علمی و پزشکی

گام جدی ناسا برای شکار یوفوها

ناسا او فهرستی از 16 دانشمند را منتشر کرده است که مطالعه آژانس فضایی درباره پدیده های ناشناس هوایی (UAP) یا بشقاب پرنده ها را هدایت خواهند کرد. مطالعه یوفوهای مستقل ناسا در 24 اکتبر آغاز خواهد شد و به مدت 9 ماه ادامه خواهد داشت و در طی آن دانشمندان رویدادهای آسمانی را که نمی توان آنها را به عنوان هواپیماهای شناخته شده یا پدیده های طبیعی شناسایی کرد، بررسی خواهند کرد.

توماس زوربوخن، معاون مدیر رهبری مأموریت علمی در مقر ناسا، گفت: «کاوش در ناشناخته‌های فضا و جو در مرکز ناسا قرار دارد. درک داده‌هایی که ما در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس داریم برای کمک به نتیجه‌گیری علمی در مورد آنچه در آسمان ما اتفاق می‌افتد، حیاتی است.

تیم ناسا برای مطالعه یوفوها

گام جدی ناسا برای شکار بشقاب پرنده ها

افرادی که برای این مطالعه انتخاب شده اند، متخصصانی در زمینه های هوش مصنوعی، امنیت هوافضا، علم و داده هستند. اعضای این تیم به رهبری دیوید اسپرگل، اخترفیزیکدان آمریکایی، از افرادی مانند اسکات کلی، فضانورد سابق ناسا، پائولا بونتمپی، اقیانوس شناس و شلی رایت، دانشیار فیزیک در دانشگاه کالیفرنیا نام بردند.

این تیم 16 نفره داده های طبقه بندی نشده به دست آمده از سازمان های دولتی غیرنظامی، نهادهای تجاری و سایر منابع را بررسی خواهند کرد. نتایج این مطالعه که بر نحوه تجزیه و تحلیل این داده ها برای شناسایی پدیده های ناشناخته هوایی متمرکز است، در اواسط سال 2023 به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

به تازگی رصدخانه اصلی نجوم آکادمی ملی علوم اوکراین اعلام کرده است که چندین شی پرنده ناشناس یا همان بشقاب پرنده در آسمان شهر کیف، پایتخت این کشور مشاهده شده است. علاوه بر این، نیروی دریایی ایالات متحده همچنین اعلام کرد که بسیاری از ویدئوهای بشقاب پرنده وجود دارد که به دلایلی از جمله امنیت ملی نمی تواند به صورت عمومی منتشر کند.

227227