علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تاکنون بیشتر موارد مربوط به تعداد کشته شدگان بیماری کووید 19 و میزان مراقبت های ویژه بیمارستان ها از این بیماران بوده است.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها برای چندین هفته در حال کاهش است ، وقت آن است که نگاهی به وضعیت بهبودی Covid 19 بیندازیم. کسانی که ماههاست بهبود می یابند هنوز از اثرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفر بهبود یافته از 19 بیمار کوید یک نفر دچار عوارض طولانی مدت شود.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر درگیر هستند که به نظر من رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی دانشگاه اشلسویگ-هولشتاین ، که در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که او معتقد است رقم واقعی حتی می تواند بالاتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از یک مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که درصد افرادی که از شش تا 10 ماه پس از بهبودی از بیماری کرونا قلب شدید رنج می برند ، دو رقمی است.”

به گفته این کارشناس ، تأثیرات تاج برای این افراد چنان شدید است که به هیچ وجه نمی توانند کار کنند یا اگر کار کنند ، قادر به کار موثر نیستند و کیفیت زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر اعلام كرد.

اما چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت کرونا رنج می برند و برخی دیگر دچار این عارضه نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو به مutesسسات تحقیقاتی اختصاص داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر همچنین اشاره کرد که سرمایه گذاری برای بررسی این مسئله بسیار مهم است زیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب طولانی مدت در آلمان از تعداد افراد مبتلا به برخی بیماری های شایع بیشتر است و باید به زودی دلایل آن روشن شود تا حد امکان

سردرد ، خستگی مفرط ، دشواری تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبودهای ناشی از Covid 19 مشخص شده است. محققان در حال بررسی این هستند که چرا مبتلایان از ماه ها پس از یک عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می برند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و نبودند. در طول بیماری وجود دارد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که این دیگر یک عارضه طولانی مدت Covid نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. بعلاوه ، این عوارض ارتباطی با شدت بیماری کووید ندارند ، یعنی صرف نظر از اینکه بیماری شدید یا خفیف باشد ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند به کدام پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان آماده پاسخگویی به این س questionال در چندین پروژه مطالعاتی بزرگ هستند.