علمی و پزشکی

سلیمی: دارو باید با قیمت های قبلی به دست بیماران برسد

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که عرضه دارو با سرعت جدید حتی برای مردم عادی نیز سخت است و سازمان غذا و دارو باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا داروها را با قیمت مناسب در اختیار آحاد جامعه به ویژه قرار دهد. بیماران خاص و نیازمندان

اصغر سلیمی در گفت وگو با گیلونا، با اشاره به وضعیت قیمت دارو و توزیع آن در کشور، این روزها بیماران به ویژه بیماران خاص در حوزه تامین دارو دچار مشکل شده اند. متاسفانه گاهی شاهد هستیم که داروها با قیمت های گزاف در اختیار بیماران قرار می گیرد. سازمان غذا و دارو باید سعی کند داروها را با قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار دهد.

وی در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو باید در تامین دارو به افراد نیازمند و بیماران خاص تلاش کند. امروزه حتی داروهای موجود در داروخانه ها برای افراد عادی گران است. مشاهدات نشان می دهد که عرضه دارو با تعرفه جدید برای مردم عادی نیز سنگین است.

انتظار می رود این دارو با قیمت های قبلی به دست بیماران برسد

نماینده مردم سمیرم در شورای اسلامی گفت: سازمان غذا و دارو تدابیری را در دستور کار قرار داده است تا بیماران با نسخه داروهای خود را با همان قیمت های قبلی دریافت کنند. این طرح همچنین می تواند افراد را به مراجعه به پزشک و سپس مراجعه به داروخانه راهنمایی کند و از خوددرمانی برخی افراد جلوگیری کند. همچنین مردم می توانند داروهای خود را با همان قیمت های قبلی تهیه کنند و یارانه از سوی دولت و بیمه ها به داروخانه ها پرداخت می شود.

انتهای پیام