عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین بازار محلی رامسر

یکی از اتفاق های خاطره انگیز و دلپذیر در حین سفر، حضور در بازارهای شهر مقصد و گشت و گذار و خرید در آنها است. اگر اجاره ویلا استخردار در رامسر برای شما مهم است، بهتر است حضور در بازار محلی هم فراموش نکنید. بخصوص اگر این بازارها مانند بازارهای رامسر از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار باشند، این امر جذابیت دو چندانی بدست می آورد.با ما در معرفی و آشنایی با بازارهای رامسر همراه باشید.

مرکز خرید آرامش رامسر

در خیابان عبدالرزاق و در مقابل ، بازاری بزرگ، مدرن و مجهز احداث شده است. این بازار لوکس با ۵ هزار متر مربع وسعت، دارای۱۵۰ واحد تجاری بوده و امکاناتی نظیر پارکینگ، رستوران، فست فود، شهربازی، سالن بیلیارد و بسیاری دیگر در آن وجود دارد.

آدرس: رامسر، خیابان رزاقی، روبروی هتل قدیمی رامسر

مرکز خرید نگین رامسر

مرکز خرید نگین یکی دیگر از بازارهای مدرن و جدید شهر رامسر است که در آن می توان انواع پوشاک مردانه، زنانه و محصولات آرایشی را با بهترین کیفیت خریداری کرد.

آدرس : رامسر، خیابان مطهری، مجتمع نگین

بازار ماهی فروشان رامسر

سفر به شمال و شهر رامسر بدون ماهی هرگز کامل نمی شود. از این رو حتما باید سری به بازار ماهی فروشان رامسر زده و ماهی تازه خریداری کنید. بازار ماهی فروشان رامسر یکی از بازارهای جدید این شهر بوده که به تازگی احداث شده است.

آدرس: لپاسرک، جنب پل صفارود، بازار ماهی رامسر

این بازار دارای ۲۲ غرفه است و می توان به راحتی، بهترین و بهداشتی ترین ماهی ها را در انواع مختلف و تازه در این بازار یافت کرد.در میان این بازار یک رستوران دریایی نیز وجود دارد که در آن بهترین غذاهای دریایی طبخ شده را میتوان امتحان کرد.

بازارهای محلی رامسر

حضور در بازارهای محلی و هفتگی رامسر می تواند یکی از زیباترین و خاطره انگیز ترین لحظات حضور در این شهر باشد. این بازارها که معمولا در روزهای شنبه یا سه شنبه هر هفته برگزار می شوند، از معروفترین بازارهای سنتی و قدیمی شمال کشور بشمار می آیند.

اگر می خواهید با فرهنگ، آداب و رسوم و همچنین مردمان شهر رامسر بیشتر آشنا شوید، باید در این بازارها حضور به هم رسانده و گشتی در این بازار بزنید. در این بازارها می توان انواع گوناگون خوراکی های خوشمزه از ماهی گرفته تا انواع ترشی و مرباجات با رنگ و بوهای گوناگون را یافت کرد.

حضور در این بازار بی تردید یکی از لذت بخش ترین تفریحات سفر به رامسر بوده که تجربه ای متفاوت از بازارگردی را برای هر فردی به ارمغان می آورد. همچنین در سادات شهر رامسر نیز بازاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برپاست که در میان مردم محلی به چهارشنبه بازار شهرت دارد. این بازار نیز می تواند حرفهایی بسیار برای گفتن داشته باشد.

بازارهای صنایع دستی رامسر

در محله لپاسر رامسر، کارگاه های نمد بافی فراوانی وجود دارد که اگر در سفر خود به رامسر می خواهید از این گونه صنایع دستی به عنوان سوغات خردیداری کنید، بهتر است به این محله سری بزنید.

لباس های سنتی و محلی شمال کشور، به ویژه رامسر، زیبایی منحصر به فردی داشته و همچنان اینگونه لباس ها از محبوبیت ویژه ای میان ساکنان و حتی مسافران برخوردار است.

اگر می خواهید در سفر به رامسر، لباس محلی و سنتی رامسر را خریداری کنید، باید راهی جاده رامسر به شده و در همان ابتدای مسیر از کارگاهی که اقدام به تولید این لباس های زیبا می کند، دیدن کنیدبا آن ساحل قشنگ و موج‌های دریایش با گشت‌وگذار و خرید کامل می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم مراکز خرید کدامند و مسافران این شهر سبز و دوست‌داشتنی کجا خرید می‌کنند.

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند در سفر به محصولات محلی مثل خوراکی‌های هیجان‌انگیز، ماهی تازه یا لباس محلی بخرند. بعضی دیگر عاشق مراکز خرید مدرن هستند و با گشت زدن در بین فروشگاه‌های رنگ‌ووارنگ خستگی درمی‌کنند.

از هر دسته‌ای که باشید، در رامسر دست خالی نمی‌مانید. در این مطلب علی بابا مراکز خرید رامسر را به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که اگر در سفر خرید نکنید، دل‌تان آرام نمی‌گیرد، این شما و این مراکز خرید رامسر:

معرفی بهترین مراکز خرید رامسر

۱. بازار ماهی‌فروشان رامسر

کسانی که غذای دریایی دوست دارند و ماهی تازه و یخ‌زده برای‌شان داستان متفاوتی‌ست، سر زدن به بازار ماهی در شهری ساحلی را از دست نمی‌دهند. در بازار ماهی رامسر می‌توانید انواع ماهی تر و تازه را پیدا کنید و به قیمتی منصفانه بخرید.

شاید تعداد فروشگاه‌های آن خیلی زیاد نباشند، اما مهم بهداشت، تازگی ماهی و خرید راحت است. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید کمی دورتر از بازار ماشین را پارک کنید، چراکه این بازار پارکینگ ندارد.

آدرس: لپاسرک، سه‌راه فلسطین، نزدیک پل صفارود

۲. بازار سنتی رامسر

اگر بخواهید با مردم محلی معاشرت کنید، با فرهنگ و زبان‌شان آشنا شوید و چیزهایی بخرید که در مراکز خرید لوکس رامسر پیدا نمی‌شود، بهترین کار سر زدن به بازار هفتگی‌ست.

حیف است تا رامسر بروید و بدون خرید زیتون، چای سنتی شمال یا ماست محلی برگردید. شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها حوالی میدان امام بازاری برپا می‌شود که سوغات رامسر را در آن پیدا می‌کنید.

این‌جا سر بچه‌ها با تماشای مرغ و خروس یا اردک زنده گرم می‌شود تا بتوانید تخم‌مرغ محلی بخرید. ترشی‌ خانگی، انواع زیتون، چای گیلان و ماست محلی هم پیدا می‌شود. کسانی که اهل آشپزی هستند، می‌توانند با خرید سبزی‌های محلی، خودشان غذای شمالی بپزند.

خلاصه اگر بازارهای سنتی را دوست دارید، در شنبه بازار و سه‌شنبه بازار خیلی به شما خوش می‌گذرد. این‌جا صبح و عصر برقرار است، اما پیشنهاد می‌کنیم صبح اول وقت به بازار بیایید که همه‌ محصولات تر‌وتازه هستند.

چهارشنبه بازار سادات‌شهر هم در فاصله‌ هشت کیلومتری مرکز شهر و دوشنبه بازار کتالم در ۱۲ کیلومتری رامسر به‌درد کسانی می‌خورد که یا عاشق بازارهای سنتی هستند، یا بازار هفتگی رامسر را از دست داده‌اند.

این را هم بگوییم که اگر لباس سنتی و قاسم‌آبادی بخواهید، بد نیست به لات محله سر بزنید و کارگاه‌هایش را آن‌جا پیدا کنید. روبه‌روی شهرداری رامسر در خیابان مطهری هم محصولات نمدبافی را پیدا خواهید کرد.

آدرس: میدان امام خمینی.

۳. مرکز تجاری بین‌المللی آرامش رامسر

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید رامسر که خواهان زیاد دارد، مرکز خرید بین‌المللی است. گاهی آنقدر سرمان شلوغ است که فرصت خرید لوازم ضروری‌مان را هم نداریم. سفر فرصت خوبی‌ست که اگر لباس، کیف یا چیزی لازم داریم، با حوصله پیدا کنیم و بخریم.

در مرکز خرید آرامش رامسر که از سال ۱۳۹۴ کارش را شروع کرده، انواع پوشاک، لوازم جانبی، طلا و جواهرات و خرده‌ریزه‌های دیگر پیدا می‌شود. با پله‌برقی به طبقه‌های بالا دسترسی دارید و ماشین‌تان را به پارکینگ می‌سپارید.

همه می‌دانند که بچه‌ها خیلی علاقه‌مند به خرید و قیمت گرفتن نیستند. خوبی این‌جا داشتن پردیس سینمایی و شهربازی برای بچه‌هاست. اگر گرسنه شدید، می‌توانید به فودکورت این مجتمع تجاری در طبقه بالا بروید. یا به کافه سر بزنید.

فروشگاه رفاه که در این مرکز تجاری قرار دارد، به درد مسافرانی می‌خورد که در سفر پخت‌وپز می‌کنند. افرادی که قبلا به این‌جا رفته‌اند، می‌گویند با این‌که کیفیت کالاها خوب است، قیمت‌ها چندان منصفانه به‌نظر نمی‌رسد. با وجود این، ارزش رفتن و دیدن را دارد.

این مرکز خرید از ۱۰ صبح تا نیمه شب باز است. کافه رستوران ایتالیایی گوستو در چند قدمی مرکز خرید قرار گرفته که غذاهایی مثل پیتزا و سبزیجات بخارپز دارد. از آن بهتر می‌توانید به رستوران هتل قدیم رامسر سر بزنید که به شما نزدیک است. از مرکزخرید آرامش تا کاخ مرمر رامسر حدود ۲ کیلومتر فاصله دارید.

آدرس: بلوار شهید رزاقی

۴. مرکز خرید نگین رامسر

یکی دیگر از مراکز خرید رامسر، نگین است که نسبت به مجتمع تجاری آرامش کوچک‌تر به‌نظر می‌رسد. در مرکز خرید نگین از انواع پوشاک، لوازم جانبی و دکوری تا لوازم آرایشی و لوازم خانگی پیدا می‌‌شود.

اگر قصد خرید در رامسر دارید، نگین یکی دیگر از گزینه‌هاست. این‌جا در فاصله سه کیلومتری هتل قدیم رامسر قرار دارد. برای صرف غذا می‌توانید به رستوران هتل هم فکر کنید. از این مرکز خرید تا موزه کاخ رامسر کمتر از چهار کیلومتر فاصله است.

آدرس: خیابان مطهری.

۵. فروشگاه زنجیره‌ای ایران کتان

یکی از مراکزی که مسافران رامسر در آن خرید می‌کنند، ایران کتان است. این شعبه تا مدتی قبل در مجموعه تله‌کابین رامسر قرار داشت، اما حالا آن‌را کنار جاده‌ رامسر به چابکسر در حدود یک کیلومتری تله‌کابین پیدایش می‌کنید.

خوبی ایران کتان رامسر این است که می‌توانید برای همه افراد خانواد خرید کنید. هم لباس‌های مردانه و زنانه دارد و هم پوشاک بچه‌گانه. کیف و کفش و لوازم جانبی بدلی هم در آن می‌فروشند. احتمالا از چنین فروشگاه پروپیمانی دست خالی بیرون نیایید.