علمی و پزشکی

رفتار عجیب دو کوسه بزرگ سفید دانشمندان را حیرت‌زده کرد

دو کوسه سفید بزرگ در حال شنا در کنار هم در امتداد ساحل شرقی ایالات متحده مشاهده شده‌اند. نام این کوسه‌های نر را سایمون و جکیل گذاشته‌اند و رفتارشان دانشمندان را گیج کرده است. هر دو کوسه نوجوان هستند و ردیابی‌شان نشان می‌دهد که بیش از ۶ هزار کیلومتر با هم شنا کرده‌اند.

این رفتار غیرعادی است زیرا کوسه‌ سفید بزرگ که به مرگ سفید هم مشهور است، حیوانی ‌تک‌زی و منفرد است. معمولا هرگز دیده نمی‌شود که آن‌ها در مسافت‌های طولانی با هم شنا کنند. سیمون و جکیل از جنوب شرقی ایالات متحده تا کانادا شنا کرده‌اند.

رابرت هوتر دانشمند کوسه‌شناس در سازمان «OCEARCH» است و او این جفت کوسه را برچسب‌گذاری کرده است. هوتر در یک پست فیسبوک نوشت: «کوسه‌های سفید بسیار منزوی زندگی می‌کنند. واقعا انتظار نداریم که این کوسه‌های سفید را در کنار هم ببینیم.»

کوسه‌های سفید بزرگ از دسامبر سال گذشته برچسب‌گذاری شده‌اند. مردم می‌توانند سایمون و جکیل را در وبسایت «OCEARCH» ردیابی کنند. در حال حاضر سایت هر دو کوسه را در خلیج سنت لارنس نشان می‌دهد.

این دو کوسه همیشه هم‌زمان در یک مکان حضور ندارند، اما اغلب در مناطق مشخصی ظاهر می‌شوند و به نظر می‌رسد مسیر یکسانی را دنبال می‌کنند. گفته می‌شود که دانشمندان «OCEARCH» پیش از این هرگز چنین رفتاری را ندیده‌اند.

نمونه‌های بافتی از هر دو کوسه گرفته شده تا دانشمندان ویژگی‌های ژنتیک آن‌ها را با هم مقایسه کنند و ببینند آیا به هم مرتبط هستند یا خیر. توضیح دیگر این است که این دو کوسه ممکن است با هم شکار کنند. اما بر اساس آنچه در وب‌سایت اوشن اسمیتسونیان نوشته شده، «کوسه‌های سفید بزرگ با وجود شهرتشان به عنوان شکارچیان تنها، با یکدیگر همکاری می‌کنند، به صورت گروهی شکار و غنایم را هم با یکدیگر تقسیم می‌کنند.»

۵۸۵۸

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.