علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای برای به دست آوردن پوستی درخشان و درخشان

ماسک های ورقه ای راهی سریع و بدون دردسر برای نوازش و جوان سازی پوست شما ارائه می دهند و تجربه ای فوری مانند آبگرم را در راحتی خانه شما ارائه می دهند. اگر در مورد ماسک ورقه ای ایده آل برای خود مطمئن نیستید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. این راهنما همه چیزهایی را که تا به حال می خواستید در مورد ماسک های ورقه ای بدانید، از جمله اینکه چه هستند، چرا آنها یک مراقبت از پوست ضروری هستند، بهترین گزینه ها بر اساس نوع پوست و نحوه استفاده از آنها برای بهبود رنگ پوست، را بررسی می کند. با بینش های متخصص پوست زیبایی پل جارود فرانک و متخصص زیبایی ژنو استاکدیل-شاو، این راهنمای ماسک ورقه ای به زودی شما را در مسیر دستیابی به پوستی سالم و درخشان که شایسته آن هستید قرار می دهد.

ماسک های ورقه ای چیست؟

روند ماسک ورقه ای از کره جنوبی سرچشمه می گیرد که در آن زمان و تلاش زیادی صرف مراقبت از پوست می شود. ماسک های ورقه ای بخشی جدایی ناپذیر از روال های پیچیده مراقبت از پوست در کره هستند و با مزایای درخشندگی که ارائه می دهند، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. همانطور که از نام آن پیداست،خرید ماسک ورقه ای یک ورق پارچه ای آغشته به سرم است که سوراخ هایی برای چشم، بینی و دهان شما دارد. پس از گذاشتن ماسک روی صورت خود به مدت 20 دقیقه، آن را در سطل زباله بیندازید و از درخششی که پشت سر می گذارد لذت ببرید.

علاوه بر اثرات احساس خوبی که ماسک های ورقه ای دارند، یکی برای هر نوع پوست و نگرانی پوستی (به معنای واقعی کلمه) وجود دارد – از روشن کردن پوست کسل کننده و پاک کردن آکنه گرفته تا آبرسانی مجدد پوست خشک و ارائه مزایای ضد پیری. قیمت ماسک های ورقه ای بسته به قدرت مواد تشکیل دهنده آن از چند دلار تا بیش از 50 دلار متغیر است.

مزایای ماسک های ورقه ای

آیا ماسک های ورقه ای کار می کنند؟ از جمعیتی از علاقه مندان به مراقبت از پوست بپرسید و یک بله قاطع خواهید شنید. در زیر، خلاصه ای از مزایا با پشتوانه متخصص ما.

  • جذب مواد تشکیل دهنده را افزایش می دهد: فرانک می گوید: اکثر ماسک های ورقه ای حاوی بوتیلن گلیکول هستند که به عنوان یک عامل تحویل برای کمک به تزریق مواد به پوست عمل می کند. همچنین ، ماسک های ورقه ای از قوام نازک تری برخوردار هستند. این اجازه می دهد تا محلول به صورت موضعی در یک محیط کنترل شده برای مدت زمان طولانی تری اعمال شود، بنابراین جذب را افزایش می دهد.
  • آسان برای استفاده: برخلاف سایر ماسک های موجود در بازار، هیچ چیز فانتزی برای انجام ماسک ورقه ای لازم نیست – بدون ابزار، برس یا زمان خرابی. به علاوه، استاکدیل می گوید که آنها به گونه ای طراحی شده اند که ساختار منحصر به فرد صورت شما را شکل دهند.
  • سودمند جهانی: تقریبا برای هر نگرانی مراقبت از پوست، از ضد پیری گرفته تا قرمزی، یک ماسک ورقه ای وجود دارد. این باعث می شود ماسک های ورقه ای برای هر نوع پوستی، رنگ و نگرانی مفید باشند.
  • پوست پس از درمان را تسکین می دهد: فرانک می گوید که ماسک های ورقه ای می توانند افزودنی عالی برای روال پس از درمان یا بعد از لایه برداری شما باشند. از آنجایی که این درمان ها معمولا می توانند خشک شوند، ماسک ورقه ای ممکن است به افزایش سطح آبرسانی پوست کمک کند.
  • اگر بعد از درمان یا لایه برداری از ماسک ورقه ای استفاده می کنید، حتما با متخصص پوست خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد موجود در ماسک با درمانی که دریافت کرده اید سازگار است، زیرا بسیاری از مواد مراقبت از پوست قرار نیست با هم استفاده شوند.

    نحوه درخواست

    در حالی که استفاده از ماسک های ورقه ای بی عیب و نقص است، چند قانون اساسی وجود دارد که باید هنگام استفاده در نظر داشته باشید. در زیر ، چند نکته در مورد نحوه استفاده از ماسک صورت کره ای.

    • صورت خود را بشویید: درست مانند استفاده از محصولات مراقبت از پوست بر روی پوست تمیز نشده، محصول را بی فایده می کند، استفاده از ماسک ورقه ای روی پوست کثیف ممنوع است.
    • ماسک ورق را بمالید و بگذارید بماند: کمتر، بیشتر است. فرانک توصیه می کند ماسک ورق را فقط برای مدت زمان توصیه شده روی بسته بندی (معمولا 20 دقیقه) بگذارید.
    • یک پوشش ماسک ورقه ای بمالید: ماسک های پارچه ای به لغزش و لغزش معروف هستند، اما استاکدیل می گوید یک پوشش ماسک ورقه ای سیلیکونی مانند این از Daiso (5 دلار) به ماسک کمک می کند تا در جای خود باقی بماند. او خاطرنشان می کند: «پوشش ماسک ورقه ای روی ماسک اعمال می شود و آن را در جای خود محکم می کند. به علاوه، به عنوان یک مانع انسداد عمل می کند و تبخیر محصول را به حداقل می رساند.»
    • روال معمول مراقبت از پوست خود را ادامه دهید: فرانک می گوید که ماسک های ورقه ای جایگزینی برای روال کلی مراقبت از پوست شما نیستند. اگر ماسک ورقه ای در روز را انتخاب کردید، حتما از SPF استفاده کنید.

    هر چند وقت یکبار از ماسک های ورقه ای استفاده کنید

    برای ماسک حاوی مواد فعال مانند اسید گلیکولیک یا رتینول، هفته ای یک بار یا طبق دستورالعمل استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که برچسب سایر محصولات مراقبت از پوست خود را برای مواد مشابه بررسی کنید تا از لایه برداری بیش از حد جلوگیری کنید. ماسک های ورقه ای را به عنوان یک درمان هدفمند مراقبت از پوست در نظر بگیرید: اکنون پوست شما به چه چیزی نیاز دارد؟ سپس یکی را انتخاب کنید که دارای موادی باشد که مشکل مراقبت از پوست را برطرف کند.

    مواد تشکیل دهنده کلیدی

    اسید گلیکولیک یک اسید آلفا هیدروکسی است که پیوندهای بین سلول های مرده پوست را شل می کند. به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و رطوبت را به پوست جذب می کند.

    چگونه ماسک مناسب برای پوست خود پیدا کنیم

    ماسک های ورقه ای همه کاره هستند و به اشکال مختلف موجود هستند (بخوانید: میکروفیبر ، هیدروژل ، بیوسلولز ، فویل ، بافتنی و زغال چوب). این ناگفته نماند که مواد مختلف موجود در هر ماسک که نگرانی های مراقبت از پوست را در هر انتهای طیف برآورده می کند. در اینجا نحوه پیدا کردن مورد مناسب برای خود بر اساس پوست آورده شده است.

    • پوست چرب: فرانک می گوید: ماسک های حاوی زغال چوب، رتینول یا خاک رس می توانند به کاهش اندازه منافذ کمک کنند و همچنین سبوم اضافی را در پوست از بین ببرند. از ماسک های حاوی عطر خودداری کنید، زیرا می توانند حساسیت پوست را افزایش دهند. 1 عدد
    • پوست خشک: هم برای پوست کم آب (با نام مستعار پوستی که فاقد آب است) و هم برای پوست خشک (با نام مستعار پوستی که فاقد چربی است)، ماسک های ورقه ای می توانند بازی را کاملا تغییر دهند. استاکدیل می گوید به دنبال هیدراتاسیون مبتنی بر آب باشید – آلوئه، آب، بابونه، سرامیدها، پپتیدها و گلیسیرین همگی انتخاب های قهرمان هستند.
    • پس از خورشید: فرانک می گوید: هیدراتاسیون پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کلیدی است. او می گوید: «ماسک های ورقه ای حاوی آلوئه و گلیسیرین گزینه های عالی هستند» و اضافه می کند که قرار دادن ماسک در یخچال برای چند دقیقه می تواند خنک کننده بیشتری را افزایش دهد.
    • ضد پیری: “اگر از ماسک های ورقه ای برای مزایای ضد پیری استفاده می کنید، به دنبال موادی مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک باشید.” این AHA ها به از بین بردن لایه سطحی پوست مرده کمک می کنند و درخشش جوانی را ایجاد می کنند.»