علمی و پزشکی

کدام مرزها به روی گردشگران واکسینه‌شده باز است؟

بحث “گذرنامه واکسن کرونا” هنوز به پایان نرسیده است و برخی از کشورها از باز شدن مرزهای خود به روی گردشگران واکسینه شده و لغو قانون قرنطینه برای مسافران خبر دادند.

به گزارش گیلونا ، این جزیره سیشل این اولین مقصدی بود که مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان واکسینه شده گشود. از آن زمان ، چندین کشور دیگر نیز این روند را دنبال کرده و برنامه های بیشتری را برای کاهش محدودیت های مرزی در ماه های آینده اعلام کردند.

این مجمع الجزایر از ماه گذشته مرزهای خود را به روی مسافران واکسینه شده از سراسر جهان باز کرده است.

مسافران مجاز به دریافت دو دوز واکسن کرونا می توانند بدون قرنطینه وارد اقیانوس هند شوند. دوز دوم باید حداقل دو هفته قبل از ورود به جزیره تزریق شود.

سیشل تأکید می کند که مسافران باید گواهی مقامات بهداشتی کشور خود را به عنوان اثبات واکسیناسیون با نتیجه آزمایش منفی PCR که کمتر از 72 ساعت قبل از سفر گرفته شده است ، ارائه دهند.

مجمع الجزایر اقیانوس هند همچنین اعلام کرد که حدود یک ماه دیگر مرزهای خود را به روی همه مسافران واکسینه شده یا واکسینه نشده باز خواهد کرد ، مشروط بر اینکه در کمتر از 72 ساعت قبل از سفر آزمایش PCR منفی داشته باشند.

رومانی این اولین کشور در اروپا است که مسافران واکسینه شده را از ورود به قرنطینه معاف می کند ، به شرط آنکه مقصد کم خطر باشند. دولت رومانی با توجه به پیشرفت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ، از امارات متحده عربی به عنوان یکی از کشورها نام برد.

مسافران رومانیایی باید حداقل دو روز از واکسن دو دوز واکسن دریافت کرده و از مقامات بهداشتی کشورشان گواهی دریافت کرده باشند.

گرجستان همچنین کلیه محدودیت های ورود مسافران خارجی واکسینه شده برداشته شد. وزارت امور خارجه اعلام کرد ، شهروندان همه کشورها از مرز هوایی به کشور وارد می شوند در صورت ارائه سند کامل (دو دوز) واکسیناسیون Covid-19 در ایستگاه های بازرسی مرزی.

استونی اروپای شمالی نیز یکی از کشورهایی است که محدودیت های مرزی را برای مسافران واکسینه شده کاهش داده است. وزارت امور خارجه استونی اعلام کرده است مسافرانی که یک دوره انزوا 10 روزه را به پایان رسانده و آزمایش PCR منفی یا گواهی بازیابی ویروس یا گذرنامه واکسیناسیون منفی را ارائه داده اند ، می توانند به کشور وارد شوند.

دولت ایسلند همچنین اعلام کرد محدودیت سفر برای شهروندان کشورهای اروپایی که دارای گواهی واکسیناسیون تاج هستند از ماه مه برداشته خواهد شد.

ایسلند در حال حاضر فقط با ساکنان سوئیس ، انگلستان ، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ، اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) ، آندورا ، موناکو ، سان مارینو و واتیکان و همچنین شهروندان استرالیا ، ژاپن ، نیوزیلند همسایه است ، رواندا و سنگاپور ، کره جنوبی و تایلند باز هستند.

مرز ها لهستان در حال حاضر فقط برای ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و افتا ، و همچنین گرجستان ، ژاپن ، کانادا ، نیوزیلند ، تایلند ، کره جنوبی ، تونس و استرالیا امکان پذیر است. با این حال ، لهستان گفت: در صورت اثبات اثبات واکسیناسیون کامل تاج ، شهروندان این کشور هنگام سفر به کشور از آزمایش کووید و قرنطینه معاف خواهند شد.

پوکت تایلند همچنین محدودیت سفر در این جزیره را برای گردشگران واکسینه شده علیه Covid-19 تا ماه اکتبر (پاییز) کاهش می دهد. در حال حاضر یک سفر به پوکت در یک هتل تعیین شده مشروط به قرنطینه 24 روزه است.

جزیره مدیترانه ای قبرس همچنین اعلام کرد که قصد دارد قرنطینه را حذف کرده و Quid را برای مسافرانی که واکسینه شده اند ، تا یک ماه آزمایش کند.

پیش از این ، برخی از شرکت های هواپیمایی مسئله پاسپورت واکسن کرونا را مطرح کردند که مورد حمایت کشورهایی مانند استرالیا ، دانمارک و ایالات متحده است. با این حال ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) با گذرنامه یا هرگونه طرح مشابه مخالفت کرد زیرا این واکسن در دسترس همه کشورها نبود.

انتهای پیام