علمی و پزشکی

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور / آغاز صادرات واکسن به نیکاراگوئه

گیلونا/ خوزستان وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای جمهوری اسلامی ایران برای صادرات به کشورهای دیگر موجود است و نیاز آنها تامین می شود، گفت: ما واکسینه شده ایم.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شلمچه که امروز (8 فروردین) انجام شد، گفت: به برکت خون شهدا و ایثار مردم توانسته ایم رشد چشمگیری داشته باشیم. مراقبت های بهداشتی به حدی است که امروزه بسیاری از جراحی های پیشرفته در ایران انجام می شود.» انجام شده.

به گزارش گیلونا، وی با اشاره به فعالیت دانشمندان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: حدود 63 دانشگاه علوم پزشکی، 20 هزار معلم و 270 هزار دانشجوی پزشکی در کشور داریم. تمام رشته های مورد نیاز دنیا در ایران وجود دارد و نه تنها برای مردم ایران بلکه برای بسیاری از مردم کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور را خودمان تامین می کنیم. با دستور حضرت آقا امسال به عنوان سال معرفت مطرح شد، بنابراین برنامه این است که 3 درصد باقیمانده برای تامین نیاز دارویی کشور تامین شود.

وی افزود: امکان صادرات دارو از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها وجود دارد و نیاز آنها تامین می شود.

عین اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید واکسن گفت: از نظر تولید واکسن جزو کشورهای پیشرفته هستیم و هم اکنون شش مرکز تولید واکسن در حال تولید انواع واکسن های مورد نیاز با بسترهای مختلف هستند.

وی افزود: صادرات واکسن به نیکاراگوئه اخیرا آغاز شده و 200 هزار دوز واکسن صادر شده و تا 4 میلیون دوز واکسن صادر می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: می توان در حوزه گردشگری سلامت تسهیلاتی برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه فراهم کرد تا بیماران این کشورها در ایران درمان شوند. امروز از سایت گردشگری سلامت با زیربنای 3000 مترمربع بازدید کردیم که امیدواریم با تجهیز این مکان و مذاکره با کشور عراق بتوانیم خدمات لازم را در ایران دریافت کنیم.

وی با اشاره به حضور کاروان های راهیان نور در یادمان های شهدا گفت: توصیه می شود این افراد نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و واکسیناسیون را تکمیل کنند. حضور در این مناطق برای سلامت روحی و روانی بهتر بسیار موثر است بنابراین کسانی که هنوز به این مناطق نرسیده اند حتما در این مناطق حضور داشته باشند.

انتهای پیام/