علمی و پزشکی

چگونه با خوردن سیب‌زمینی چاق نشویم؟

گیلونا/ خراسان رضوی وقتی صحبت از سبزیجات سالم به میان می‌آید، سیب‌زمینی معمولاً در لیست نیست زیرا با افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است، اما یک مطالعه جدید از مرکز تحقیقات زیست‌پزشکی پنینگتون ادعا می‌کند که سیب‌زمینی‌ها واقعاً بسته‌بندی شده‌اند. با مواد مغذی کلیدی و مملو از فواید سلامتی.

به گزارش Erth، نتایج مطالعه نشان داد که برخلاف تصور عمومی، سیب زمینی تاثیر منفی بر سطح گلوکز خون ندارد و در واقع افرادی که در مطالعه ما شرکت کردند وزن کم کردند.

محققان بیان کردند: با خوردن غذاهای با حجم بیشتر که کالری کمتری دارند، به راحتی می توانید میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید.

یکی از جنبه‌های کلیدی مطالعه ما این است که اندازه وعده‌های غذایی را کاهش ندادیم، اما محتوای کالری آنها را با گنجاندن سیب‌زمینی کاهش دادیم. وعده غذایی هر شرکت کننده بر اساس نیازهای کالری شخصی آنها تنظیم شده بود، اما با جایگزینی مقداری از گوشت با سیب زمینی، شرکت کنندگان احساس سیری و سیری بیشتری می کردند و اغلب حتی وعده غذایی خود را تمام نمی کردند.

شرکت کنندگان با رژیم های غذایی کنترل شده متشکل از غذاهای معمولی در دسترس، از جمله لوبیا، نخود، و گوشت یا ماهی، یا سیب زمینی با گوشت یا ماهی تغذیه شدند. هر دو نوع رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات بود و حدود 40 درصد از مصرف معمولی گوشت را با لوبیا و نخود یا سیب زمینی جایگزین کرد که در وعده غذایی اصلی در ناهار و شام گنجانده می شد و به عنوان پوره سیب زمینی یا سیب زمینی پخته سرو می شد.

ما سیب زمینی ها را آماده کرده ایم تا محتوای فیبر آنها را به حداکثر برسانیم. هنگامی که رژیم غذایی مبتنی بر سیب زمینی را با رژیم غذایی لوبیا و نخود مقایسه کردیم، متوجه شدیم که آنها از نظر فواید سلامتی برابر هستند.

برنامه‌های غذایی غذاهای متنوعی را ارائه می‌کردند، و ما نشان دادیم که یک برنامه غذایی سالم می‌تواند گزینه‌های مختلفی برای افرادی که سعی در تغذیه سالم دارند داشته باشد. علاوه بر این، سیب زمینی یک سبزی نسبتا ارزان برای استفاده در رژیم غذایی است.

به گفته محققان، این داده های جدید در مورد تأثیر سیب زمینی بر متابولیسم شواهد بیشتری ارائه می دهد که این نوع غذا واقعاً سالم است و می تواند به نتایج مثبت بسیاری منجر شود.

نتایج این مطالعه در Journal of Medicinal Food منتشر شد.

انتهای پیام