علمی و پزشکی

زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن “کووبرکت” برعهده وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف ، در مراسمی با حضور رئیس ستاد فرمان امام ، مدیران عامل و معاونان 10 بانک و م institutionsسسه مالی ، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی دیگر از معاونان و مسئولان ستاد اجرایی ، “فصل همدلی و جشنواره برکت »با خبرهای خوب در زمینه اشتغال در مناطق کم درآمد کشور برگزار شد.

محمد مخبر با اشاره به وقوع 5 رویداد در این جشنواره گفت: امروز ما از بهره برداری از 15000 پروژه با 4000 شغل ایجاد شده در سال 1999 كه 3000 میلیارد تومان برای آنها در بنیاد بركت سرمایه گذاری شد سپاسگزاریم.

وی افزود: علاوه بر این ، عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل جدید در مناطق محروم کشور در سال 1400 دارای برکت خواهد بود که برای این کار 13.270 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و امضای تفاهم نامه با 10 مورد سرمایه گذاری می شود بانکها و موسسات مالی “.

وی افزود: سال گذشته و امسال حدود 30 درصد مشاغل جدید ایجاد شده در کشور توسط گروه کوچکی مانند ستاد فرمان امام و زیرمجموعه های آن ایجاد شده است ، در حالی که ادارات اجرایی چندین برابر بودجه و امکانات دارند ، اکنون پرسیدند چه راز این واقعه است؟ “

رئیس ستاد اجرایی ادامه داد: رمز موفقیت گروه 40 نفره مانند بنیاد برکت یافتن سرمایه اصلی کشور ، یعنی خود “مردم” و به دست آوردن قدرت ، سرمایه خود است. و سرمایه به جلو بخش خصوصی به پایان رسیده است ، و این راه غلبه بر مشکلات است ، ما باید باور داشته باشیم که در دنیای امروز ، سرمایه واقعی نیروی کار و مردم است ، نه نفت ، گاز و معادن.

افشاگر با اشاره به نوآوری های جدید بنیاد برکت گفت: “راه اندازی اسکن” بازگشت به روستا “و” همدلی برکت “و همچنین سیستم” حمایت از مشاغل آسیب دیده تاج “از دیگر اقدامات مهمی است که به طور رسمی امروز شروع کنید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه اظهار داشت: از طریق “اپلیکیشن برکت” امکان بازگشت و ایجاد شغل برای افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت کرده اند و همچنین امکان حضور مستقیم و سرمایه گذاری وجود دارد. ایجاد اشتغال در مناطق محروم.

افشاگر افزود: پیش بینی ما این است که در سال 1401 بتوانیم حداقل 3000 نفر را از طریق این طرح به روستاها برگردانیم و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: مردم از طریق این سیستم می توانند کارهای خرد و خانه ای را به صورت هدیه یا وام خوب برای هموطنان فراهم کنند و هر چقدر مشارکت عمومی صورت گیرد ، ستاد اجرایی نیز به همان میزان سرمایه گذاری می کند و علاوه بر مبلغ وعده داده شده “

افشاگر درباره آخرین وضعیت واکسن کویران برکت نیز اظهار داشت: همانطور که قول داده بودیم ، یک میلیون دوز واکسن را تا پایان ماه مه و 3.5 میلیون دوز را در ماه ژوئن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

وی افزود: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن از هفته گذشته آغاز شده و در این مرحله واکسن به 6000 نفر در 6 استان کشور تزریق می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: تعیین زمان شروع واکسیناسیون عمومی با “واکسن ایران برکت” به عهده وزارت بهداشت است و کلیه محصولات انبوه از ستاد مرکزی به این وزارتخانه عرضه می شود.

امیرحسین مدنی ، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیتهای گسترده این بنیاد گفت: “تاکنون توانسته ایم 338000 شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد کنیم و 7703 روستا را تحت پوشش قرار دهیم. فعالیت بنیاد برکت “.

وی با اشاره به نوآوری جدید این بنیاد افزود: “در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، از طریق” اپلیکیشن برکت “امکان ایجاد کرسی کار برای افرادی که به شهر مهاجرت کرده اند و به روستای اصلی خود بازگشته اند ما در مناطق محروم کشور شغل ایجاد کرده ایم.

وی افزود: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها بازگشته اند می توانند با مراجعه به س “ال “برکت” و پر کردن فرم های مورد نیاز ، وضعیت خود را به ما اطلاع دهند. ما به آنها کمک خواهیم کرد تا در مالکیت خود صاحب شوند دهکده مبدا “. از مشاغل امن برخوردار شوید تا بتوانند از حومه شهرها به روستاهای خود بازگردند.

مدنی به بخش دیگری از خدمات این پروژه اشاره كرد و گفت: عموم افرادی كه سرمایه و دارایی های بلااستفاده دارند و می خواهند از آنها برای ایجاد اشتغال و تولید در كشور استفاده كنند ، می توانند برنامه “بركت” را به میزان آنها ارجاع و نصب كنند. می خواهید Free یا قرض الحسنه ، آنها را در اختیار بنیاد برکت قرار دهید ، در این صورت کارکنان اجرایی فرمان امام بازگشت پول آنها را تضمین می کنند.

وی افزود: مردم حتی می توانند روستای مورد علاقه خود را برای ایجاد شغل و زمینه و رشته ای را كه می خواهند در آن شركت كنند مانند كشاورزی یا دامداری یا صنایع دستی یا هر زمینه دیگر و بصورت آنلاین و بصورت شفاف پیشرفت پروژه و محقق “. آن را مشاهده کنید و آن را دنبال کنید.

مدیر عامل بنیاد برکت همچنین در مورد “سیستم حمایت از تجارت تاج آسیب دیده” گفت: “با کمک پلت فرم طراحی شده توسط بنیاد برکت ، مردم می توانند شرایط آسیب دیده کسب و کار خود را ثبت کنند ، این داده ها بررسی می شود و سرانجام این افراد انجام می شود. از طریق بنیاد به بانکها بروید. “شرکا برای بدست آوردن ساختار ارائه می شوند.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات بانک ها در این زمینه همیشه نگران بودن وضعیت تسهیلات ارائه شده و بازپرداخت اقساط و دستیابی به پروژه هایی است که در آن شرکت می کنند ، که به دلیل ماهیت بودن بر اساس آیات این سیستم و ارتباط مستقیم آن با سیستم بانکی. “این نگرانی کاملاً برطرف شده است و بانک می تواند جزئیات برنامه ها و نحوه اجرای آنها و پیشرفت آنها را بصورت آنلاین و شفاف رصد کند و بلافاصله از آخرین وضعیت خود مطلع شود.

با ادامه این مراسم ، کوروش پرویزیان ، مدیرعامل بانک پارسیان گفت: “من خوشحالم که ما توانسته ایم در خدمات عالی ستاد اجرایی فرمان امام نقشی داشته باشیم. گردش مالی و پولی کشور باید به سمت ایجاد تولید و ایجاد شغل. “این مناسب برای همکاری و مشارکت بانک ها در این زمینه است.

وی افزود: ایجاد بستر برکت آیه محور اقدامی ارزشمند است که امکان نظارت منظم را نیز فراهم می کند.

محمدرضا فرزین ، مدیرعامل بانک کارآفرین ، در بخشی دیگر از این مراسم گفت: “الگوی بنیاد برکت برای کمک به جمع آوری سرمایه و ایجاد یک بستر قوی و به روز ، ایده جدید و ارزشمندی است ، بنابراین خطر اعتبار را کاهش می دهد ، نگرانی اصلی بانک ها. “نظارت بر سرمایه شما بصورت آنلاین ، که اقدامی مبارک است و از تفکر ، تجربه و ایده های شجاعانه دکتر مخبر ناشی می شود.

وی افزود: این مدل همچنین به دولت کمک می کند تا از نبود چنین سیستم مهمی خلاص شود و از این به بعد برنامه ها را عمداً اجرا کند.

سید فرید موسوی ، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی ، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تمجید از اقدامات ستاد امام خمینی (ره) در کشور گفت: ایجاد 220 هزار شغل به معنای حفظ عزت 220 هزار ایرانی و مسلمان است. امروز فقط بخشی از اقدامات این ستاد انقلابی را می بینیم.

وی افزود: نگرانی ما در بخش تسهیلات همیشه این است که آیا پروژه موفقیت آمیز بوده و یک شغل ایجاد کرده است یا خیر. بستر ارائه شده توسط بنیاد برکت به نگرانی های ما پاسخ می دهد و به ما نشان می دهد که پروژه از کجا آمده است.

به دنبال این مراسم ، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امام (ره) و صندوق ها و بانک های ملی ، صادرات ، پارسیان ، کارآفرینی ، قرض الحسنه آنلاین ، صندوق کارآفرینی امید ، سپه ، صنعت و معدن ، پست بانک و صندوق اشتغال برکت برای ایجاد 270،000 شغل در مناطق محروم مشارکت می کند.

در پایان این مراسم ، 40 هزار پروژه اشتغال زایی خرد و رسانه ای بنیاد بركت در 15 استان كشور با كنفرانس ویدئویی با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد.