عمومیکسب و کار ایرانی

انواع کاربرد نگهدارنده های گوشی

با پیشرفت گوشی‌های هوشمند و پررنگ‌تر شدن جای آن‌ها در زندگی روزانه، روز به روز به آن‌ها در انجام کارهای‌مان وابسته‌تر می‌شویم. امروزه گوشی‌های هوشمند به عنوان نقشه راهبری، تلویزیون (!)، و خیلی ابزارهای دیگر استفاده می‌شوند. این موضوع باعث شده تا شاهد عرضه انواع پایه نگهدارنده گوشی متفاوت و گاه با طراحی خلاقانه‌ای باشیم که استفاده‌مان از گوشی به عنوان ابزار را به مرحله دیگری ببرند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از انواع پایه نگهدارنده گوشی می‌پردازیم که به دلیل کاربرد فراوان‌شان از محبوبیت بالایی برخوردار اند. هر کدام ویژگی‌ها و گروه مخاطب خاص خود را دارد پس به شما توضیح می‌دهیم هر کدام چگونه متصل می‌شود، چه نکات مثبت و منفی دارد و بیشتر از همه به چه کاری می‌آید.

انواع پایه نگهدارنده گوشی مناسب استفاده داخل خودرو

یکی از جاهایی که نیاز به نگهدارنده بسیار حس می‌شود، داخل خودرو است. جایی که به طور کلی فضای زیادی برای قرار دادن گوشی نداریم که ایمن و قابل دسترسی باشد. به همین خاطر پایه‌های زیادی مناسب استفاده داخل خودرو طراحی شده‌اند و هر کدام به شیوه متفاوتی استفاده می‌شوند.

۱) دریچه کولر

متصل کردن پایه نگهدارنده گوشی به دریچه کولر خودرو یکی از راحت‌ترین و کارآمد‌ترین روش‌ها است. این نوع پایه ها جای زیادی اشغال نمی‌کنند و خصوصاً مزاحم دید شما هنگام رانندگی نخواهند بود. هم اتصال و هم جدا کردن آن‌ها آسان است و با هر دریچه‌ تخت (غیر دایره‌ای) سازگاری دارند. این نوع پایه‌ها برای استفاده از نقشه و ناوبری، برقراری تماس تصویری و تماشای ویدیو (نه برای راننده!) و غیره مناسب هستند.

تصاویر پایه نگهدارنده بیسوس مدل Small Ears Series Air Outlet Type

این پایه به چهار گیره لاستیکی ضد خش مجهز شده که به دریچه هوا متصل می‌شوند. با وجود اتصال محکم و مطمئن، به دلیل جنس بدنه، نگرانی از بابت وارد شدن آسیب به دریچه نخواهید داشت. این محصول اندازه کوچکی دارد و تنها ۴۶ گرم جرم دارد به همین خاطر به راحتی قابل حمل کردن است.

تصاویر پایه نگهدارنده بیسوس مدل Star Ring

جنس بدنه پایه نگهدارنده گوشی از آلیاژ آلومینیوم و ضد زنگ و خوردگی است. سر آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد تا زاویه دید مناسبی با راننده یا شاگرد داشته باشد و به صورت یک دستی هم می‌توان با آن کار کرد. یک ویژگی خوب دیگر آن، حلقه سیلیکونی و نرمِ سَرِ آن است که از وارد نشدن آسیب و خش خوردگی به گوشی اطمینان حاصل می‌کند. داخل آن پوشش سیلیکونی، ۴ آهن‌ربا قرار گرفته است که به ادعای بیسوس همراه با گوشی تا ۱۰ کیلوگرم نیروی تنش، اتصال را حفظ می‌کند. داخل جعبه، پرچسب آهنربایی مناسب پایه قرار گرفته که کافی است آن را به گوشی بچسبانید یا داخل قاب آن بگذارید.

۲) پایه نگهدارنده مکشی

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی از طریق مکیدن هوا و ایجاد خلا می‌توانند به شیشه یا سطوح دیگر متصل شوند. برای مثال به شیشه جلو یا داشبورد ماشین متصل می‌شود و به همین دلیل می‌تواند در هنگام ناوبری کمک بزرگی باشد. این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی در خانه یا اداره نیز به کار می‌آید چرا که می‌توانید آن را روی هر میز کاری قرار دهید.

این پایه نگهدارنده باز هم ساخت شرکت بیسوس، علاوه بر نگهداری گوشی، به صورت بی‌سیم به شارژ آن نیز می‌پردازد. توجه داشته باشید که گوشی باید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. همچنین تراشه هوشمندی در آن تعبیه شده که شارژ سریع را تشخیص می‌دهد؛ این یعنی اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، به صورت عادی دستگاه را شارژ می‌کند و آسیبی به باتری وارد نخواهد شد.

نگهدارنده آن گوشی‌های ۴.۰ تا ۶.۵ اینچ را پشتیبانی می‌کند. گیره‌ها به صورت خودکار و هوشمند به دستگاه قفل می‌شوند. با گذاشتن گوشی روی نگهدارنده اهرم آن کناره‌ها را هم به گوشی می‌کشاند و برای برداشتن گوشی کافی است آن را با بالا بکشید. پایه این نگهدارنده از انواع پایه نگهدارنده گوشی مکشی است. به این صورت که یک صفحه تخت دایره‌ای شکل با چسب قوی را به سطح مورد نظر می‌چسبانید و بعد قسمت مکشی پایه را روی آن فشار می‌دهید تا خلا ایجاد شود.

۳) پایه نگهدارنده آینه عقب خودرو

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی از نظر کاربرد شبیه به نوع قبل است و مخصوصا برای ناوبری به کار می‌آید. به پایین آینه عقب قفل می‌شود و آن را در معرض دید راننده و شاگرد قرار می‌دهد. البته بهتر است خود راننده به آن نگاه نکند چون موجب حواس پرتی از جاده می‌شود و خطر احتمالی اتفاقات ناخوشایند در پی دارد؛ بلکه شاگرد از آن برای راهنمایی و موقعیت یابی استفاده کند.

به لطف گیره‌های قابل تنظیم به راحتی به آینه متصل می‌شود و ابرهایی در گوشه‌های آن کارگذاری شده تا به آینه آسیب وارد نشود. بدنه آن از مواد مرغوب ساخته شده و نگهدارنده گوشی آن از چرخش ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند. نگهدارنده آن می‌تواند گوشی‌هایی با عرض ۵ تا ۹ سانتی‌متر را نگه دارد.

۴) پایه نگهدارنده نقاب آفتاب‌گیر

این نوع پایه نگهدارنده نیز نکات مثبت و منفی خود را دارد. یک جنبه مثبت اینکه استفاده از آن برای شاگرد راننده بسیار راحت است و او می‌تواند با سرعت و دقت بالا راننده را در مسیریابی راهنمایی کند. اما استفاده از آن برای راننده هم دشوار و هم خطرناک است و اصلا پیشنهاد نمی‌شود. همچنین متاسفانه ممکن است نقاب آفتابگیر از مجموع وزن این وسیله و وزن گوشی پشتیبانی نکند و در نتیجه پایین بیوفتد؛ تازه جاده‌های بد هم باید در نظر بگیرید که ماشین مدام بالا و پایین میپرد!

۵) پایه نگهدارنده چسب دار

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی با یک نوار چسب دوطرفه کار می‌کند پس به راحتی روی هر سطحی قرار می‌گیرد و همه کاره است. این وسیله به حدی ساده است که نمی‌توان چندان حرفی از آن زد. به راحتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و نکته مثبت یا منفی بزرگی ندارد.

اولین چیزی که با این نگهدارنده متوجه خواهید شد، اندازه و وزن بسیار کم آن است. طراحی این محصول بسیار ساده است و نحوه استفاده از آن حتی آسان‌تر می‌باشد. در جعبه دو قطعه فلزی، یکی مستطیلی و دیگری گرد به عنوان مکمل برای سر آهن‌ربایی محصول قرار گرفته که می‌توانید داخل قاب گوشی قرار دهید یا به پشت آن بچسبانید.

این پایه با یک چسب دو طرفه چسبیده به زیر و یک قطعه چسب دو طرفه اضافه همراه است. چسب‌ها قوی هستند و البته می‌توانید از هر چسب نواری دو طرفه دیگری هم استفاده کنید.

حتی استفاده بدون چسباندن پایه نگهدارنده به سطح بلامانع است اما برای استفاده داخل ماشین به آن نیاز خواهید داشت. این پایه نگهدارنده بیسوس قابلیت چرخش مناسبی دارد و می‌توان زاویه آن را تعیین نمود. قدرت آهن‌ربایی آن نیز بالا است و با قیمت مناسب، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی که یک پایه کوچک برای خودرو یا هر جای دیگر نیاز دارند باشد.

۶) پایه نگهدارنده دیسک خوان خودرو

امروزه مثل گذشته از CD در ماشین برای پخش موسیقی استفاده نمی‌شود هرچند که اکثر خودروها سی‌دی خور هستند. در عوض اکثر کاربران به روش‌های دیگر مانند اسپیکر قدرتمند گوشی هوشمند خود رجوع کرده اند. بنابراین شرکت‌های تولید انواع پایه نگه‌دارنده گوشی به فکر ساخت وسیله‌ای رسیدند که بتواند به راحتی به این قسمت بدون استفاده‌ی ماشین متصل یا از آن جدا شود.

قسمت پشتی این پایه مناسب با دیسک‌خوان‌های معمولی طراحی شده و با اکثر پخش‌ها هم‌خوانی دارد. دسته‌های نگهدارنده گوشی با لمس از بدنه خارج می‌شوند و پس از قراردهی گوشی می‌توانید با دست آن‌ها را به گوشی قفل کنید.

علاوه بر دسته‌های پایه که از دو طرف گوشی را احاطه می کنند، پایه‌ای هم برای گرفتن گوشی از پایین در نظر گرفته شده است که قابلیت تنظیم اندازه دارد. Mpow 051 از گوشی‌هایی با اندازه قطر صفحه نمایش ۴.۷ اینچ (عرض گوشی از ۴.۵ تا ۱۰ سانتی‌متر) پشتیبانی می‌کند و همزمان با استفاده از آن می‌توانید به CD گوش دهید.

۷) پایه نگهدارنده استراحتگاه سر صندلی‌های ماشین

همانطور که احتمالا حدس زدید، این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی بیشتر به کار پدر و مادرانی می‌آید که مدام با فرزندان خود به سفر شخصی می‌روند یا کسانی که اهل استفاده از سرویس‌های حمل و نقل مانند تاکسی هستند. با داشتن این نوع از پایه نگهدارنده، گوشی هوشمند یا تبلت خود را به یک تلویزیون کوچک و سیار تبدیل کنید و در هر نقطه‌ای از جاده به تماشای بدون دغدغه محتوای تصویری یا ویدیویی بپردازید.

نگهدارنده این پایه مناسب استراحتگاه‌هایی با فاصله میله‌های ۱۲.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است و خود محصول از گوشی و تبلت‌هایی با اندازه ۴.۷ تا ۱۰.۵ اینچ (اندازه قطر دستگاه) پشتیبانی می‌کند. تنظیم نگهدارنده با گوشی آسان است و حتی با یک‌دست می‌توان تمام مراحل را انجام داد.

۸) پایه نگهدارنده فرمان هدایت ماشین

از نکات مثبت آن میتوان به این مسائل اشاره کرد که در محلی کاملا درست جلوی چشمان راننده قرار دارد؛ یعنی اگر بخواهید صفحه نمایش گوشی را ببینید در معرض دید است اما در عین حال مزاحم و مانع دید نمی‌شود و راننده جاده را به خوبی و مثل سابق می‌تواند ببیند. همچنین از آنجایی که فاصله بسیار کمی به راننده دارد، یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند حین رانندگی تماس صوتی برقرار کنند (با فعال کردن حالت اسپیکر).

از نکات منفی آن میتوان به این اشاره کرد که چون فرمان هدایت ماشین ثابت نیست و مدام توسط رانند چرخانده می‌شود، گزینه مناسبی برای شارژ گوشی با نیست و ممکن است به سیم شارژر آسیب برساند یا حتی آن را پاره کند. درضمن قسمتی از داشبورد را اشغال می‌کند و هنگام استفاده از این پایه نگهدارنده گوشی، ممکن است متوجه نمایشگر وضعیت اضطراری خودرو نشوید بنابراین بهتر است که هرازگاهی یک نگاه کامل به داشبورد بیاندازید.

۹) پایه نگهدارنده فندک سیگار ماشین

این نوع پایه درون جای فندک سیگار خودرو قرار می‌گیرد و معمولا درگاه USB دارد تا امکان شارژ گوشی را فراهم کند. خوبی این نوع پایه این است که گوشی در جای بسیار دسترسی پذیری قرار می‌گیرد و اصلاً مزاحم دید راننده نمی‌شود. همچنین میتوان هنگام استفاده از پایه، گوشی را شارژ کرد.

همانطور که در شرح این نوع از پایه‌ها گفتیم، این محصول هم دو درگاه برای شارژ کردن گوشی دارد. یکی از درگاه‌های USB خروجی ۲.۱ آمپر و مناسب شارژ سریع و دیگری ۱ آمپر است. پایه آن داخل فندک ماشین قرار می‌گیرد و چراغ LED آن، ولتاژ باتری خودرو را هم نمایش می‌دهد. این نوع پایه با باتری ۱۲ ولت کار می‌کند و نمی‌توان از آن برای خودروهای سنگین‌تر با ولتاژ ۲۴ ولت استفاده کرد.

گردن آن ۵ اینچ طول دارد و سر آن قابلیت چرخش دارد تا زاویه مطلوب را پیدا کنید. نگهدارنده آن مناسب گوشی‌هایی با عرض ۱.۵ تا ۳.۴ اینچ است.

۱۰) پایه نگهدارنده جا لیوانی ماشین

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که درون جا لیوانی هر خودرویی جا خوش کند و معمولا شیوه اتصال آهن‌ربایی دارد. توجه داشته باشید هرچند که جا لیوانی ماشین اشغال می‌شود، برخی مدل‌های این نوع پایه همراه خود یک فضای اضافه دارند که می‌توان از آن برای قرار دادن لیوان استفاده کرد.

۱۱) پایه نگهدارنده انگشتر مانند

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی برخلاف اکثر دسته‌بندی‌های قبلی، بیشتر در خارج از خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد کلی آن، شخصی‌سازی گوشی و در عین حال کنترل بهتر آن در دست به خصوص افزایش سهولت در عکاسی و خصوصاً سلفی گرفتن است چرا که موجب کاهش لرزش دست و گوشی و در نتیجه افزایش کیفیت تصویر می‌شود. بدنه‌ی این نوع پایه به گونه‌ای طراحی می‌شود تا بتواند رو هر سطح تخت و صافی قرار گیرد و مجبور به در دست گرفتن نیستید.

بدنه‌ی این پایه از چندین لایه آلیاژ فلز روی و فولاد ضد زنگ ساخته شده است؛ این ساختار باعث می‌شود که در مقابل خراشیدگی مقاوم باشد و قسمت حلقه‌ی پایه بتواند 360 درجه بچرخد و کاربر به دلخواه زاویه آن را تغییر دهد.

خوشبختانه این مدل تحمل حداکثر ۵ کیلوگرم جرم را دارد که قابلیت خوبی به‌شمار می‌رود چرا که کمک می‌کند علیرغم وزن گوشی یا تبلت مورد استفاده، روی هر سخت تختی استوار بماند؛ درضمن می‌تواند به پایه‌های نگهدارنده آهن‌ربایی بچسبد که این ویژاگر برای خرید هولدر موبایل به بازار مراجعه کرده یا سری به فروشگاه‌های اینترنتی زده باشید، حتما متوجه شده‌اید که هزاران مدل از این محصولات به بازار عرضه شده‌اند. احتمالا برای شما هم انتخاب و خرید بین این همه مدل به یک چالش تبدیل شده است؛ اما نگران نباشید. در این مقاله نگاهی به مهم‌ترین نکاتی خواهیم داشت که باید در هنگام خرید پایه نگهدارنده گوشی آن‌ها را مدنظر قرار دهید. احتمالا بعد از خواندن این مقاله می‌توانید راحت‌تر هولدر موبایل مناسب خود را انتخاب کنید.

منظور از هولدر موبایل چیست؟

احتمالا می‌دانید که منظور از هولدر موبایل یا پایه نگهدارنده گوشی چیست. ابتدایی‌ترین ویژگی همه هولدرها این است که موبایل شما را نگه می‌دارند. مدل‌های ساده‌تر بیشتر برای استفاده عادی و قرار گرفتن روی میز کاربرد دارند؛ اما هولدرهایی که در ماشین استفاده می‌شوند، باید توانایی حفظ گوشی شما در دست‌اندازها و سرعت‌های بالا را هم داشته باشند. البته علاوه بر این ویژگی، قابلیت‌های دیگری هم دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

پس اولین نکته‌ای که باید برای خرید هولدر موبایل در نظر بگیرید، مشخص‌کردن کاربردی است که از آن انتظار دارید. اگر قصد دارید از هولدر در ماشین خود استفاده کنید، باید حساسیت بیشتری به‌ خرج دهید؛ اما اگر قصد استفاده از آن در منزل یا محل کار را دارید، می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. در ادامه با ویژگی‌های مهمی که بهترین هولدر موبایل باید داشته باشد، آشنا خواهیم شد.

آشنایی با ویژگی‌های بهترین هولدرموبایل و بهترین پایه نگهدارنده موبایل

در انواع مختلفی تولید می‌شوند. نوع نصب آن‌ها روی میز یا ماشین و مدل نگهداری موبایل در آن‌ها متفاوت است. برای این که بتوانید بهترین هولدر موبایل را برای خود انتخاب کنید، باید قبل از هرچیز با انواع آن آشنا شوید.

انواع پایه نگهدارنده گوشی براساس نوع نصب:

براساس نوع پایه و نصب هولدرهای موبایل در انواع مختلف زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

هولدرهای موبایل مکنده‌ای:

این نوع از هولدرها چسبنده‌های مکنده‌ای یا Suction cup دارند. زمانی که آن‌ها را روی میز، داشبورد یا شیشه ماشین نصب می‌کنید، در اثر خلا ایجاد شده به محل موردنظر می‌چسبند. البته اگر کیفیت لازم را داشته باشند. در غیر این صورت بعد از مدتی استفاده قدرت چسبندگی خود را از دست می‌دهند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. نکته بعدی که برای انتخاب این مدل از هولدرها باید به آن توجه داشته باشید، نوع محلی است که برای نصب آن‌ها در نظر گرفته‌اید. اگر سطح داشبورد یا شیشه ماشین یا میز شما کاملا صاف نباشد و خمیدگی هرچند کمی روی آن دیده شود، برای نصب هولدر نمی‌توان خلا لازم را داخل آن ایجاد کرد. در این صورت، احتمالا پایه نگهدارنده گوشی در دست اندازها و سرعت‌های بالا زیاد روی سطح دوام نمی‌آورد.

به‌علاوه، اگر قصد استفاده از این نوع هولدر را در ماشین خود دارید، باید به فاصله بین شیشه و داشبورد هم دقت کنید. در خودروهایی مثل پژو 206 ممکن است منحنی شیشه و نزدیک‌بودن آن به داشبورد مانع از نصب این هولدرها شود. در نظر داشته باشید که اگر این هولدرها روی شیشه نصب شوند، ممکن است جلوی دید راننده را بگیرند.

هولدرهای موبایل چسبی:

این نوع از هولدرها با چسب مخصوصی که در زیر پایه قرار دارد به میز، داشبورد یا شیشه می‌چسبند. در هنگام خرید هولدرهای چسبی باید از کیفیت آن‌ها اطمینان پیدا کنید. اگر چسب به کار رفته در این هولدرها قوی نباشد، در سرعت‌های بالا و دست‌اندازها هولدر کنده می‌شود. البته تنها قوی‌بودن چسب مسئله نیست و باید چسب به کار رفته آسیبی به سطح داشبورد، شیشه یا میز وارد نکند و بعد از جداکردن اثری از آن روی سطح باقی نماند.

هولدر موبایل دریچه‌ای:

این مدل از هولدرها با پایه‌های مخصوصی که دارند روی پره های دریچه کولر ماشین نصب می‌شوند. در نظر داشته باشید که اگر پره‌های دریچه کولر ماشین شما صاف و موازی نیستند و فانتزی یا دایره‌ای هستند، احتمالا نمی‌توانید از این استفاده کنید. به علاوه، واضح است که نصب آن‌ها روی میز هم امکان‌پذیر نیست. ناگفته نماند که اگر از این نوع هولدرها استفاده می‌کنید، باید هنگام قرار دادن گوشی خود روی آن، حتما دریچه کولر را ببندید. در غیر این صورت فشار هوای گرم یا سرد می‌تواند به شما آسیب جدی وارد کند.

انواع هولدر موبایل براساس نوع نگهداری گوشی

گوشی‌های موبایل به دو روش توسط هولدرهای موبایل نگه داشته می‌شوند و بر همین اساس هم هولدرها در دو نوع مختلف زیر تقسیم‌بندی خواهند شد:

هولدرهای آهن‌ربایی یا مگنتی:

در دل ، آهنرباهایی قوی به کار گرفته می‌شوند تا با جریان مغناطیسی موبایل را جذب کنند و نگه دارند. شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که آیا استفاده از این مغناطیس برای گوشی مضر است؟

در پاسخ باید بگوییم که خاصیت مغناطیسی این پایه های نگهدارنده به دلیل شدت پایین، هیچ خطری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. فقط باید بدانید که اگر میدان مغناطیسی این آهنرباها به شکل بسته طراحی نشده باشد، می‌تواند روی آنتن‌دهی موبایل اثر بگذارد. بنابراین، در هنگام خرید این مدل از هولدرها باید علاوه بر اطمینان از قوی‌بودن آهنرباها از طراحی استاندارد آن‌ها هم مطمئن شوید.

هولدر موبایل گیره‌ای:

دو یا سه گیره در اطراف هولدرهای گیره‌ای وجود دارند که گوشی موبایل بین آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید این هولدرها را دارید باید دقت کنید که گیره‌ها قدرت کافی برای نگه‌داشتن موبایل در دست‌اندازها و سرعت‌های زیاد را داشته باشند. به‌علاوه، مهم است که جنس این گیره‌ها نرم باشد تا هنگام برداشتن یا قرار دادن گوشی، روی بدنه آن خش نیندازند. هم چنین، دقت داشته باشید که هولدرهای گیره‌ای برای هر سایز از گوشی مناسب نیستند و باید قبل از خرید مطمئن شوید که ابعاد گوشی شما درون گیره‌ها جا می‌شود.

حالا که با انواع هولدر موبایل آشنا شدید، نوبت به بررسی سایر ویژگی‌های مهم این پرکاربرد می‌رسد.

قابلیت چرخش؛ از دیگر ویژگی بهترین پایه نگهدارنده گوشی

برخی از هولدرها موبایل قابلیت چرخش 90 درجه یا 360 درجه را دارند. این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید برای استفاده موبایل خود را در بهترین زاویه ممکن تنظیم کنید. در هنگام رانندگی و چک‌کردن نقشه‌ها این قابلیت حتما به کارتان می‌آید.

امکان تنظیم ارتفاع؛ از قابلیت‌های بهترین هولدر گوشی

برخی از هولدرهای موبایل قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و می‌توانید پایه نگهدارندۀ آن‌ها را متناسب با نیاز خود کوچک یا بزرگ کنید. شاید این ویژگی به اندازۀ قابلیت چرخش کارآمد نباشد؛ اما بد نیست که به آن دقت داشته باشید.

امکان استفاده آسان؛ ویژگی مهم بهترین هولدر

باید هولدری را انتخاب کنید که برای قرار دادن یا برداشتن گوشی شما را به زحمت نیندازد. به ویژه مهم است که در هنگام رانندگی بتوانید تنها با یک دست گوشی را بردارید یا سر جای خود بگذارید.

امکان نصب و جابه‌جایی؛ از ویژگی‌های اصلی یک هولدر موبایل خوب

احتمالا برای اولین بار نمی‌توانید بهترین و مناسب‌ترین محل را برای نصب هولدر خود انتخاب کنید و نیاز می‌شود که جای آن را چندبار تغییر دهید. پس هولدری را انتخاب کنید که امکان نصب و جابه‌جایی آسانی داشته باشد.

امکان استفاده با قاب گوشی؛ نکته مهم برای خرید هولدر گوشی

نکته بسیار مهمی که برای خرید بهترین هولدر موبایل باید به آن توجه کرد، امکان استفاده از هولدر با است. برای استفاده از برخی هولدرها باید گوشی خود را از قاب آن خارج کنید. این کار به مرور زمان خسته‌کننده می‌شود. اگر هم بخواهید گوشی را بدون قاب استفاده کنید، احتمال آسیب‌دیدن آن بیشتر خواهد شد که کار درستی به نظر نمی‌رسد. بنابراین، توصیه می‌کنیم این هولدرها را انتخاب نکنید.

دقت به قابلیت‌های بیشتر برای انتخاب هولدر موبایل مناسب

برخی از با گیره‌های مخصوص تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را روی انواع میز، تخت و هرجایی که تصورش را داشته باشید، نصب کرد. بعضی از مدل‌ها برای نصب پشت صندلی‌های اتومبیل‌ها و برای استفاده سرنشینان عقب طراحی شده‌اند. این مدل‌ها با نام شناخته می‌شوند. برخی از مدل‌ها می‌توانند علاوه بر نگه‌داشتن موبایل شما، آن را به صورت بی‌سیم هم شارژ کنند. برخی هم تنها برای مدل‌های خاصی از موبایل طراحی شده‌اند. در هنگام خرید بسته به نیاز خود می‌توانید به این قابلیت‌ها هم توجه داشته باشید.

بهترین هولدر گوشی برای من کدام است؟

این سوالی است که ممکن است با خواندن قسمت قبل به ذهنتان رسیده باشد. اینکه چند محصول را برای شما لیست کنیم و بگوییم این ها بهترین هولدرهای موبایل در بازار هستند نمیتواند کمکی به شما کند. چرا؟ به 2 دلیل:

  1. معیار خوب یا بد بودن هولدر برای هر کس متفاوت است؛ مثلاً ممکن است قابلیت چرخش 360 درجه اصلاً برای شما اولویت نباشد و تنها به ارزان بودن و کار راه اندازه بودن هولدر فکر کنید.
  2. به دلیل بازار داغ هولدرهای موبایل، تنوع مدل ها روز به روز بیشتر میشوند؛ برای همین انتخاب بهترین مدل ها کار آسانی نیست.

با این وجود، سوالاتی را برای شما مطرح می‌کنیم تا با کمک آنها بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید:

قبل از خرید هولدر گوشی این سوالات را از خود بپرسید

با این که هولدرهای موبایل وسایل ساده‌ای به نظر می‌رسند؛ اما برای خرید آن‌ها باید به نکات زیادی دقت داشت. بنابراین، حتما قبل از این که برای خرید اقدام کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • اتاقِ ماشین من چه شکلی است؟

قبل از هر چیز باید نگاهی به اتاقک ماشین خود بیندازید. پاسخ به این سوال که قسمت جلویی ماشین شما چه ساختاری دارد تا حد زیادی میتواند انتخاب نوع هولدر را برای شما راحت کند. به عنوان مثال اگر شیشه جلوی راننده خیلی شیب داشته باشد، ممکن است هولدر با داشبورد برخورد کند و خیلی زود بشکند.

یا اینکه اگر سطح داشبورد خودروی شما ناهموار باشد، امکان نصب هولدر مکنده روی وجود ندارد. همچنین، اگر تیغه های کانال کولر ماشین دایره ای شکل یا نازک باشند، نمیتوانید گیره های هولدر را خوب روی آن ها سوار کنید. پس قبل از اینکه اقدام به خرید هولدر کنید، بهتر است کمی فضای داخل ماشین خود را بررسی کنید.

  • مشخصات ظاهری موبایل من چیست؟

وزن و سایز موبایل خود را هم باید در هنگام انتخاب هولدر موبایل در نظر بگیرید. اگر گوشی شما دارای ابعاد بزرگی است و وزنی بیشتر از 200 گرم دارد، احتمالا هولدر مغناطیسی برای شما گزینه مناسبی است. چون هولدرهای چسبی و مکنده ای معمولاً برای گوشی ها سبک تر انتخاب بهتری هستند. البته تولید کنندگان معمولاً در بسته بندی هولدرها، در مورد نوع گوشی سازگار با نگهدارنده اطلاعات مفیدی به شما میدهند.

به عنوان مثال گوشی پرچمدار سامسونگ را در نظر بگیریم. هولدرهای آهن ربایی از جمله پرفروش ترین محسوب میشود. دلیل این امر آن است که نگهدارنده های آهن ربایی معمولاً با اکثر گوشی های بازار سازگاری دارد.

  • کدام ویژگی هولدر برای من مهم تر است؟

آیا قابلیت چرخش برای شما اهمیت دارد یا تنظیم ارتفاع برای شما کاربردی‌تر است؟ آیا از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنید و نیاز است که آن را در ماشین و حین سفر هم شارژ کنید؟ به دنبال یک هولدر با قابلیت شارژ بی‌سیم هستید یا ترجیح می‌دهید از همان استفاده کنید؟

هولدر هم مانند هر محصول دیگری از تنوع کاربری زیادی برخوردار است و این شما هستید که با مشخص کردن انتظارات خود، بهترین هولدر گوشی را برای انتخاب میکنید.

مهم ترین سوالات کاربران در مورد خرید بهترین هولدر موبایل

همیشه نکاتی وجود دارد که تنها بعد از استفاده طولانی مدت از محصول به آن میرسید و به خود میگویید که ای کاش قبل خرید کمی در مورد این موضوعات اطلاعات کسب میکردید. قصد ما در این بخش دقیقاً این است که این سوالات حیاتی را زیر ذره بین ببریم و مهم ترین ابهامات در مورد هولدر گوشی را برای شما برطرف کنیم.

  1. هولدرهای سازگار با قاب چه کاربردی دارند؟ برای استفاده از برخی هولدرهای رایج بازار، مجبورید گارد یا قاب گوشی خود را بردارید و سپس آن را در هولدر قرار دهید. این کار در بلند مدت میتواند به بدنه گوشی شما صدمه وارد کند. اما هولدرهایی که با قاب سازگارند، قابلیت نصب گوشی های با قاب را هم دارند تا دیگر خیالتان از بابت آسیب فیزیکی به گوشی راحت باشد.
  2. ظرفیت هولدر با قابلیت شارژ گوشی چقدر باید باشد؟ به طور کلی، هولدرهایی که قابلیت شارژ دارند باید ظرفیتی معادل 5 تا 10 وات داشته باشند تا بدون آسیب به باتری گوشی، موبایل را شارژ کنند.
  3. آیا هولدرهایی داریم که مختص مدل خاصی از موبایل هستند؟

بله، شما میتوانید هولدرهایی تهیه کنید که مختص گوشی های اندرویدی یا آیفون هستند ولی اصلاً فکر نکنید هولدرهای انحصاری یک گوشی، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میدهند. بهتر است معیار خوب بودن هولدر را بر اساس نکاتی که در قسمت قبل به شما گفتیم مشخص کنید.

به عنوان مثال برخی از مدل های گوشی سامسونگ، دارای قابلیت شارژ وایرلس هستند. در بین هم برخی از هولدرها قابلیت شارژ بی سیم دارند و میتوانند برای این دسته از گوشی ها ایده آل باشند.

  1. یک هولدر گوشی ایده آل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

علاوه بر امکانات ابتدایی هولدر، یک نگهدارنده ایده آل میتواند دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت چرخش 360 درجه گوشی
  • نصب ساده و راحت
  • مکانیسم سریع آزاد کردن گوشی برای جدا کردن بدون دردسر گوشی از هولدر
  1. میتوانم از هر جایی هولدر بخرم؟

به دلیل تنوع بالای هولدرهای بازار، توصیه میکنیم از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی استفاده کنید. با اینکه قیمت وسوسه انگیز دست فروش های مترو و خیابان، میتواند شما را برای خرید متقاعد کند ولی تجربه نشان داده که نقص های یک هولدر به مرور زمان خود را نشان میدهند. این نواقص معمولاً شامل موارد زیر است:

  • ضعیف شدن چسب، مکنده یا مغناطیس هولدر بعد از چند روز استفاده
  • هرز شدن پیچ ها و گیره های نگهدارنده

سخن آخر: نظرات کاربران فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی، میتواند در خرید بهترین هولدر موبایل به شما کمک کنند 

یکی از مواردی که میتوانید خیلی خوب روی آن حساب باز کنید، نظرات، نقد و بررسی های کاربرانی است که برای مدتی از هولدرها استفاده کرده اند. این نظرات به دلیل اینکه بدون هیچ گونه تعصبی نوشته میشوند، میتوانند در انتخاب بهترین هولدر به کمک شما بیایند. امیدواریم بتوانید با خواندن این مقاله، بدون نگرانی و استرس هولدر مورد نظر خود را سفارش دهید و از رانندگی و سفر خود لذت ببرید. شما از چه هولدری برای موبایل خوهولدر موبایل یکی از ابزارهای ضروری در خودرو است که به راننده کمک می‌کند تا بدون در دست گرفتن گوشی موبایل کارهایی مانند پاسخگویی به تماس‌ها، یافتن مسیر روی نقشه موبایل، انتخاب موسیقی مورد نظر و … را انجام دهد؛ بنابراین، خرید نگه‌دارنده‌ای که نیازهای راننده را برآورده کند، مهم است، در این مطلب به 10 هولدر موبایل اشاره شده است که از نظر مشتریان بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند.

پایه نگهدارنده اسمارت فون به ایزی وان تاچ 3

این نگهدارنده مدت‌هاست طرفداران زیادی داشته است، اگر به دنبال هولدر موبایلی هستید که محکم باشد و بتوانید با خیال راحت گوشی خود را روی آن قرار دهید، هولدر موبایل  iOttie Easy One Touch 3 برای شما مناسب است.

 

این دستگاه نه تنها قوی است، بلکه شیک و زیباست و می‌تواند به خودروی شما زیبایی بی افزاید، به علاوه مکانیزم بسیار انعطاف‌پذیری دارد و به‌گونه‌ای ساخته شده است که در زوایای مختلف قابل تنظیم است و به راحتی می‌توانید گوشی موبایل خود را روی آن قرار دهید و از ایمنی آن مطمئن باشید.

قدرت چسبندگی لنت پشت این هولدر بسیار زیاد است و محکم به داشبورد یا شیشه جلوی ماشین می‌چسبد و تا زمانی که خودتان آن‌ها را بردارید سر جای خود می‌مانند. دسته تلسکوپی آن قابل جدا شدن است و به شما امکان می‌دهد صفحه‌نمایش موبایل خود را بهتر ببینید.

 

پایه نگهدارنده یونیورسال 

این هولدر گوشی شما را محکم نگه می‌دارد، البته مجهز به دکمه‌ای است که با فشردن آن می‌توانید گوشی را از روی هولدر جدا کنید، این دستگاه دارای زاویه حرکت 360 درجه است و می‌توانید مناسب‌ترین زاویه دید را تنظیم کنید.

با استفاده از این هولدر می‌توانید در حالی که با خیال راحت رانندگی می‌کنید، تماس‌های تلفنی برقرار کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا مسیر خود را پیدا کنید بدون اینکه نگران افتادن تلفن همراه خود باشید.

هولدر یونیورسال گوشی هوشمند برای نگهداری انواع گوشی‌های موبایل با سایزهای 1.9 تا 3.7 اینچ مناسب است، همچنین برای نگهداری گوشی‌های آیفون و جی‌پی‌اس استفاده می‌شود، این دستگاه دارای یک سال گارانتی خرید هست.

محصولات فروشگاه سورن استور:

پایه نگهدارنده گوشی موبایل Mpow


این نگهدارنده موبایل از پلاستیک بسیار محکم و مرغوب ساخته شده است و سر آن دارای خاصیت مغناطیسی است و به راحتی گوشی موبایل شما را نگه می‌دارد و حتی اگر در جاده‌های ناهموار رانندگی کنید و ماشین شما لرزش داشته باشد، گوشی موبایل شما روی آن نمی‌لغزد

اگر دستگاهی بخرید که بتوان آن را روی سیستم تهویه نصب کرد، نصب آن راحت‌تر از همیشه خواهد بود؛ زیرا این مدل نگهدارنده طراحی نسبتاً ساده‌ای دارد، نصب و حذف آن آسان است. این دستگاه دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و می‌توانید گوشی موبایل خود را در هر زاویه‌ای که بخواهید بر روی آن قرار دهید.

محصولات فروشگاه سورن استور:


این پایه نگهدارنده نیز از نوع مغناطیسی بوده و برای نصب بر روی سیستم تهویه مطبوع خودرو بسیار عالی هست، در واقع شما می‌توانید آن را در کمتر از 3 دقیقه نصب کنید، آن‌ قدر بزرگ نیست که فضای زیادی را اشغال کند و همچنین به راحتی بر روی سیستم تهویه مطبوع انواع خودروها قرار می‌گیرد.

ویژگی آهنربایی این هولدر بسیار قوی است و به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را در هر زاویه‌ای که می‌خواهید قرار دهید، البته باید یک نوار مغناطیسی نازک در پشت گوشی موبایل خود بچسبانید، در ضمن این محصول دارای یک سال گارانتی هست.

محصولات فروشگاه سورن استور:


این هولدر موبایل با توجه به بررسی درجه در وب‌سایت آمازون طرفداران زیادی دارد و طراحی آن به‌گونه‌ای است که روی کولر، شیشه جلو یا داشبورد نصب می‌شود و به لطف قدرت مکش خود، محکم در جای خود ثابت می‌ماند

این محصول مجهز به پایه‌های مختلفی است که می‌توانید با توجه به نیاز خود از یکی از آن‌ها استفاده کنید، دسته نیز بلند و انعطاف‌پذیر است و می‌توانید گوشی خود را در هر زاویه‌ای قرار دهید، می‌توانید این هولدر را 360 درجه بچرخانید، طراحی آن زیبا و هماهنگ با فضای داخلی خودرو است.

محصولات فروشگاه سورن استور:


این هولدر معروف‌ترین و مطمئن‌ترین برند این محصول است، این هولدر موبایل به راحتی بر روی سیستم تهویه مطبوع خودرو نصب می‌شود و از آنجایی که روی شیشه جلوی خودرو تعبیه نشده است جلوی دید شما را در هنگام رانندگی نمی‌گیرد.

برای استفاده راحت‌تر از این پایه دکمه‌هایی روی آن تعبیه شده است که با فشردن آن‌ها به راحتی می‌توان گوشی موبایل را از پایه نگهدارنده جدا کرد و به سرعت آن را از پایه جدا کرد، دوام و زیبایی این پایه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

محصولات فروشگاه سورن استور:

این پایه موبایل بسیار محکم است و می‌تواند تلفن همراه شما را با خیال راحت در آن قرار دهد، دسته‌های آن موبایل را محکم نگه‌داشته و از افتادن آن جلوگیری می‌کند.

مقالات مرتبط:

نگهدارنده عمودی گوشی موبایل باسئوس برای نصب روی داشبورد یا هر سطح صاف دیگری از خودروها مناسب است، این پایه دارای آهنرباهای Rb بسیار قوی و محکمی است که می‌تواند گوشی شما را حتی در هنگام رانندگی در سطوح ناهموار جاده یا ترمز ناگهانی به خوبی نگه دارد.

این پایه دارای طراحی 360 درجه است که می‌توانید گوشی خود را در هر جهتی که می‌خواهید قرار دهید، جنس آن بسیار مرغوب و مستحکم بوده و از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد، در واقع آنتی‌اکسیدان است و در برابر سایش مقاوم است.

به دلیل لنت‌های نرمی که دارد، وقتی گوشی موبایلتان را روی آهنربا قرار می‌دهید، روی بدنه آن خط و خش ایجاد نمی‌کند، شما می‌توانید این هولدر موبایل را با استفاده از نوارهای چسب همراه آن بر روی داشبورد و سایر سطوح صاف نصب کنید. در حین نصب، آن را به مدت 1 تا 3 دقیقه فشار دهید تا محکم در جای خود ثابت بماند، 12 ساعت پس از نصب از آن استفاده کنید.

پایه نگهدارنده موبایل باسئوس با قابلیت شارژ بی‌سیم

این پایه نگهدارنده موبایل دو منظوره است و دو کار را هم‌زمان برای شما انجام می‌دهد، این هولدر نه تنها گوشی شما را نگه می‌دارد، بلکه یک شارژر بی‌سیم است و می‌توانید بدون نیاز به کابل شارژ، گوشی خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

در واقع این هولدر مجهز به استاندارد شارژ «Qi» یا القایی است ،Chi یک رابط استاندارد است که برای انتقال توان الکتریکی القایی تا فواصل 4 سانتی‌متری توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم ایجاد شده است، این هولدر با اکثر گوشی‌های موبایلی که رابط‌چی استاندارد دارند مانند گلکسی سامسونگ و برخی آیفون‌ها سازگار است.

این هولدر موبایل علاوه بر نگه‌داشتن گوشی موبایل شما می‌تواند عمر باتری موبایل شما را به حداکثر برساند، یکی از ویژگی‌های این محصول چرخش 360 درجه آن است و می‌توانید گوشی موبایل خود را در هر زاویه دلخواه قرار دهید، همچنین می‌توانید این پایه را به راحتی روی سیستم تهویه مطبوع خودرو نصب کنید و یا آن را روی داشبورد و شیشه جلو بچسبانید، این پایه علاوه برچسب دارای آهنربا نیز هست و طراحی آن بسیار شیک و زیبا هست.

مقالات مرتبط:

 پایه نگهدارنده موبایل باسئوس، مدل O-Type

این هولدر یک هولدر موبایل دو منظوره است و علاوه بر نگه‌داشتن گوشی موبایل شما به کابل شارژ نیز مجهز است، این کابل از پلی کربنات مرغوب ساخته شده و سرعت شارژ گوشی موبایل شما با این کابل 2.1 آمپر است، این سرعت شارژ در محدوده استاندارد است.

 

بالاترین نرخ شارژ در فناوری شارژ استاندارد 2.4 آمپر است، طول کابل 0.8 متر است که استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند، علاوه بر این، یک گیره کوچک به کابل متصل می‌شود که به‌وسیله آن می‌توان کابل را در مکانی مناسب در خودرو نگه داشت، این یک گیره چسب است.

این پایه نگهدارنده انعطاف‌پذیر بوده و 360 درجه می‌چرخد ​​و می‌توانید آن را در هر زاویه‌ای که بخواهید قرار دهید، مناسب برای نصب بر روی تمامی سطوح صاف خودرو مانند داشبورد و شیشه جلو همچنین با اکثر تلفن‌های همراه و همچنین دستگاه‌های آیفون اپل سازگار است.


:
محصولات فروشگاه سورن استور

 

سخن آخر


انواع پایه نگهدارنده با کاربرد مکالمه حین رانندگی، عکاسی و سلفی، نگهداری گوشی روی میز و شارژ سریع‌تر تولید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید هولدر گوشی سازگاری آن با گوشی‌های مختلف حتی پشتیبانی از تبلت است.

فروشگاه سورن؛ با چند سال سابقه درخشان در توزیع گوشی و در سراسر ایران، تقاضای تمام مشتریان را در رابطه با خرید موبایل و تبلت در تمام برندها، قطعات گوشی مانند تاچ ال سی دی و باتری هر مدل گوشی و همچنین لوازم جانبی گوشی، پوشش داده و همچنان بابهترین کیفیت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مقالات مرتبط:

با هولدر موبایل و کاربرد آن آشنا شوید!

اگر به دنبال یک وسیله کارآمد برای نگهداری موبایل خود در هنگام رانندگی، مطالعه در موبایل یا تماشای فیلم و سریال هستید، هولدر یک انتخاب خوب برای شما است. هولدرهای موبایل و تبلت، انواع مختلفی دارند که هر کدام برای اتصال به جای خاصی طراحی شده‌اند. همچنین، هولدرهای گوشی می‌توانند استفاده از گوشی در هنگام رانندگی را برای شما ساده‌تر کنند و احتمال تصادف را پایین بیاورند.

در این مقاله به معرفی Mobile Holder و کاربرد آنها می‌پردازیم تا با شناختی کامل، هولدر موبایل مورد نظر خود را از فروشگاه میا مارکت خریداری کنید.

درباره پایه نگهدارنده گوشی و تبلت

هولدر موبایل در واقع یک پایه نگهدارنده برای گوشی است که امکان وصل شدن به هر جایی را دارد. به عنوان مثال، یکی از مواردی که پایه نگهدارنده گوشی و تبلت به شدت کارآمد می‌شود، در هنگام رانندگی است. بسیاری از تلفات رانندگی و تصادفات، به دلیل حواس پرتی از طریق موبایل است.

به کمک هولدر، می‌توانید موبایل خود را دقیقا رو به روی خود، ثابت کنید و تلفن پاسخ دهید یا موزیک پخش شده در ماشین را عوض کنید. تمام این کارها، بدون حواس پرتی و به راحتی در هنگام رانندگی انجام می‌شود. البته، تنها کاربرد هولدر گوشی در خودرو نیست.

در هنگام درس خواندن، آشپزی کردن، پادکست گوش دادن یا حتی تماشای فیلم در گوشی موبایل، می‌توانید از هولدر موبایل استفاده کنید. برای خرید هولدر موبایل، تنها نباید به قیمت آن توجه کنید یا یک نگهدارنده موبایل ارزان برای خود تهیه کنید.

چرا که بسیاری از هولدرهای موبایل، برای تمامی گوشی‌ها طراحی نشده‌اند یا قابلیت نگهداری بالایی ندارند، به همین دلیل ممکن است، موبایل شما از هولدر جدا شود. همچنین، برخی از هولدرها، قابلیت چسبندگی بالایی ندارند و به هر جایی متصل نمی‌شود. قبل از ، باید تمامی این نکات را در نظر بگیرید و یک مدل خوب و باکیفیت را برای خود انتخاب کنید.

انواع هولدرهای موبایل

هولدرهای موبایل در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل، برای استفاده هر چه آسان‌تر، انواع مختلفی از Holder طراحی شده که پایه‌های آن، برای اتصال به جاهای متفاوتی است. انواع هولدرهای موبایل شامل مورد زیر می‌شود.

هولدر آهنربایی

هولدر موبایل آهنربایی در همه جایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل این هولدر، آهنربایی است. یعنی تلفن همراه شما به کمک یه صفحه مغناطیسی، به هولدر متصل می‌شود و در هر جایی قابل نصب است. از ویژگی‌های مثبت این نوع هولدر، جداسازی راحت و سریع موبایل از هولدر است. به عنوان مثال، زمانی که موبایل شما بر روی هولدر است و می‌خواهید یک تماس شخصی را پاسخ دهید، به سرعت می‌توانید موبایل را از هولدر جدا کنید.

هولدر پایه بلند

هولدر گوشی پایه بلند، امکانات بیشتری نسبت به هولدر آهنربایی دارد. این مدل از هولدرها، موبایل شما را با کمک دو بازوی فنری نگه می‌دارند. از ویژگی منحصر به فرد هولدر پایه بلند، می‌توان به باز شدن پایه‌های آن اشاره کرد. به عنوان مثال، اگر شما قصد تماشای یک فیلم را در هنگام خواب دارید، هولدر را به بالای تخت وصل کرده و موبایل را روی هولدر قرار می‌دهید. حالا پایه‌های هولدر را باز می‌کنید و موبایل را دقیقا روبه روی چشم خود قرار می‌دهید.

هولدر چسبی

هولدرهای چسبی، برای استفاده در یک جای ثابت طراحی شده‌اند. چرا که هولدر توسط یک ماده چسبنده قوی، به محل مورد نظر متصل می‌شود و موبایل روی آن قرار می‌گیرد. جداسازی و چسباندن مجدد هولدر بر روی جایی دیگر، کمی دشوار است. پس، پیشنهاد می‌کنیم که اگر هولدر را به داشبورد ماشین وصل می‌کنید، دیگر آن را جا به جا نکنید.

هولدر مکشی

قطعا شما هم گیره‌های مکنده سیلیکونی را دیده‌اید. این نوع از هولدر دارای یک گیره سیلیکونی مکنده است که بیشتر برای اتصال به شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از خرید این نوع از هولدرهای موبایل، باید به کیفیت مکش آن دقت کنید. چرا که اگر کیفیت خوبی نداشته باشد، به مرور زمان قابلیت و کارایی خود را از دست می‌دهد.

هولدر گیره‌ای

پایه هولدرهای گیره‌ای، همان‌طور که از اسمشان پیدا است، مانند یک گیره هستند و به هر جایی متصل می‌شوند. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از هولدر گیره‌ای، اتصال به دریچه کولر خودرو است. البته، باید دقت کنید که در هنگام استفاده از کولر یا بخاری، آن دریچه‌ای که هولدر روی آن قرار دارد را ببندید. در غیر این صورت، تلفن همراه شما آسیب می‌بیند.

کاربرد هولدر گوشی در زندگی روزمره

همان‌طور که اشاره کردیم، بیشترین کاربرد پایه نگهدارنده گوشی در هنگام رانندگی است. به همین دلیل، بیشترین مزایای هولدر موبایل، به همان زمان برمی‌گردد که برخی از آنها، عبارت‌اند از:

  • برای همه ما پیش آمده که در هنگام استفاده از موبایل، از دستمان سرخورده و زیر صندلی افتاده باشد. با استفاده از پایه نگهدارنده گوشی و تبلت، گوشی همیشه ثابت است و کار کردن با آن راحت‌تر می‌شود.
  • در هنگام استفاده از تلفن همراه، حواس پرتی ایجاد نمی‌شود که در نتیجه، یک تصادف را به همراه داشته باشد.
  • در رانندگی‌های طولانی، می‌توانید موبایل خود را بر روی هولدر قرار دهید و از نرم افزارهای جهت یابی و پخش موسیقی استفاده کنید.
  • در هنگام مسافرت، می‌توانید موبایل را بر روی هولدر گذاشته و برای دیگر اعضای خانواده تنظیم کنید تا مشغول دیدن فیلم یا سریال شوند.
  • هولدر موبایل، تنها برای استفاده در ماشین نیست. موتورسواران و دوچرخه سواران نیز می‌توانند از هولدر برای استفاده از نرم افزارهای جهت‌یابی استفاده کنند.
  • اگر اهل دیدن فیلم و سریال در تلفن همراه خود هستید، قطعا گرفتن موبایل در ساعت‌های طولانی روی دست، کمی سخت است. می‌توانید تلفن همراه را بر روی هولدر گذاشته و فیلم و سریال محبوب خود را ببینید.
  • در هنگام آشپزی هم می‌توانید از پایه نگهدارنده گوشی و تبلت استفاده کنید. گوشی را بر روی هولدر گذاشته و دستور پخت را مطالعه کنید. در این حالت، بر روی موبایل شما، آب یا هر چیز دیگری در هنگام آشپزی ریخته نمی‌شود.

معیارهای خرید یک هولدر موبایل خوب

در هنگام خرید هولدر موبایل، باید ویژگی‌های آن را به خوبی درنظر بگیرید. بسیاری از هولدرهایی که به فروش می‌رسند، کیفیت خوبی ندارند و به مرور زمان، کارایی خود را از دست می‌دهند. پس، قبل از خرید به ویژگی‌های زیر توجه کنید.

باتوجه به مورد نظر، می‌توانید به فروشگاه معتبر میامارکت مراجعه کنید.

در نظر گرفتن ویژگی‌های موبایل

قبل از خرید هولدر، باید گوشی همراه خود را مورد بررسی قرار دهید. ابعاد و وزن آن را در نظر بگیرید. چرا که بسیاری از هولدرها، مخصوص تلفن‌های سبک وزن هستند یا بازوهای اطراف آن، مناسب برای تلفن همراه ‌های بزرگ نیستند. به عنوان مثال، اگر موبایل شما بیش از 200 گرم وزن دارد، هولدرهای آهنربایی را انتخاب کنید. زیرا قابلیت نگهداری موبایل‌هایی با وزن بالا را دارند.

قابلیت‌های چرخش هولدر

با توجه به نوع استفاده خود، قابلیت چرخش هولدر را درنظر بگیرید. بسیاری از هولدرها، قابلیت چرخش ندارند و موبایل شما را ثابت نگه می‌دارند. ولی برخی دیگر از هولدرها که بیشتر برای تماشای فیلم استفاده می‌شوند، قابلیت چرخش 360 درجه دارند.

 

اندازه گیری شیب شیشه ماشین

اگر قصد نصب هولدر بر روی شیشه ماشین خود را دارید، باید زاویه و شیب آن را اندازه بگیرید. شیشه‌هایی که شیب بالایی دارند، در چرخش و تغییر جهت هولدرهای چسبی و مکنده محدودیت ایجاد می‌کنند.

مدل دریچه کولر ماشین

دریچه کولر خودرو‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آنها مستطیلی و برخی دیگر دایره‌ای هستند. به همین دلیل، نمی‌توان برای تمام آنها از یک نوع هولدر گیره‌ای استفاده کرد. پس، اگر قصد اتصال هولدر به دریچه کولر ماشین را دارید، مدل آن را درنظر داشته باشید و طبق آن، هولدر را خریداری کنید.

قیمت هولدر

موبایل یک وسیله حساس و در حال حاضر، گران قیمت است که باید در نگهداری از آن، دقت کنیم. هولدرها که وظیفه نگهداری از موبایل را دارند نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بسیاری از هولدرهایی که با قیمت پایین به فروش می‌رسند، کیفیت خوبی ندارند و قطعا، بعد از مدت زمان کوتاهی، گوشی شما نگه نداشته و باعث آسیب به آن می‌شوند.

پس، دقت کنید که یک هولدر با برند مشخص و قیمت معقول خریداری کنید.‌ چرا که از یک هولدر ارزان قیمت، نمی‌توان توقع کیفیت بسیار بالا را داشت.

دلایلی برای لزوم استفاده از هولدر موبایل درخودرو

با توجه به مطالبی که در بالاتر مطالعه کردید، به نظر شما، دلایل لزوم استفاده از ، مخصوصا در هنگام رانندگی چیست؟ چند نمونه از دلایلی که خرید هولدر موبایل را برای هر راننده‌ای واجب می‌کند، عبارت‌اند از:

  • حواس پرتی ناشی از استفاده از موبایل را در هنگام رانندگی کاهش می‌دهد.
  • احتمال به سرقت رفتن گوشی همراه در پشت فرمان را کاهش می‌دهد.
  • برقراری تماس بسیار راحت انجام شده و کیفیت صدا به خوبی منتقل می‌شود.
  • استفاده از نرم افزارهای مسیریاب و دسترسی به آن برای رانندگان آسان‌تر می‌شود.
  • امکان پخش فیلم و سریال را برای دیگر سرنشینان ماشین به وجود می‌آورد.
  • می‌توانید به راحتی گوشی همراه خود را به متصل کرده و همچنان از آن استفاده کنید.
  • به طور کلی، دسترسی به موبایل، استفاده از آن و پخش موسیقی به سادگی انجام می‌شود.

کلام آخر

پایه نگهدارنده گوشی یک وسیله کارآمد و ضروری بر هر فردی است که دائما از موبایل خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید یک هولدر موبایل خوب و باکیفیت را سفارش دهید. از کیفیت محصولات فروشگاه ما مطمئن باشید. چرا که همگی دارای ضمانت و امکان بازگشت کالا هستند.

 

د استفاده میکنید؟ نظرات و تجربیات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

گی به‌خصوص در ماشین به کار می‌آید.

همچنین یکی از معدود مدل‌های این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی است که با قاب‌های بافت دار سازگاری دارد.