عمومیکسب و کار ایرانی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی است و می توان از آن برای زیباتر شدن اتاق استفاده کرد. انواع نورپردازی فضاهای متفاوتی را در اتاق شما ایجاد می کند و می تواند حال و هوای خانه شما را تغییر دهد. همانطور که می دانید نوع نور و نحوه قرارگیری آن دو جنبه مهم در طراحی داخلی است. انتخاب مبلمان، اندازه اتاق و انتخاب رنگ به نور بستگی دارد. در این مقاله به اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی می پردازیم و در نهایت چگونگی تاثیر نورپردازی بر رنگ بندی مبلمان را برجسته می کنیم.

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی

تاثیر نور بر رنگ

ابتدا، ارزش دارد با یک واقعیت آشنا شوید: فضای یک اتاق توسط نور منعکس شده از سطوح دیوار تعیین می شود. هر چه بیشتر دیوارها را روشن کنید، اتاق بزرگتر و بزرگتر به نظر می رسد. علاوه بر این، استفاده از نور مناسب روی دیوار می تواند رنگ دیوار را ملایم تر نشان دهد. حرفه ای ها همچنین از نورپردازی ملایم برای روشن کردن کف استفاده می کنند و رنگ های تیره و روشن را بیشتر برجسته می کنند.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

برخی از عناصر را با نور برجسته کنید

نور را می توان به دو روش مختلف استفاده کرد: نورپردازی عناصر خاص در یک اتاق یا نورپردازی کل اتاق. می توانید از نور برای برجسته کردن یک عنصر خاص در اتاق استفاده کنید. این عنصر می تواند هر چیزی باشد. میز تلویزیون یا گلدان یا پانل. بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، می توانید لامپ را روی زمین یا روی دیوار نصب کنید. با نورپردازی مناسب در خانه خود می توانید حال و هوای خانه خود را تغییر دهید.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

به عملکرد زیر نور توجه کنید

کار و کاری که برنامه ریزی می کنید یکی از مهم ترین جنبه های دکوراسیون داخلی است. لوسترها هر اتاق را روشن می کنند. در حالی که چراغ های دیواری طول اتاق را افزایش می دهند و بخشی از اتاق را روشن می کنند. به همین دلیل است که انواع آتش و انواع آتش تکامل یافته است.


با نورپردازی فضای اتاق را تغییر دهید

حال و هوای اتاق، نورپردازی

یکی دیگر از اهمیت های نور در دکوراسیون داخلی، تغییر فضای اتاق است. نور مصنوعی و طبیعی نحوه دیدن فضای اتاق را تغییر می دهد. اتاق های تاریک نیاز به نور طبیعی دارند. اگر نور کمتری وجود داشته باشد، فضا باریکتر به نظر می رسد و اگر مبلمان به درستی چیده نشود، دکوراسیون اتاق خراب می شود. نور طبیعی بهتر از نور مصنوعی است و رنگ های بهتری را نشان می دهد.

اگر می خواهید نور طبیعی بیشتری در خانه داشته باشید، داشتن پنجره های بزرگ ضروری است. باید از پرده های شفاف استفاده کرد. اگر نور طبیعی وجود ندارد، از لامپ، لامپ و لامپ استفاده کنید.

جلوه نورپردازی رنگ مبلمان

تاثیر نور در رنگ آمیزی مبلمان

آیا تا به حال متوجه شده اید که دیوارهای تاریک اتاق شما در ساعات خاصی از روز سیاه و دیوارهای سفید در عصر به رنگ زرد به نظر می رسند؟ در واقع جهتی که نور به دیوار برخورد می کند می تواند موقعیت خورشید را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ اون دیوار

قبل از ورود به مباحث باید بگوییم که رنگ مبلمان یکی از مهمترین موارد در طراحی داخلی شماست. شما باید رنگ مبلمان را با توجه به نوع نور اتاق نشیمن خود انتخاب کنید. فروشگاه چوب ایرانی دارای تنوع بی نظیری در رنگ مبلمان است و شما می توانید مبلمان مورد نظر خود را از بین انواع مبلمان انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته را بررسی می کنیم:

نور طبیعی نقش مهمی در طراحی سالن همایش شما دارد. اگر اتاق رو به شمال باشد، نور ملایمی وارد اتاق می شود و آن را گرم و صمیمی می کند. در این حالت رنگ های تیره تیره تر و رنگ های روشن تیره تر به نظر می رسند.

اگر نوردهی به سمت جنوب باشد، نور بیش از حد خواهد بود. در این صورت رنگ های تیره روشن تر و رنگ های روشن تر (مخصوصا سفید) روشن تر به نظر می رسند.

اتاق هایی که در ضلع غربی خانه شما قرار دارند، عصرها روشن و صبح ها تاریک هستند. اتاق های ضلع شرقی برعکس اتاق های غرب هستند. به همین دلیل نورپردازی تاثیر زیادی بر رنگ های اتاق دارد.

در یک اتاق بزرگ با مبلمان چوبی تیره نور وجود دارد.

نورپردازی در اتاق های بزرگ با مبلمان چوبی تیره

برای درک اهمیت نور در طراحی داخلی باید بدانید که چوب تیره در دکوراسیون اتاق را تاریک می کند; به خصوص اگر اتاق ها کوچک باشند یا مبلمان زیادی داشته باشند. برای روشن کردن اتاق، باید با نورهای رنگی روشن بازی کنید. حتی می توانید از نورهای خنک مانند مهتاب استفاده کنید. نور طبیعی بهترین انتخاب برای اتاق هایی با کف چوبی تیره است.

نورپردازی در یک اتاق بزرگ با مبلمان روشن

نور در یک اتاق بزرگ با مبلمان روشن

اتاق هایی با مبلمان چوبی سبک نیاز به نور طبیعی دارند. توجه داشته باشید که نور نباید خیلی گرم یا زرد باشد. مبلمان سفید و سایر رنگ های روشن و براق مد روز هستند و در فضاهای مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات مبلمان نور را منعکس می کنند و حتی اگر پنجره ای در اتاق وجود نداشته باشد، احساس روشنایی در اتاق ایجاد می کنند. بنابراین لازم است از نور زیاد استفاده نشود. نور کم شما را به آرامش دعوت می کند و فضایی مینیمال در خانه شما ایجاد می کند.

نتیجه

نورپردازی یکی از کاربردی ترین عناصری است که توسط طراحان حرفه ای برای دگرگونی هر فضا استفاده می شود. همچنین رنگ مبلمان یکی از مهم ترین عوامل در طراحی داخلی است. در این مقاله به اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی پرداختیم و نکاتی را در مورد تاثیر نور بر رنگ آمیزی مبلمان بیان کردیم.