علمی و پزشکی

کروناویروس سلول‌های دهان را نیز آلوده می کند

محققان شواهدی یافتند که ویروس کرونا به سلولهای دهانی نیز آلوده است.

به گزارش گیلونا ، تیمی از محققان بین المللی شواهدی را پیدا کرده اند که نشان می دهد ویروس کرونا ویروس جدید ، عامل ایجاد کننده بیماری Covid-19 ، سلولهای دهان را آلوده می کند.

اگرچه به خوبی شناخته شده است که دستگاه تنفسی فوقانی و ریه ها محل اصلی عفونت ویروس کرونا هستند ، نشانه هایی وجود دارد که ویروس می تواند سلول های سایر قسمت های بدن مانند دستگاه گوارش ، رگ های خونی ، کلیه ها و پایه را آلوده کند. از نتایج مطالعه جدید ، دهان را نیز آلوده می کند.

عفونت ویروس کرونا در قسمت های مختلف بدن توضیح می دهد که چرا طیف وسیعی از علائم ، از جمله از دست دادن چشایی ، خشکی دهان و تاول زدن در بیماران مبتلا به Covid-19 مشاهده می شود.

علاوه بر این ، یافته ها نشان می دهد که دهان ممکن است در انتقال ویروس کرونا به ریه ها یا سیستم گوارش از طریق بزاق پر از ویروس نقش داشته باشد. درک بهتر از نقش دهان می تواند ما را از راهکارهای م inثر در کاهش انتقال ویروس به داخل و خارج بدن آگاه کند.

محققان قبلاً دریافته بودند كه بزاق در افراد مبتلا به بیماری Covid-19 می تواند حاوی مقادیر زیادی ویروس کرونا باشد و مطالعات نشان می دهد كه آزمایش بزاق می تواند یك روش تشخیصی مطمئن باشد. آنچه محققان به طور کامل نمی دانند این است که ویروس کرونا در بزاق از کجا ناشی می شود.

محققان در یک مطالعه جدید گفتند: “داده های آزمایشگاهی نشان می دهد که برخی ویروس های بزاق ممکن است از بافت های آلوده در دهان نشات گرفته باشد.”

انتهای پیام