علمی و پزشکی

سوخو ۴۷، عقاب طلایی آسمان روسیه/ جنگنده‌ای متفاوت و کم‌نظیر/ عکس

به گزارش خبرگزاری گیلونا، سوخو ۴۷ برکوت (به معنای عقاب طلایی) جنگنده‌ای متفاوت و پیچیده است که فقط یک نمونه از آن ساخته شد.

فناوری‌های تازه‌ای که در ساخت عقاب طلایی آسمان روسیه استفاده و آزمایش شده است، بعدها در ساخت جنگنده نسل پنجم ارتش این کشور به کار گرفته شد.

سوخو-۴۷ در اصل به عنوان بستری جهت انجام آزمایش‌های مهم روس‌ها در زمینه مواد کامپوزیت و سیستم‌های پیچیده دیجیتال کنترل پرواز (FBW) ساخته شد. سوخو ۴۷ با بهره‌گیری از بالهای رو به جلو، توان بالایی در انجام مانورهای دشوار دارد.

سوخو ۴۷، عقاب طلایی آسمان روسیه/ جنگنده‌ای متفاوت و کم‌نظیر/ عکس
پرواز سوخو ۴۷ در کنار سوخو ۲۷ و سوخو ۳۰

البته استفاده از بال‌های رو به جلو نوآوری روس‌ها در کمپانی سوخو نبود و خیلی پیش از آن‌ها هنگام جنگ‌ جهانی دوم آلمانی‌ها در هواپیمای یونکرس یو ۲۸۷ از این طراحی استفاده کرده بودند.

سوخو ۴۷، عقاب طلایی آسمان روسیه/ جنگنده‌ای متفاوت و کم‌نظیر/ عکس
یونکرس یو ۲۸۷

بالهای رو به جلو، نسبت به اغلب طرح بالهای سنتی، باعث کسب بیشترین میزان نیروی کشش شده، لحظات خمیدگی بالها را کم کرده و زمان وقوع واماندگی یا استال را به تأخیر می‌اندازند.

سوخو ۴۷ از نظر اندازه‌ها، بسیار به طرح جنگنده‌های بزرگی چون سوخو ۳۵ شباهت دارد و به منظور کاهش هزینه‌های طراحی، قسمت جلویی بدنه، دم و ارابه‌های فرود سوخو ۴۷، از جنگنده‌های خانواده سوخو ۲۷ قرض گرفته شده‌ است.

۵۸۵۸