علمی و پزشکی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی، ویروس شناس، یادداشتی در روزنامه نوشت ام جم وی نوشت: اخیراً مدیر عامل یک شرکت غربی واکسن کرونا نسبت به ترکیب سویه‌های آمیکرون، دلتا و تولید سوپراشباع جدید هشدار داد که هشداری بسیار جدی است. در هفته اول شناسایی این جنبه از جهان، من هم به صورت مکتوب و هم در گفتگوهای شفاهی و رسانه ای به این موضوع پرداختم، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون همزمان در سراسر جهان در حال گردش هستند. . . بنابراین، خطر ابتلا به عفونت دلتا و آمیکرون به طور همزمان در انسان یا حیوانات، تبادل ژن رخ می دهد، نوترکیبی رخ می دهد و یک نوع بسیار قوی ظاهر می شود.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری ابرسیال های کرونا را در نظر داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل قدرت انتقال بالا، عفونی بودن و مصونیت خود همچنان ما را تهدید می کنند.

البته ممکن است این سوال پیش بیاید، حتی اگر می گویند سویه آمیکرون ضعیفتر از دلتا است، باز هم باید از تشکیل ابر سیال ها هراس داشته باشیم که باید به آن پاسخ دهم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان در حال حاضر در سخنرانی خود اعلام می کند که آمیکرون طرف ضعیف تری است، اما هنوز برای قضاوت زود است. باید بیشتر منتظر بمانیم تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم و اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک را کنار هم بگذاریم تا تصویر خوبی از سویه آمیکرون بدست آوریم. با این حال، تا کنون می دانیم که این سویه جدید بسیار خطرناک است و باید نگران بود. دلیل واضح این است که سازمان بهداشت جهانی کمی بعد یک جلسه اضطراری در مورد این نوع فراخوان داد.

البته نمی‌خواهیم مردم را با این حرف‌ها بترسانیم، اما هدف این نیست که ساده‌اندیشی کنیم و به جای آن مردم را آگاه کنیم. در بریتانیا، یک مطالعه نشان داده است که سویه Amicron باعث مرگ بین 25000 تا 75000 نفر در ماه‌های آینده خواهد شد، اگر محدودیت‌های بیشتری برای این شرکت اعمال نشود. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید در مورد این نوع بسیار هوشمند باشیم. نه اینکه بگذاریم یک بحران شکل بگیرد و بعد به فکر چاره باشیم. تا کنون تمام تلاش ما کنترل بحران بوده است در حالی که نیازمند پیشگیری از بحران هستیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و درگیری با سویه های جدید، گسترش واکسیناسیون و تزریق دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند نقاب زدن، فاصله گذاری، شستن دست ها و پرهیز از جمعیت همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین راه است.

باید تزریق دوز سوم واکسن را تا حد امکان گسترش دهیم، زیرا در آینده با توجه به گردش ویروس در جهان، به ویژه در کشورهایی که به دلیل سیستم های بهداشتی ضعیف مهد انواع جدید هستند، سویه های جدید ایجاد خواهد شد. می تواند تولید شود که اثربخشی واکسن های فعلی را کاهش دهد. انجام دادن”.