علمی و پزشکی

اجرای سامانه هوشمند «امید» و اعمال برخی محدودیت‌ها برای افراد واکسن‌نزده ظرف ۱۰ روز آتی

استاندار تهران با تشریح جزئیات اجرای سامانه هوشمند امید از اعمال محدودیت هایی برای افراد واکسینه شده خبر داد.

به گزارش گیلونا، محسن منصوری در پایان هفتاد و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: خوشبختانه مانند هفته های گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تهران افزایش یافته است. ، بستری ها و فوتی ها در استان تهران رو به کاهش است به طوری که در حال حاضر تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان تهران به کمتر از 20 نفر رسیده است که البته میزان مرگ و میر حتی یک نفر نیز بالاست. دلایل تحقق این مهم سطح وسیع واکسیناسیون در تهران که کمی کمتر از 90 درصد است و خوشبختانه تزریق واکسن در این استان با استقبال گسترده مردم مواجه شده است و در کل کشور میانگین تزریق واکسن نزدیک به دو برابر متوسط ​​تزریق واکسن در جهان است.

وی افزود: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تزریق نوبت سوم این است که افراد بالای 40 سال که بیش از سه ماه دوز دوم را تزریق کرده اند به مراکز تزریق نوبت سوم مراجعه کنند. و مراکز باید دوز یادآور را تزریق کنند.” آماده باش

وی ادامه داد: در خصوص کنترل ویروس کرونا در مدارس با توجه به اینکه 100 درصد مدارس استان ضوابط بازگشایی را دارند اما تنها 30 درصد از میانگین دانش آموزان در مدارس حضور دارند.

استاندار تهران در خصوص تعداد دانش‌آموزان مبتلا به ویروس کرونا در مدارس استان تهران گفت: در آمار مجموع دانش‌آموزان طی دو هفته دو هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار قابل توجه نیست. در مقایسه با جمعیت … از دو میلیون دانش آموز. به یک معنا روزانه 150 دانش آموز به این بیماری مبتلا می شوند و میانگین جمعیت دانش آموزی کمتر از جمعیت عمومی است. این موضوع به دقت رصد خواهد شد و در صورت بروز مشکل در این زمینه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

استاندار تهران در تشریح اجرای سامانه هوشمند مدیریت ویروس کرونا گفت: سامانه هوشمند امید در واقع یک سامانه پایش هوشمند است که محدودیت‌ها را ردیابی و اعمال می‌کند که باید از امروز اجرایی شود. برخی از محدودیت ها برای برخی از خدمات برای افرادی که واکسینه نشده اند اعمال می شود. تا 10 روز آینده این سامانه در استان تهران به بهره برداری کامل می رسد.

وی ادامه داد: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و افرادی که واکسینه نشده اند در این فرآیند از برخی خدمات مانند دریافت بلیط هواپیما محروم می شوند.

به گفته منصوری مشکلاتی از قبیل اخطار، جریمه و … در این سامانه در نظر گرفته شده بود. برای دستگاه های مختلف برای اطمینان از اجرا. در حال حاضر در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و فرودگاه‌ها، فروش بلیت بر اساس سامانه انجام می‌شود و در مرحله بعد، خدمات شهرداری‌ها و احتمالاً بانک‌ها به افراد واکسینه نشده محدود می‌شود. در مورد کارمندان، دستورالعمل ها بسیار واضح است. در حالی که از همه کارمندان خواسته شد واکسن را دریافت کنند، انتظار می‌رود که آزمایش PCR منفی هر دو هفته یک بار از آن‌هایی که این واکسن را دریافت نکردند، دریافت کنند. این طرح ابتدا به صورت پایلوت در سه استان کشور انجام شد و اجرای آن بر اساس کد ملی مردم است. این طرح در خیلی جاها قابل اجراست.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر آلودگی هوای تهران گفت: موضوع آلودگی هوا به موضوعی تکراری و تاریخی در تهران تبدیل شده است که در آخرین جلسه مرتبط با این معضل روز شنبه با حضور 6 وزیر و مسئول ابتدا رئیس جمهور تصمیم گیری کرد، در این زمینه دو نوع کار کوتاه مدت مانند جلسات اضطراری کمیته وجود دارد، اما واقعیت این است که تصمیمات این کمیته فقط تصمیم گیری در مورد اسکان است.

وی ادامه داد: برخی از این تصمیمات لازم الاجرا و برخی دیگر غیرقابل اجرا و همه بر اساس شاخص آلودگی هوا است.

وی گفت: ما قطعا به یک سیستم اجرایی قوی نیاز داریم. در جلسه روز شنبه با محوریت وزیر کشور مقرر شد وزارتخانه های نیرو و صمت، استانداری و شهرداری تهران برنامه های عملیاتی و اجرایی بر اساس قانون هوای پاک در چارچوب قانون هوای پاک را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کنند. 10 روز. .

منصوری ادامه داد: تاکید می شود در بودجه سال آینده مبلغ قابل توجهی به موضوع آلودگی هوا اختصاص داده شود. البته بخشی از کار مربوط به امور مالی و بخشی دیگر مربوط به امور مدیریتی است. البته این اقدامات کوتاه مدت نخواهد بود و باید اقدامات کافی برای این کار انجام دهیم.

انتهای پیام/