عمومیکسب و کار ایرانی

ایا ترشی لیته چاق کننده است؟

رشی به عنوان جزء جدایی ناپذیر غلات ایران صادر می شود و استفاده از آن علاوه بر زیبایی محدودیت هایی نیز دارد.

بیشتر مردم دوست دارند همراه غذا یک کاسه ماست، سالاد یا ترشی بخورند. این استفاده بسیار محبوب از کاندوم جدایی ناپذیر از سفره در نظر گرفته می شود.

در تهیه ترشی از میوه ها و سبزیجات خام و بدون نیاز به حرارت استفاده می شود، بنابراین برخی از مواد مغذی حفظ می شود، اما در تهیه ترشی های با نمک زیاد، جوهر آن از بین می رود. نمک و سرکه موجود در خیارشور برای سلامت بدن و سیستم ایمنی مهم است.

کمی سیر طبیعتی گرم کننده دارد، برای بیماری های قلبی و فشار خون مفید است، اما اگر این حبه در خانه تهیه و کهنه شود، خواص درمانی بیشتری خواهد داشت. برای خرید ترشی لیته با شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی همراه باشید.


اثرات غذا

ترشی ها حاوی اسید فروکتوز (قند) هستند که در درازمدت باعث افزایش وزن می شود، هرچند این باور که خوردن ترشی باعث کاهش چربی خون می شود، باور نادرستی است. ترشی مانند مربا اشتها را افزایش می دهد و در نهایت منجر به پرخوری می شود که یکی از جنبه های مهم چاقی است.

اگر چاق هستید و می خواهید وزن کم کنید، بهتر است در مصرف خیار احتیاط کنید. اما اگر کم وزن هستید، می توانید خیار را همراه غذا بخورید زیرا خیار اشتها را افزایش می دهد.

همچنین باید توجه داشت که مصرف ترشی هایی مانند سرکه و آبلیمو به همراه ماست از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کند، همچنین باعث افزایش دفع کلسیم توسط کلیه ها و سپس افزایش دفع کلسیم و مفاصل و در نهایت باعث پوکی استخوان می شود .

درست است که مصرف اسید تا حدودی به سم زدایی کبد و صفرا و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند، اما آنچه مهم است این است که زیاده روی در مصرف آن احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. افراد مبتلا به سوء هاضمه یا روده های تحریک پذیر باید از خوردن اسید خودداری کنند.

خوردن زیاد خیار باعث حواس پرتی و کندی حافظه می شود و به دلیل سرد مزاجی باعث سردی مغز می شود. با کم خونی، بهتر است از مصرف ترشی خودداری کنید، زیرا خیار خون سازی را کاهش می دهد. از دیگر مضرات ترشی ها می توان به فشار خون، تشدید بیماری های قلبی عروقی، تشدید آرتروز در سنین بالا اشاره کرد و مصرف زیاد آنها منجر به کبد چرب می شود.

اگر بلغمی هستید و ترشی می خورید به این نکته توجه کنید که دو نوع مزاج گرم و سرد وجود دارد. بلغم ها حالت سردتری دارند و با توجه به اینکه سرکه سرد و خشک است. ترشحات سرد افراد بلغمی را ضعیف، بی حس و افسرده می کند.

مصرف سرکه برای خانم ها توصیه نمی شود زیرا سرکه می تواند باعث بی نظمی قاعدگی و پریودهای دردناک شود.

نکاتی در مورد ترشیجات

ترشی ها را نباید در ظروف فلزی نگهداری کرد، زیرا در واکنش بین ظرف فلزی و اسیدیته سرکه، مواد مضری تولید می شود که برای سلامت جسمانی خطرناک تلقی می شوند همچنین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ترشی، آبلیمو مناسب نیستند. و آب، چون به مرور زمان پوسیده می شوند و برای سلامتی مضر هستند، توصیه می شود ترشی ها را در بطری های شیشه ای نگهداری کنید.