علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر

 دلایل روشن نشدن مانیتور و رفع مشکلات رایج مانیتور

این مقاله از computer repair san francisco مخصوص کسانی است که رایانه رومیزی خود را روشن کرده اند ، چراغ های کیس روشن است  و  فن هم روشن شده  اما مانیتور شما روشن نمی شود ، یا مانیتور در حالت چشمک زن است اما صفحه ای را نمایش نمی دهد.

دلایل روشن نشدن مانیتور

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مانیتور روشن نمی شود حتی اگر به نظر می رسد عملکرد رایانه شخصی خوب است. برخی از آنها به راه حل های ساده نیاز دارند و برخی دیگر ممکن است نیاز به تعمیر در computer charlotte nc.

دلایل روشن نشدن مانیتور شامل موارد زیر است

  1. مانیتور شما روشن نیست
  2. اتصال برق شما شل است / وصل نیست
  3. کابل مانیتور شما شل است / متصل نیست
  4. پریز برق دیواری یا برد پاور شما ایراد دارد
  5. واحد منبع تغذیه رایانه شما (PSU) معیوب است
  6. کابل مانیتور شما خراب است
  7. نور پس زمینه مانیتور شما معیوب است
  8. کارت گرافیک / کنترل کننده فیلم شما معیوب است
  9. مادربرد و / یا RAM شما معیوب است

مانیتور خود را تست کنید

اول از همه ، ممکن است در کامپیوتر شما هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. اولین و آسان ترین تست این است که ببینید آیا مانیتور شما خطا دارد یا اتصالات مانیتور شما به درستی به رایانه متصل است.

بررسی کنید مانیتور شما روشن است

یکی از دلایل روشن نشدن مانیتور این بسیار واضح است اما گاهی اوقات کابل ها  قطع می شود بررسی کنید که دوشاخه منبع تغذیه کاملاً در پریز دیواری باشد و اگر در مانیتور کاملاً محکم باشد وصل شده باشد و اتصال دیگر هم روشن باشد! اگر بعد از انجام این کار و مانیتور خود را روشن کنید ، ممکن است احساس احمقانه کنید اما حداقل می توانید به کار خود برگردید – یا بازی کنید. اگر می خواهید از چندین لنز استفاده کنید ، می توانید لنزها را از قبل روی پشتیبانی نصب کنید تا سوئیچ سریع تری داشته باشید. استفاده از رنگ های مختلف پلاستیکی امکان شناسایی آسان مدل پشتیبانی از لنز را فراهم می کند.

 پریز دیواری خود را بررسی کنید

اگر مانیتور هنوز سیاه است ، سعی کنید مانیتور را به پریز برق دوم متصل کنید. هنوز شانس ندارید ، پس باید به مرحله بعدی عیب یابی بروید. نور پس زمینه Monitor خود را بررسی کنید. هنگامی که رایانه شما روشن است و مانیتور شما فقط یک صفحه سیاه نشان می دهد ، از یک مشعل استفاده کنید و آن را مستقیماً روی صفحه بدرخشید. اگر می توانید تصویری را با استفاده از لمس مشاهده کنید ، به احتمال زیاد نور پس زمینه مانیتور خطاست و شما باید آن را تعویض کنید. این برای هیچ کس بدون تجربه تعمیر کامپیوتر کار نمی کند و به دلیل خطرات احتمالی شکستن صفحه نمایش شما ، توصیه می شود برای این مشکل از تعمیرکار معتبر کمک بگیرید.

مشكل PC را برطرف كنید

اگر هیچ یک از گزینه های عیب یابی ذکر شده در بالا مشکل شما را حل نکرده است ، اکنون وقت آن است که آزمایش کنید آیا می توانید مشکل را در رایانه خود رد کنید و بدانید که این مشکل از مانیتور یا اتصالات به مانیتور است. اگر نتوانستید اینکار را انجام دهید، با متخصصان computer stores in san jose تماس بگیرید.

از مانیتور دوم استفاده کنید

اگر مانیتور دیگری مفید است (مثلاً از طریق رایانه دیگری در خانه یا حتی دوستانتان استفاده می شود) ، از این برای تست معیوب بودن مانیتور استفاده کنید. به سادگی مانیتور موجود خود را جدا کرده و مانیتور دوم را که می دانید مانیتور کار است متصل کنید. من این کار را با استفاده از منبع تغذیه و کابل مانیتور دوم انجام می دهم. اگر مانیتور دوم / جایگزین آنها را روشن کند ، می دانید که مشکلی برای رایانه شما وجود ندارد ، بنابراین اکنون می توانید این مسئله را رد کنید.

منبع تغذیه Monitor را بررسی کنید

مورد بعدی برای آزمایش این است که آیا مشکل ممکن است در تأمین برق مانیتور از جمله کابل باشد. برخی از مانیتورها با منبع تغذیه داخلی یا داخلی طراحی شده اند ، در حالی که برخی دیگر از نوع خارجی (مشابه نوع مورد استفاده در لپ تاپ معمولی) استفاده می کنند. اگر منبع تغذیه با مانیتور دوم قابل تعویض باشد ، اکنون مانیتور دوم را با استفاده از منبع تغذیه مانیتور اصلی متصل می کنم. اگر مانیتور هنوز روشن است ، می دانید که مشکل از منبع تغذیه نیست.

اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، ممکن است شما یک راه حل بسیار ساده داشته باشید ، اگرچه راه حل واقعا کم هزینه ای نیست. راه حل شما ممکن است فقط خرید یک منبع تغذیه جدید باشد که باید بتوانید از فروشگاه های آنلاین تهیه کنید. با این حال ، قبل از اینکه بخواهید منبع تغذیه صفحه جدید را بخرید ، ابتدا مانیتور اصلی خود را با منبع تغذیه مانیتور دوم متصل کنید و ببینید آیا مانیتور شما روشن است یا خیر. اگر چنین شد ، می دانید تمام آنچه که شما نیاز دارید منبع تغذیه جدید است. با این حال ، اگر هنوز هم اینگونه نیست ، شما نه تنها با منبع تغذیه مشکلی دارید بلکه با مسئله دیگری نیز مشکل دارید.

کابل مانیتور را بررسی کنید

این به سادگی یک تست برای منبع تغذیه است. فقط مطمئن شوید که اتصالات هر انتهای کابل به کامپیوتر و مانیتور شما محکم و ایمن است. اگر بعد از سفت کردن اینها مانیتور شما کار می کند ، ممکن است کمی احمقانه باشید اما نتیجه خوبی دارید.

اگر این کار نکرد ، کابل ها را عوض کنید تا ببینید آیا خطایی در کابل وجود دارد. اگر رایانه و مانیتور شما از انواع مختلفی از اتصال پشتیبانی می کند ، (۱۵ پین آبی) ، DVI یا DL-DVI-D (سفید) ، HDMI یا نمایشگر را امتحان کنید. اگر این مسئله مشکل شما را حل می کند ، شما یک راه حل ساده برای خرید یک کابل جدید دارید که می تواند به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه رایانه مانند  انجام شود.

اگر مانیتور سیاه باقی بماند ، مانیتور شما شرایط مناسبی ندارد  که احتمالاً بهتر از تعمیر آن جایگزین آن هستید. اگر هنوز رد نکردید که ممکن است به جای مانیتور ، مشکلی در رایانه شما ایجاد کند ، پس باید به مراحل بعدی عیب یابی بپردازید که چرا مانیتور روشن نمی شود.

کارت گرافیک را بررسی کنید

بررسی کارت گرافیک نیاز به باز کردن رایانه دارد اگر تجربه تعمیر رایانه ندارید ، این مطمئناً کار یک تعمیر کامپیوتر است. اگر تجربه این کار را دارید ، کارت گرافیک را بردارید و آن را در اسلات PCI-e (یا در صورتی که مادربرد شما بیش از یک اسلات PCI-e دیگری داشته باشد) دوباره تنظیم کنید و یکی دیگر را که می دانید کار می کند ، امتحان کنید. اگر این مسئله مشکلی را حل نمی کند ، ممکن است مشکل از مادربرد رایانه شما باشد.

مادربرد رایانه

مانند کارت گرافیک ، می توانید (اگر یک تعمیرکار باتجربه رایانه ای هستید) مادربردها را عوض کنید تا تشخیص دهید این دلیل سیاه بودن صفحه مانیتور است یا نه. این کار شامل تلاش بسیار زیادی می شود و برای افراد کم تجربه  توصیه نمی شود. شاید بهتر باشد کمی راحتتر با یک مسئله مقابله کنید. جایگزینی ، تعویض یا فقط تحقیق مجدد ماژول های RAM در رایانه خود. مادربرد معمولی شما مجهز به دو یا چهار اسلات RAM است که معمولاً دارای ۱ ، ۲ یا ۴ ماژول (استیک) DDR2 (قدیمی تر) ، DDR3 (جدیدتر) یا DDR4 (جدیدترین) است. با حذف و نصب مجدد این موارد ، ممکن است بتوانید مشکل خود را برطرف کنید.

اگر همه موارد دیگر شکست می خورد

اگر بعد از این همه عیب یابی هنوز مشکلی برای حل مشکل خود ندارید ، پیشنهاد می کنیم با ما در تماس باشید و ما تلاش خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم و به عنوان راه حل ارائه دهیم. به اینکه چرا مانیتور شما روشن نمی شود.

ضمانتنامه

لطفا توجه داشته باشید ، فراموش نکنید که ممکن است مانیتور شما هنوز تحت ضمانت باشد. قبل از انجام هر کار دیگری باید این مورد را بررسی کنید زیرا باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. با این حال گاهی اوقات مدت زمان تعمیرات تحت ضمانت به این معنی است که اگر می خواهید به سرعت کار کنید و مانیتور دیگری مفید نیست ، ممکن است بخواهید خودتان آن را برطرف کنید یا توسط تعمیرکار رایانه محلی تعمیر کنید. همچنین، توجه داشته باشید که اگر مانیتور شما هنوز تحت ضمانت است و شما سعی می کنید آن را تعمیر کنید و ناموفق هستید، به احتمال زیاد شما ضمانت خود را باطل کرده اید و سپس باید به یک تکنسین هزینه تعمیر را پرداخت کنید تا آن را برای شما تعمیر کند.