علمی و پزشکی

فواید شگفت انگیز بستنی بر سلامتی

آفتاب‌‌نیوز:

بستنی حاوی کلسیم است که باعث حفظ و تقویت تراکم استخوان ، افزایش انرژی بدن ، جلوگیری از پوکی استخوان و سرطان ، کاهش خطر فشار خون ، محافظت از دندان ها و تقویت لثه ها می شود.

از قلب محافظت می کند

شکلات یکی از مواد اولیه بستنی است. این ماده حاوی فلاونوئیدها است. بدن انسان به چیزی نیاز دارد تا از شریان های قلب در برابر فرسودگی محافظت کرده و خطر حمله قلبی را کاهش دهد. نکته اصلی فلاونوئیدها است که دارای اجزای آنتی اکسیدانی هستند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند.

برای عضلات مفید است

حاوی پروتئین های مفید برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی است.

برای چشم مفید است

ویتامین A موجود در بستنی برای سلامت چشم بسیار مهم است.

از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند

ویتامین K به افزایش گردش خون در بدن کمک کرده و سلولهای خونی مسدود شده را باز می کند تا از لخته شدن آن جلوگیری کند.

مناسب برای متابولیسم

ویتامین B6 می تواند برای متابولیسم مفید باشد.

سیستم عصبی را تقویت می کند

ویتامین B12 می تواند حافظه و سیستم عصبی را بهبود بخشد.

رفع حالت تهوع

برخی از خانم ها در ماه های اولیه بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند. این افراد با خوردن بستنی می توانند بر حالت تهوع غلبه کنند.

استرس را کاهش می دهد

علاوه بر این ، مصرف بستنی می تواند تولید هورمون ترومبوتونین را تحریک کند ، که بر خلق و خوی تأثیر می گذارد و باعث ایجاد آرامش و تسکین استرس می شود. اغلب به نوجوانان ناپایدار توصیه می شود برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام استرس و افسردگی ، بستنی بخورند.

ایمنی بدن را افزایش می دهد

لاکتوفرین و سیتوکین موجود در بستنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. بنابراین ، بستنی بدن را در برابر ویروس های مختلف از جمله آنفولانزا محافظت می کند و روند بهبودی را تسریع می کند. بنابراین ، اگر به آنفولانزا مبتلا هستید ، از خوردن بستنی دریغ نکنید.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

محتوای غذایی بستنی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

به کاهش وزن کمک می کند

این خبر خوبی برای زنان است. به خصوص کسانی که رژیم را دوست دارند.

خوردن بستنی می تواند به کاهش وزن کمک کند ، زیرا خوردن غذاهای بسیار سرد باعث افزایش دمای بدن و سوزاندن کالری و چربی می شود.

منبع مواد معدنی و ویتامین ها است

مواد معدنی مختلفی را می توانید از بستنی دریافت کنید. دلیل اصلی این است که بستنی سرشار از کلسیم و فسفر است و نصف فنجان حدود 10٪ از نیاز روزانه یک بزرگسال را تأمین می کند.

بستنی همچنین حاوی ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین های E ، D ، C و A. علاوه بر این ، تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، اسید فولیک ، ویتامین های B6 و B12 و مقدار کمی ویتامین K در بستنی وجود دارد ، که یک عامل مهم در لخته شدن خون.

منبع: سلامت نیوز