علمی و پزشکی

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۶ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۷۴ هزار و ۶۹۱ بیمار نیز تایید شده است.

به گزارش گیلونا، بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی “ورلداُمتر”، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۸۳۵ نفر را گرفت و ۱۵۳ هزار و ۹۳۷ ابتلای جدید نیز به ثبت رسید.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۴,۵۳۷,۳۷۲ ۱,۱۳۶,۹۶۰
۲ هند ۴۴,۶۸۳,۶۳۹ ۵۳۰,۷۴۶
۳ فرانسه ۳۹,۵۴۸,۱۱۷ ۱۶۴,۴۶۹
۴ آلمان ۳۷,۸۶۱,۷۰۳ ۱۶۶,۳۹۹
۵ برزیل ۳۶,۸۸۷,۹۹۱ ۶۹۷,۵۳۳
۶ ژاپن ۳۲,۸۰۵,۰۷۲ ۶۹,۷۶۲
۷ کره جنوبی ۳۰,۲۹۷,۳۱۵ ۳۳,۶۴۶
۸ ایتالیا ۲۵,۴۸۸,۱۶۶ ۱۸۷,۲۷۲
۹ انگلیس ۲۴,۲۹۳,۷۵۲ ۲۰۴,۸۹۸
۱۰ روسیه ۲۲,۰۱۲,۴۴۳ ۳۹۵,۳۶۲

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده نیز بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۵ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۵ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۶۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

انتهای پیام