علمی و پزشکی

وسایل نقلیه در آمریکا چند سال کار می‌کنند؟ /عکس

امیرمسعود عابدین_ میانگین سنی وسایل نقلیه مورداستفاده در جاده‌های آمریکا در حدود ۱۰ سال گذشته با سرعتی ثابت به روند صعودی خود ادامه داده است. از زمانی که کووید-۱۹ برای اولین بار شروع شد و فروش خودروهای جدید شروع به کاهش کرد، این رقم افزایش‌یافته و به همان مسیر قبلی ادامه داده است. بر اساس گزارش جدید S&P Global Mobility، میانگین سنی ترکیبی خودروهای سواری و کامیون‌های سبک اکنون به رکورد ۱۲.۶ سال رسیده است.

به گزارش گیلونا، طبق گزارش S&P، خودروهای سواری به افزایش میانگین سنی کمک می‌کنند، به‌طوری‌که میانگین آن‌ها ۱۴.۰ سال است (در مقایسه با ۱۱.۹ سال برای کامیون‌های سبک). میانگین ترکیبی جدید نسبت به سال گذشته دو ماه افزایش‌یافته است و از زمان عبور از میانگین ۱۲ ساله در سال ۲۰۲۱ رشد ثابتی را نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه در آمریکا چند سال کار می‌کنند؟ /عکس

افزایش سن وسایل نقلیه ثبت نام شده از روند اولیه مشاهده‌شده در طول همه‌گیری COVID-۱۹ پیروی می‌کند که شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای جدید بود و منجر به کاهش شدید فروش شد. طبق گفته J.D. Power تا ماه گذشته، میانگین قیمت در خودروهای جدید کمی بیش از ۴۵ هزار دلار بود. این رقم تفاوت فاحشی در مقایسه با میانگین قیمت ۳۳۶۹۵ دلاری در آوریل ۲۰۱۹ دارد.

منبع: caranddriver

۲۲۷۳۲۲

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.