نورد Perseverance طی چند روز آینده چندین مرحله را طی می کند تا سرعت و مقاومت نیروی کار را در حفره های جدید افزایش دهد. این تیم برای بارگذاری نرم افزار پرواز سازگار با سطح مریخ ، سیستم های قدرت ، گرما و ارتباطات ربات شش چرخ را تثبیت می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، بارگیری نرم افزار جدید در sol 4 شروع می شود که تکمیل آن مدتی طول می کشد.

معاون پروژه می گوید: “پس از شروع این کار ، حدود چهار روز دیگر به سمت نرم افزار جدید خواهیم رفت.” ما این کار را خیلی دقیق انجام می دهیم تا مطمئن شویم مشکلی پیش نمی آید. سرانجام ، پس از قرار دادن بازوها ، تقریباً پنج متر به جلو و عقب ، اولین حرکت مریخ نورد انجام می شود. راهنمای تجربی Perserence را برای اولین سفر مهم خود به فرودگاه مریخ آماده می کند. این تیم مأموریت مریخ نورد را در مکانی مناسب و باز هدایت می کنند. در این مرحله ، هلی کوپتر همراه به عنوان یکی از قسمتهای مهم مأموریت می تواند به موارد اصلی دست یابد. Perseverance همچنین یک نسخه آزمایشی فنی دارد که برای تولید اکسیژن از جو غالب دی اکسید کربن مریخ طراحی شده است ، تجهیزاتی که می تواند به مهاجران انسانی آینده به سیاره سرخ کمک کند.

مقامات ناسا می گویند اگر ابتکار عمل موفقیت آمیز باشد ، بالگردها می توانند به زودی به مریخ بروند ، داده ها را جمع آوری کنند یا به عنوان پیشاهنگی برای مریخ نوردان عمل کنند.

ناسا روور

به گفته معاون پروژه ، پیش بینی می شود پروازهای آزمایشی در مجموع 30 پرواز داشته باشند. پس از انجام این کار ، تیم قابلیت ناوبری خودکار مریخ نورد را ارتقا می دهد ، سپس Persuasion شروع به رانندگی به اولین سایت مهم علمی خود می کند. چارچوب زمانی پیش بینی شده برای هلی کوپترها و پروازها در بهار است و کار علمی به طور جدی در تابستان آغاز می شود.

دهانه ای که یک بار Persever فرود آمد دارای یک دریاچه بود و شواهد نشان داد که این موضوع به خوبی اثبات می شود. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در کره زمین را از میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً یکی از زیباترین دلتاهای آبرفتی در مناطق استوایی وجود دارد که مکانی عالی برای زندگی میکروارگانیسم ها است که آنها تاکنون حفظ کرده اند و اکنون پس از میلیاردها سال به ما هدیه داده اند. مأموریت اصلی ترغیب مطالعه ستاره شناسی بیولوژیکی در مریخ و پاسخ دادن به س mainlyال در مورد وجود حیات در مریخ است. این مریخ نورد شباهت زیادی به مریخ نورد قبلی دارد ، با این تفاوت که در طراحی پیش ساز ، میکروفونی با مجموعه کاملی از ابزارهای علمی جدید گنجانده شده است که کار کاوش را تسریع می کند. این اولین بار است که می توان احساسات انسانی را در یک سیاره دیگر تجربه کرد.

وظیفه پیش ساز در مأموریت 2020 مریخ حفاری بخشی از سطح مریخ و آوردن آن با عملکرد خودکار به زمین است. دانشمندان امیدوارند که این اتفاق تا سال 2030 رخ دهد. این اولین تجربه عمیق انسان در مریخ خواهد بود.