عمومیکسب و کار ایرانی

از ناربن چه می دانید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سهشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسبوکار، به منظور تأمین نظر شورای نگهبان ماده (۷) مکرر این طرح را اصلاح و تصویب کردند. بازه سه ماهه، شش ماهه و یکساله هزینه ها را پیشبینی کنید. در واقع، حاکمیت شرکتی نظامی است که شرکت ها به وسیله آن تحت هدایت و کنترل قرار می گیرند. اگر رقبا قیمت ها را بشکنند چه می شود؟ این طرح همچنین، بازار هدف، اهداف کسب و کار و چگونگی دستیابی به این اهداف را نیز بیان می کند. تعیین مزیت رقابتی : با توجه به وجود بازار رقابتی پوشاک و تعداد زیاد مخاطب در آن، نیاز است که حتما برنامه ای را برای ایجاد تمایز و ابتکارات منحصر به فرد خود در نظر بگیرید و به تشریح ابتکارات و تمایزاتی که کسب و کار شما در مقایسه با کسب و کارهای مشابه در این حوزه می تواند ارائه نماید را معرفی می کنید. بنابرابن باید فرآیند تولید محصول یا ترتیب مراحل فعالیت خدماتی بیان شده و علاوه بر امکانات ماشین آلات و تجهیزات به مواردی از قبیل در دسترس بودن کارگر، نزدیکی به منابع و مشتری و همچنین در صورت برخورداری از معافیت های مالیاتی به خاطر تعیین محل انجام طرح توجه شود.

دولت های اروپایی باید مدیران ارشد شرکتهارا به ارائه گزارش به هیئت مدیره، کمیته حسابرسی و حسابرسان بمنظور جلوگیری از تقلب ارائه نمایند . شناسایی استعدادها و به خصوص استعدادهای مدیریتی، شناسایی و تدارک برنامههای توسعهای برای جانشینی مدیران ارشد از جمله مدیرعامل شرکت در اینده، و کسب اطمینان از اثربخشی نظام جبران خدمات به خصوص برای کارکنان کلیدی، همگی از جمله موضوعات راهبردی هستند که بر روی رشد پایدار کسب و کار یک شرکت تاثیر گذاری اساسی دارند. این یک طرح کسب وکار ساده و خلاصه است که می تواند نقطه شروعی برای طرح کسب وکار سنتی باشد. در واقع نیاز است که به خوبی به بررسی عوامل کسب موفقیت در کار خود پرداخته و آن را مورد بازبینی قرار دهید، چگونگی فعالیت بازار و سایر فعالان این حوزه را بررسی نموده و تمامی جزئیات مرتبط را یادداشت کنید و به خوبی از آن بهره مند شوید، این امر در طرح کسب و کار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در حالی که توسعه تجارت و نقشهای فروش، اهداف متفاوتی دارند، توسعه دهندههای آن چند وظیفه و مسئولیت مشابه دارند. هر بخش آن نمایندهی جنبهای از سازمان میباشد و در کنار هم چهارچوب و نمای کلی سازمان شما را نمایش میدهد.

طرح کسب و کار سنتی که به آن طرح تجاری رسمی یا ساختاریافته نیز میگویند. باید بتوانید خواننده طرح تجاری را متقاعد کنید که می توانید بازارهدف خود را پوشش داده و موفق خواهید شد و در پایان برنامه های آینده خود را مطرح کنید. مدیران زمان بیشتری را برای دستیابی به اهداف شرکت صرف می نمایند . اگر بتوانید از این فضای موجود استفاده بهینه داشته باشید برای توسعه تجارت شما بسیار مفید خواهد بود. اگر شرکت شما به دنبال جذب سرمایه های خارجی میباشد، این بخش، بخشی بسیار مهم است. میتوان طرح کسب و کار را به صورت مجموعهای از زیربخشها دانست که هریک، بخشی از موضوعات فوق را پوشش میدهد. اما اطمینان از همخوانی محصول با نیازهای بازار، تنها بخشی از شروع یک کسب و کار موفق است. غالبا در این بخش اعلام می شود که گزارش محرمانه است و مالکیت طرح متعلق به شرکت یا کارآفرین می باشد.

در این بخش، تحلیلهای اقتصادی از نظر تعداد و نوع مشتریان بالقوه، انجام میگیرد. ایجاد هر نوع کسب و کار جدید اغلب با مخاطراتی همراه است. ضریب تعیین تعدیل شدۀ 24 درصد، نشان میدهد متغیر وابسته، 24 درصد به متغیرهای مستقل موجود در الگو و 76 درصد به سایر متغیرها وابسته است که در الگوی فوق در نظر گرفته نشده است. اطلاعات بازار هدف – بازار هدف خود را در حد معقول و قابل مدیریتی تعیین و محدود کنید. آنچه در این گزارش آمده است پایه و اساسی برای نوشتن یک طرح کسب وکار کاربردی را فراهم می کند. این مشخص می کند برای فروش محصولات یا خدمات خود چه برنامه ای دارید. کمک به برنامه ریزی راهبردی، پیش بینی موانع و خطرات و دیدگاهی گسترده تر نسبت به فعالیت پیش رو از جمله مزایای اقدام به تدوین طرح کسب و کار خواهد بود. قابلیت انعطاف: موانع و مشکلات باید پیش بینی شوند و راهکارهای متفاوت نیز باید فرمول بندی شوند. درآمد مورد انتظار: پیش بینی می کنید که درآمد ماهانه شما بلافاصله پس از راه اندازی، در سه ماهه اول، در شش ماهه اول و در یک سال اول چه مقدار باشد؟

اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت ناربن بخوانید.