عمومی

انتظارات مردم خراسان جنوبی از رییس جمهور/صادق و خادم چون رییسی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها: تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری به نیمه راه رسیده و اولین مناظره نیز برگزار شد.

مردم از روش‌های مختلف به دنبال پیگیری برنامه‌ها هستند تا بتوانند از بین گفت و گوها و برنامه‌های تبلیغاتی بهترین و اصلح‌ترین را انتخاب کنند. مردم با دیدن برنامه‌هایی چون «صف اول»، «گفت و گوی ویژه خبری»، «میزگردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی» و تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌خواهند بدانند کدام نامزد می‌تواند انتظارات آنان را برآورده کند.

انتظاراتی که از معیشت و اقتصاد و سفره مردم تا آموزش و کمبود معلم و فضای آموزشی دو شیفته در برخی نقاط تا موضوعات فرهنگی و فضای مجازی و … را شامل می‌شود و برای هر کدام از شهروندان بخشی از این دغدغه‌ها، اولویت بیشتری دارد.

به سراغ مردم می‌رویم و از آنها انتظاراتشان را از رئیس جمهور آینده می‌پرسیم.

رئیس جمهور بدون حاشیه سازی برای مردم کار کند

خانم میان‌سالی را می بی نم که برای شرکت در برنامه تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به یکی از هیئت‌های شهر آمده بود، به سراغش رفتم و با او همکلام شدم. مریم صفایی که از دستگرد، از مناطق حاشیه‌ای شهر بیرجند خودش را به برنامه رسانده بود، اظهار کرد: یادش به خیر سال ۱۴۰۰ نیز برای برنامه تبلیغاتی رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی در همین هیئت جمع شده بودیم.

آهی می‌کشد و می‌گوید شهید رئیسی هم مظلوم و هم پر کار بود و بدون توجه به حاشیه‌ها برای مردم و کشور کار و تلاش می‌کرد و حتی به نقاط مرزی خراسان جنوبی سر زد.

وی با بیان اینکه انتظار من از رئیس جمهور این است که مانند شهید رئیسی صادق باشد و مصمم برای رفع مشکلات مردم تلاش کند، ادامه داد: به دنبال این هستم که ببینم کدام یک از کاندیداها می‌تواند مسیر خدمت به مردم را چون شهید خدمت ادامه داد.

صفایی تأکید کرد: این جمعیت نشان می‌دهد مسائل سیاسی برای مردم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و حق چنین مردمی بی شک داشتن رئیس جمهوری خدمتگزار و فهمیم است.

مردم از رئیس جمهور تلاش و صداقت می‌خواهند

حکیمه ضیایی از دانشجویان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار آنلاین ادامه داد: مشکلات در کشور زیاد و برخی نقاط ضعف ریشه تاریخی داشته و از دهه‌های قبل تاکنون ادامه یافته است.

وی ادامه داد: از این جهت به نظر من یک رئیس جمهور شاید نتواند در طول چهار سال همه این مسائل را به طور جدی رفع کند ولی مهم این است که مردم تلاش و پشتکار رئیس جمهور را برای رفع دغدغه‌ها و مسائل خودشان ببینند.

این شهروند خراسان جنوبی یادآور شد: ما در شخصیت رئیس جمهور شهید خودمان این موضوع را دیدیم و ایشان با صداقت و به دور از حاشیه سازی های مرسوم در عرصه سیاست و عوام فریبی‌ها، وظایف یک رئیس جمهور را پیگیری می‌کرد.

پروژه‌های زیر ساختی خراسان جنوبی ادامه یابد

ضیایی گفت: رئیس جمهور شهید کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند را سال گذشته به زمین زد و رئیس جمهور آینده باید این پروژه‌های مهم برای مردم خراسان جنوبی را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند.

رضا بنی خزاعی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید در چار چوب وظایف و اختیارات قانونی خود به مردم وعده رفع مشکلات را بدهد، گفت: خراسان جنوبی از محرومیت‌های تاریخی رنج می‌برد که باید برای رفع آن به طور جدی برنامه داشت.

رئیس جمهور واقعیت‌های جامعه را از نزدیک ببیند

وی اظهار کرد: رئیس جمهور باید مثل شهید رئیسی که تا نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی سفر کرد تا واقعیت‌های موجود را از نزدیک ببیند از دردهای مردم نه در قالب گزارش‌ها و بولتن‌ها بلکه رو در رو و از نزدیک مطلع شود.

بنی خزاعی بیان کرد: خراسان جنوبی هنوز در حوزه پروازها، معادن و صنعت و …مشکل دارد و انتظار ما از رئیس جمهور بعدی داشتن برنامه و عمل برای رفع این موضوعات است.

سید محمدرضا طالبی، رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز با اشاره به آمادگی برای برگزاری یک انتخابات پرشور در خراسان جنوبی گفت: است تعداد ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

پیش بینی ۷۷۲ شعبه اخذ رأی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شده است: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در سراسر استان پیش‌بینی شده که ۴۰۴ شعبه آن ثابت و ۳۶۸ شعبه هم به صورت سیار آماده اخذ رأی است.

به گفته وی؛ بیش از ۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در شعبه به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

واقعیت این است که در خراسان جنوبی به واسطه حضور مکرر رئیس جمهور شهید در این منطقه و پیگیری مطالبات و خواست‌های مردم و آغاز اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت زیر ساخت‌های استان در دولت سیزدهم، مردم به دنبال رئیس جمهوری هستند که چون شهید خدمت اهل کار و تلاش و صداقت با مردم باشد.