عمومیکسب و کار ایرانی

برندینگ جعبه یا برندینگ بست بندی

 

زمانی که افراد در راهرو های یک فروشگاه قدم می زنند تا خرید کنند، بسیاری از کالا هایی که نظر آن ها را جلب کرده و به سمتش دست دراز می کنند، بسته بندی هایی جذاب و خلاقانه دارند و همین امر اهمیت هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی و میزان تاثیر گذاری آن بر جلب مخاطب را مشخص می کند.در بسته بندی خلاقانه عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا محصول در قفسه یک فروشگاه بدرخشد

 

اهمیت نوشتار در بسته‌بندی و برند سازی

شخصی‌سازی بسته‌بندی های عمومی سبب می‌شوند تا کاربران بتوانند خیلی سریع‌تر به آنچه که نیاز دارند برسند. زیرا تولید بسته‌بندی‌های شخصی در تعداد بالا نیاز به صرف زمان و هزینه بالایی دارند. در حالی که با استفاده از برچسب، مهر، چاپ و غیره. سریعا می توانید جعبه سفارشی خود را با برند و لگو دلخواه آماده کنید.چاپ جعبه در اصفهان و خرید لیبل، مهر و غیره با توجه به نیاز شما برای ایجاد طرح دلخواه و منحصر به فرد بر روی جعبه‌های بسته‌بندی هزینه چندانی ندارد. علاوه بر این طیف گسترده ای را نیز شامل شود. در حالی که برای چاپ و تولید بسته‌های شخصی باید هزینه خیلی بالاتری پرداخت شود. در نتیجه در حوزه‌های کاری با تیراژ پایین صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

چه حروف به روش گود یا برجسته بر روی بسته‌بندی زده شده باشند یا از مهروموم یا مواد خاصی استفاده شود. محصولات کاغذی مانند کتاب‌ها و مواد غذایی در روند بسته‌بندی و برند سازی پیشگام هستند و چارت‌های بازاریابی رشد آرامی را در هر دو حوزه نشان می‌دهند. اگر نوسان‌های آمار و ارقام دیجیتالی را نادیده بگیریم، طراحی بسته‌بندی‌ همچنان یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در درگیر ساختن مشتریان با یک برند است. با عوض شدن ذائقه‌ها، طراحان باید از طریق مشاهده و بررسی چارت‌های مصرف‌کنندگان و فضا و محیط شکل گرفته، بیشترین مشتری را با برند خود درگیر سازند.

شخصی‌سازی یک بسته‌بندی برای یک محصول کار آسانی نیست. امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و ارسال پستی محصولاتشان فرایند سفارشی سازی بسته‌بندی‌ نیز تفاوت پیداکرده است. صاحبان فروشگاه های اینترنتی تمام تلاش خود را برای یک بسته‌بندی عالی انجام می دهند. سفارش بسته‌بندی‌هایی با طراحی وچاپ  اختصاصی هزینه‌ی بالای را شامل می‌شود و معمولا تنها در تیراژ بالا مقرون به صرفه است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای کوچک که سرمایه کمی دارند به دنبال تولید بسته‌بندی‌های اختصاصی نیستند. درر این حالت بسته‌بندی‌های عمومی برای ارسال سفارشات و محصولاتشان مناسب ترین انتخاب است.

تاثیر بسته بندی محصول در برندسازی کسب و کار به عوامل بسیاری بستگی دارد. توجه داشته باشید همان میزان که یک بسته بندی مناسب و جذاب میتواند سبب فروش بیشتر و اعتماد مشتری شود به همان اندازه نیز بسته بندی بد و بی کیفیت میتواند نام و نشان تجاری را زیر سوال ببرد. از آن جایی که در وهله اول مشتری و مصرف کننده با بسته بندی کالا بروبرو میشود، اصولی ترین راه آن است که از باکیفیت ترن متریال برای تولید بسته بندی استفاده کنید و از این مرحله به قول معروف سرسری عبور نکنید

استفاده از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات، مانند: ایجاد خلاقیت در بسته بندی محصول و طراحی های خاص و جذاب در  بسته بندی محصولات، استفاده از رنگ های متنوع باعث می شود تا محصول با بهترین بسته بندی به نمایش گذاشته شود. این یکی از همان ایده های خوب برای داشتن یک بسته بندی خلاقانه است.

تاثیر بسته بندی کالا در برندینگ

از خودتان سوال کنید که هدف از ایجاد کسب و کاری که اکنون در آن فعالیت می‌کنید، چیست؟

در بسیاری از موارد چشم انداز یک تولیدکننده از کسب و کاری که آغاز می‌کند فروش یک محصول در طی یک ماه نیست؛ بلکه برای کسب و کار و شغلی که راه اندازی کرده است، اهداف و برنامه های بلند مدتی دارد. یکی از آنها می‌تواند شناخته شدن یا به اصطلاح معروفیت در سطح بازارهای داخلی یا خارجی باشد.

مطرح شدن در بازار هدفی که یک تولید کننده برای آن سرویس های خاص در نظر می گیرد و محصولاتی را ارائه می‌کند، از اهداف بلند مدتی است که برای آن تلاش و سعی های بسیاری شده است. در این مسیر بدون اخذ نظرات مثبت و حس رضایتمندی مشتریان، هیچ گاه نمی‌توانید در بازار مقصد شناخته شوید. علت آن هم کاملا روشن و بدون نیاز به توضیح اضافات است. تکلیف یک کسب و کار با محصولی که رضایتی جلب نکرده چیست؟

بسته بندی و برندسازی را نمی توان به هیچ عنوان دو مقوله جدا از هم دانست. چراکه بسته بندی می تواند تاثیر بسیار شگرفی بر روی برندسازی یک محصول داشته باشد. اگر به دنبال روشی برای هویت سازی برند خود هستید به هیچ عنوان از طراحی بسته بندی صحیح غافل نشوید. روند‌های طراحی بسته‌ بندی ، برای ما درک صریح و روشنی از احساسات مشتریان و مشکلات پیشِ رو فراهم می‌کنند. امروزه در طراحی همه چیز به ارتباط، درک و درگیر سازی بستگی دارد. طراحان موظف‌اند موارد مهم برای مشتریان را شفاف‌سازی کنند، بشناسند و مفصل توضیح بدهند و تمامی این تجارب را در راه درست به کار بگیرند و هدایت کنند

نقش تبلیغاتی بسته ‎بندی خلاقانه

زمانی که صحبت از اعتماد به محصول می شود، باید دانست که این اعتماد دو مرحله دارد، در مرحله اول مخاطبان با دیدن بسته بندی محصولات و دریافت اطلاعاتی راجع به آن در مرحله تصمیم گیری قرار می گیرند، و این جا است که نقش یک بسته بندی مناسب در جلب اعتماد مشتری مشخص می شود.

برای مثال اگر شرکتی ادعا کند که به مسائل زیست محیطی اهمیت می دهد و قصد داشته باشد افرادی که این موضوع برایشان حائز اهمیت است را به خود جلب کند، اما کالای خود را در بسته های پلاستیکی و بازیافت نشدنی که در مرحله تولید و پس از آن به طبیعت آسیب می رسانند، ارائه کند، اولین ضربه را به اعتماد مشتریان وارد کرده و احتمالا طرفداران محیط زیست دیگر به سراغ چنین برندی نمی روند.

پس اولین هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی این است که با ظاهر مناسب و اطلاعاتی که به مخاطب می دهد باید اعتماد وی را جلب کرده تا کالا در سبد خرید مشتری قرار بگیرد.