علمی و پزشکی

محل قرار گرفتن ماسک روی صورت از جنس آن مهمتر است

این تیم دریافتند که استفاده از چندین لایه و ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف می تواند به فیلتر بهتر کمک کند ، اما عدم کفایت ماسک (از نظر موقعیت یابی روی صورت) می تواند همه چیز را خراب کند. آنها پارچه های مختلفی از جمله پنبه ، ابریشم ، نوعی پارچه ابریشمی ، فلانل ، الیاف مصنوعی را مورد تحقیق قرار داده و آنها را با هم مخلوط کردند.

آنها دریافتند که استفاده از پارچه های مختلف می تواند محافظت قابل توجهی در برابر ذرات آئروسل ایجاد کند.

یک ماسک در داخل خانه ایجاد کنید

آنها آزمایش را مطابق شکل فوق انجام دادند ، پارچه را روی یک لوله پی وی سی قرار دادند ، هوایی را که از داخل آن می گذرد آزمایش کردند و طیف گسترده ای از ذرات را اندازه گرفتند ، از 10 نانومتر تا 10 میکرومتر. از جانب. ذرات ویروس کرونا بین 80 تا 120 نانومتر قطر دارند.

سرانجام آنها دریافتند که پارچه های کامپوزیتی مانند ابریشم کتان یا فلانلین کتان قادر به پاک کردن 80٪ از کوچکترین ذرات 300 نانومتر و 90٪ از بزرگترین ذرات 300 نانومتر هستند.

اما در صورت استفاده صحیح از ماسک ، تمام این نتایج بی فایده خواهد بود. در قسمت دوم آزمایش خود ، سوراخ هایی در ماسک ایجاد کردند که نتایج خوشایند نبود. این مطالعه نشان داده است که وجود فضاهای خالی و سوراخ در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می تواند کارایی ماسک را تا 60٪ کاهش دهد.

sciencealert.com

2121