علمی و پزشکی

نزدیک شدن آمار بیماران فارس به ۲۵۰ هزار نفر/ مرگ ۳۹۲۲ نفر

گیلونا / فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از زمان شیوع اپیدمی کووید -19 در کشور ، 248.09 مورد بیماری کرونا ویروس قلب قطعی در فارس شناسایی شده است.

روز دوشنبه ، 26 مه ، دکتر سید روح الله حسینی ، در توضیح وضعیت آماری بیماری عروق کرونا ویروس قلب در فارس ، گفت که وضعیت این استان هنوز قرمز است.

“از زمان شروع اپیدمی کرونا ، با ادامه حسینی ، 816257 آزمایش تشخیصی مولکولی در فارس تهیه شده و 234،932 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده اند. از طرف دیگر ، طی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ، 92436 مورد آزمایش سریع انجام و 13،077 بیمار مثبت شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: از 248.09 بیمار مبتلا به Covid 19 شناسایی شده در فارس ، 219 هزار و 618 نفر بهبود یافته اند و در حال حاضر 2792 نفر در مراکز درمانی اختصاص یافته به این بیماری بستری هستند.

حسینی با اشاره به اینکه شرایط جسمی 346 بیمار وخیم گزارش شده و این بیماران تحت مراقبت ویژه در ICU هستند ، گفت: طی 24 ساعت گذشته 32 بیمار مبتلا به کرونا ویروس قلب جان خود را در بیماری فارس لا از دست داده اند 3922 نفر

وی گفت: ما در حال حاضر از حد ایده آل فاصله داریم و هرگونه ساده سازی در پیشگیری از ویروس کرونا مانند استفاده از ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی و شستشوی مکرر دست می تواند منجر به حوادث غیر قابل برگشت شود. خوب.

حسینی با اشاره به آغاز مراحل مختلف واکسیناسیون عمومی ، از مردم خواست اخبار واکسیناسیون موثق را از منابع رسمی ، وب سایت های وزارت بهداشت ، دانشگاه های علوم پزشکی ، رادیو و تلویزیون و رسانه های رسمی و به هیچ وجه اخبار از فضا دنبال نکنند. غیررسمی مجازی را ملاک تصمیم گیری و عملکرد خود قرار ندهند.

انتهای پیام