علمی و پزشکی

باید بهینه ترین زمان محدودیت ها را اعمال کنیم/حاشیه شهرها یکی از نقاط مهم و آسیب پذیر است

به گزارش شفاف ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در یک کنفرانس ویدیویی مشترک با فرمانداران ، رهبران مناطق و رهبران شبکه بهداشت شهرستانها در سراسر کشور ، در وزارت کشور گفت: “ما قصد را محدود می کنیم برای آزار و اذیت شخصی و بستن تجارت. ” و ما کاری برای انجام دادن نداریم ، اما معتقدیم که طولانی شدن حضور این بیماری کشنده ترین انگل برای اقتصاد ، مسائل سیاسی و اجتماعی کشور است ، اما با این وجود ما جزو اولین کشورهایی بودیم که پروتکل های اقتصادی کشور همراه با مدیریت بیماری مراجعه کنید به. اکنون نیز به هر حال ارائه خدمات به مردم متوقف نخواهد شد.

وی خطاب به فرمانداران ، بخشداران و روسای شبکه های بهداشتی سراسر کشور تأکید کرد: “ما باید در بهترین زمان محدودیت ها را اعمال کنیم و بهترین پاداش برای مدیرانی که در این زمینه خوب کار می کنند این است مدیر از قرمز به نارنجی “، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید.

دکتر نمکی افزود: ما این تجربه را در مرحله اول کنترل بیماری داشتیم و همه عوامل موجود در کشور نشان داده اند که در کمتر از دو ماه اتفاق بزرگی به نشانه این همدلی و هماهنگی رخ داده است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: امروز خدا را شکر با همدردی ، موافقت و دستورالعمل های راهنمای عالی و شکل گیری ساختار جدید ، این کار را بهتر از گذشته انجام خواهیم داد.

وی گفت: “اولین قدم ما باید کاهش بار بیمارستان ها باشد ، این هزینه تأمین نخواهد شد مگر اینکه با افزایش مسافت ، اجرای پروتکل های گسترده تر ، آموزش عمومی و ، اقدام به کاهش بار بیمارستان ها کنیم. بیش از هر چیز ، تشخیص گسترده بیماران و مراقبت های سرپایی “.

نمکی افزود: انتظار ما این است که در یک دوره یک ماهه بتوانیم با کاهش تعداد بستری ها در بیمارستان ها فرصت های بیشتری را برای همکاران در سیستم بهداشت و درمان فراهم کنیم تا آنها بتوانند بهتر به بیماران بستری برسند و سپس ما می توانیم به یک وضعیت طبیعی “.

وزیر بهداشت افزود: “در روند این مبارزه ، کلانشهرها و حومه شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند”. حومه شهرها با 12 میلیون نفر جمعیت یکی از مناطق مهم و آسیب پذیر ما هستند: ما باید ساختار ارائه خدمات را به روشی خاص بررسی کنیم و در صورت لزوم با همکاری یکدیگر زیرساخت های موقت قرنطینه و بیمه برای آنها ایجاد کنیم.