علمی و پزشکی

معتادان کرونا نمی‌گیرند؟

آفتاب نیوز:

دکتر سیدمحمد علوی گفت: مدتی است که در فضای مجازی ، محتوای جعلی تحت تأثیر سیگار ، قلیان ، تریاک و مواد مخدر در پیشگیری از کوروی ویروس جریان پیدا می کند و پیشنهاد می شود معتادان معتاد در تاج آن را دریافت نکنند. .

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز جندی شاپور با اشاره به مطالعه انجام شده در این زمینه ، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر کشورهای جهان از جمله کشور ما با بیماری Qovid-19 روبرو هستند و در این شرایط ، مراکز کاهش آسیب با خدمات تلفن همراه ممکن است تنها راه ارتباط معتادان به مواد مخدر با خدمات درمانی باشد.

معتادان به مواد مخدر کرونا نمی فهمند؟

اهواز جندی شاپور ، معاون صدراعظم دانشگاه علوم پزشکی ، اظهار داشت: براساس این اطلاعات ، برنامه غربالگری کووید 19 در بین معتادان به مواد مخدر با هدف بررسی شیوع و شناسایی موارد تاج در بین در این پروژه ، 320 معتاد تحت پوشش مراکز مرتبط با سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد بررسی قرار گرفتند.

علوی ادامه داد: “نتایج نشان داد که 7.3٪ از معتادان تحت نظارت مراکز کاهش اعتیاد به کرونا ویروس آلوده شده اند.”

وی افزود: براساس ویژگی های جمعیت شناختی ، بیشترین تعداد معتادان در گروه نر 80 درصد و سطح تحصیلات کم داشتند. علاوه بر این ، بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی بین 37 تا 28 سال و بیشترین میزان مصرف هروئین 37٪ و از نظر موقعیت مکانی مربوط به مناطق جانبی بود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: به دلیل شیوع زیاد و شیوع کورو ویروس در معتادان به مواد مخدر و شیوع آن در جامعه از طریق این افراد ، مراقبت از معتادان به مواد مخدر و پوشاندن آنها و تشویق آنها برای جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر و کاهش خطر آنها. بهره برداری از مراکز ترانزیت و ارائه آموزش مناسب برای تغییر رفتار می تواند خطرات کوویداز 19 را در این گروه و در نتیجه در جامعه تا حد زیادی کنترل کند.