علمی و پزشکی

عکس| مینیمال‌ترین خودرو رنجرور 2024 به بازار می‌آید

طی روزهای گذشته شاسی بلندهای متعددی از راه رسیده‌اند. بعد از مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ و شاسی بلند جدید مزدا CX-۹۰، به‌تازگی مدل ۲۰۲۴ رنجرور ولار رسماً به‌نمایش گذاشته شد. لندرور برای این مدل تصمیم گرفته عمدتاً در نمای بیرونی این کراس اوور که به‌نوعی در ایده‌آل خود قرار دارد، تغییری به‌وجود نیاورد. این شرکت در عوض تمرکز خود را معطوف فضای داخلی کرده است تا مشتریان تجربه‌ای هرچه بهتر در کابین خود داشته باشند. در ادامه نگاهی به جزئیات رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴ نظیر طراحی و مشخصات فنی خواهیم داشت.

معرفی مدل ۲۰۲۴ شاسی بلند لوکس رنجرور ولار

نمای بیرونی و فضای داخلی

نمای جلو شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

رنجرور ولار از سال ۲۰۱۷ تاکنون همچنان در نسل اول خود به‌سر می‌برد، ولی اگر نگاهی به نمای بیرونی آن بیندازید بعید است که متوجه این موضوع شوید. لندرور طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا صرفاً با تغییراتی جزئی، این SUV را همچنان به‌روز نگه دارد. برای مدل ۲۰۲۴ هم همین رویکرد را در پیش گرفته و به طرح جدید برای جلوپنجره، به‌روزرسانی طراحی چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های جواهرمانند و چراغ‌های عقب LED جدید بسنده کرده است. ضمن این، تغییراتی اندک در قسمت پایینی سپر عقب قابل مشاهده‌اند.

نمای عقب شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

لندرور برای امسال روی فضای داخلی شاسی بلند ولار سرمایه‌گذاری می‌کند. کابین اکنون ساده و سر راست‌تر از هر زمان دیگری شده و به‌جای نمایشگر دوگانه قبلی، از یک تاچ‌اسکرین منحنی ۱۱.۴ اینچی «شناور» در کنسول مرکزی برخوردار شده است. به‌وسیله این نمایشگر، راننده امکان مدیریت ۸۰ درصد از قابلیت‌های موجود فقط با دو ضربه روی صفحه را پیدا می‌کند. ولار با این به‌روزرسانی در طراحی کابین، همگام با رنجرور و رنجرور اسپرت می‌شود.

فرمان کابین شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

تاچ اسکرین کابین شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

تاچ اسکرین کابین شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

علاوه بر این‌ها، سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro توانایی دریافت آپدیت از راه دور و پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو را دارد. برای شاسی، قوای محرکه، سیستم مسیریابی و سیستم عیب‌یابی آنبرد ولار آپدیت‌هایی در نظر گرفته شده است که به‌مرور زمان ارائه خواهد شد. از این فناوری‌ها که بگذریم، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم صوتی باکیفیت، سیستم‌های صوتی سه‌بعدی Meridian و قابلیت حذف نویز فعال جاده با همدیگر سفر با ولار را دلنشین‌تر می‌کنند. ضمناً هر سرنشین می‌تواند از طریق فناوری کنترل آب و هوای چهار ناحیه‌ای دمای خود را تنظیم کند و ۳۰ رنگ برای نورپردازی محیطی موجودند.

مشخصات فنی رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

نمای جلو شاسی بلند Range Rover Velar جدید

مدل پایه رنجرور Velar جدید در آمریکا با نام P۲۵۰ مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه به‌کمک یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته جدید راهی هر چهار چرخ خودرو می‌شود. این سیستم تمام چرخ محرک یا AWD به‌صورت استاندارد برای این مدل موجود است. در خصوص شتاب‌گیری P۲۵۰ هم باید ذکر کرد که طی ۷.۱ ثانیه از ۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بالاتر از P۲۵۰، مدل P۴۰۰ با یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی با سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی قرار دارد. این پیشرانه قادر به تولید قدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر است. ضمن اینکه مثل پیشرانه دیگر، برای آن گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم تمام چرخ محرک در اختیار خریداران گذاشته می‌شود. مدل P۴۰۰ می‌تواند ظرف ۵.۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

نمای کناری شاسی بلند Range Rover Velar جدید

شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴ در اروپا در یک مدل پلاگین هیبرید به‌نام P۴۰۰e هم عرضه می‌شود. ظرفیت باتری لیتیوم یونی این مدل از ۱۳.۶ کیلووات ساعت به ۱۹.۲ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده. به‌دنبال آن، شعاع حرکتی آن در حالت الکتریکی با افزایشی ۱۱ کیلومتری به ۶۴ کیلومتر رسیده است. این باتری با یک شارژر ۵۰ کیلوواتی طی نیم ساعت از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

علاوه بر این‌ها، دو مدل دیزل از Velar تحت عناوین D۲۰۰ و D۳۰۰ در دسترس قرار دارند. مدل D۲۰۰ با یک پیشرانه دیزل ۲ لیتری ۴ سیلندر، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور خروجی می‌دهد. مدل D۳۰۰ هم یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر زیر کاپوت خود دارد که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به ۲۹۶ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر می‌رسد.

زمان عرضه و قیمت Range Rover Velar جدید

شاسی بلند Range Rover Velar جدید

رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴ هم‌اکنون رسماً به‌فروش گذاشته شده است. P۲۵۰ S به‌عنوان نسخه پایه این SUV در آمریکا بیش از ۶۲ هزار دلار قیمت دارد، درحالی که قیمت P۴۰۰ Dynamic HSE، بالارده‌ترین گزینه تقریباً به ۸۰ هزار دلار می‌رسد. نسخه‌های P۲۵۰ Dynamic SE و P۴۰۰ Dynamic SE هم به‌ترتیب بیش از ۶۴ هزار دلار و ۷۱ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

۲۲۷۲۲۷