علمی و پزشکی

مصرف این داروها ممکن است به قیمت جانتان تمام شود!

گیلونا / بوشهر به گفته یک داروساز ، گیاهان عاری از آسیب و عوارض جانبی نیستند و برخلاف تصور اکثر مردم ، مصرف آنها همیشه مفید نیست و استفاده از دوزهای بالا می تواند باعث مسمومیت یا منجر به نارسایی کبد یا کلیه شود. و حتی مرگ

دکتر سرور قدیمی در مصاحبه با گیلونا گفت: علی رغم فواید استفاده از داروهای گیاهی ، تأثیر متقابل آنها با داروهای شیمیایی عواقب جبران ناپذیری دارد ، بنابراین کارشناسان نسبت به استفاده همزمان از داروهای گیاهی و شیمیایی “.

وی افزود: گیاهان دارویی اساس بسیاری از داروهای شیمیایی است و حتی قرن ها قبل از اینکه در دسترس پزشکان باشد ، توسط محققان طب سنتی تجویز شده است.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی عاری از آسیب و عوارض جانبی نیستند و برخلاف تصور اکثر مردم ، استفاده از آنها همیشه مفید نیست و این گیاهان براساس دوز یا اندازه مصرفی مصرف می شوند. فرد مصرف کننده آنها و داروها یا گیاهانی که همزمان مصرف می شوند “. آنها استفاده می شوند ، آنها عوارض جانبی متفاوتی خواهند داشت ، به عنوان مثال ، استفاده از دوزهای زیاد گیاهان می تواند مسمومیت ایجاد کرده و منجر به نارسایی کبد یا کلیه شود.

قدیمی همچنین گفت: عوارض جانبی داروهای گیاهی در کودکان و افراد مسن بیشتر است و حتی می تواند هزینه های جان آنها را در موارد حاد به همراه داشته باشد. مصرف داروهای گیاهی بدون نظارت پزشک خطرناک است و برخی از گیاهان دارویی با مصرف داروهای شخصی تداخل می کنند ، بنابراین برخی از آنها توانایی بدن را در جذب مواد مغذی کاهش می دهند و برخی از آنها برای افراد خاص مضر هستند بیماری ها

داروساز شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: اکثر مردم فکر می کنند باید گیاهان دارویی را از عطاری ها خریداری کنند ، اگرچه به طور سنتی عطاری ها تأمین کننده اصلی این گیاهان هستند اما عطاری ها پزشک نیستند و نمی توانند سلامت و سلامتی را تأیید کنند. اثر گیاه به عنوان یک پزشک.

وی گفت: همانطور که پزشک هنگام تجویز سن و وزن شما را در نظر می گیرد و دفعات مصرف دارو را تعیین می کند ، در هنگام استفاده از گیاهان دارویی نیز باید ویژگی های جسمی فرد در نظر گرفته شود.

به گفته سرور قدیمی ، وی در مورد داروهای گیاهی که بیشتر در بین مردم استفاده می شود ، وی مضر و فواید آنها را با توجه به دوز مصرفی آنها بیان کرد و گفت: به عنوان مثال ، داروی گیاهی سنبل الطیب هنگام استفاده در مقدار کم و استفاده در مقادیر زیاد باعث سرگیجه و بی قراری می شود ، با داروهای بیهوشی تداخل می کند و باعث مسمومیت کبدی می شود.

داروساز هاپ و شنبلیله گفت: “هاپس و شنبلیله قدرت جنسی را افزایش می دهد ، اما دارای خواص استروژنی است و مصرف بیش از حد آنها می تواند خطر اختلالات هورمونی و حتی سرطان های پستان و رحم را افزایش دهد.”

وی افزود: اگر بابونه با وارفارین مصرف شود می تواند باعث خونریزی داخلی شود. آسپرین ، پروپرانولول ، کلوزاپین ، تئوفیلین و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای نیز با بابونه اثر متقابل دارند و خونریزی را افزایش می دهند.

وی ادامه داد: آلوئه ورا که بسیاری از افراد در طی سال های اخیر شیفته آن شده اند ، در صورت مصرف زیاد آن می تواند مضر باشد. این گیاه عوارضی مانند درد شکم ، اسهال ، کولیت روده ، کاهش جذب پتاسیم ، انقباضات رحمی و سقط جنین دارد. . کودکان زیر 12 سال ممنوع است.

وی گفت: شیرین بیان که در درمان سوi هاضمه ، زخم معده و التهاب لثه م isثر است ، در صورت استفاده نامناسب یا بیش از حد می تواند پتاسیم ، فشار خون ، ضربان قلب و تورم را کاهش دهد. همچنین ریفلاکس معده را تشدید می کند و خطر حمله قلبی را در بیماران قلبی افزایش می دهد.

پایان خبر