علمی و پزشکی

دستاوردهای طرح «شهید سلیمانی» در خراسان شمالی

سخنگوی وزارت بهداشت نحوه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خراسان شمالی را تشریح کرد.

به گزارش گیلونا ، دکتر سیما سادات لاری گفت: “ما در مورد استان های خراسان شمالی و بجنورد صحبت می کنیم”. پروژه محله شهد سلیمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است و کمیته های عملیاتی پروژه در حال حاضر به صورت تیم های کمک ، پشتیبانی و نظارت در مناطق مختلف استان فعال هستند. در حال حاضر ، کمیته های عملیاتی محلات متشکل از هلال احمر ، بسیج ، نیروهای بهداشتی ، سفیران بهداشت و نیروهای مردمی در قالب حدود 847 تیم عملیاتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: از زمان اجرای طرح در این استان ، بیش از 9315 نفر غربالگری شده و آزمایش سریع افراد دارای علائم آغاز شده است و از زمان اجرای این طرح ، بیش از 33 هزار و 283 بازدید نظارت برای مطابقت با پروتکل ها انجام شده است. ” در استان انجام شد.

لاری در مورد اقدامات خیرخواهانه استان خراسان شمالی گفت: برای خرید اقلام بهداشتی به 2 هزار و 775 خانواده آسیب پذیر کمک مالی شده است.

وی افزود: علی رغم کاهش مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری در کشور ما ، مبارزه با تاج گذاری به طور جدی ادامه دارد و هرگونه عادی سازی باعث افزایش شیوع بیماری می شود.

انتهای پیام